• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Murvel82
    TheRealMe skrev 2015-07-24 09:16:52 följande:
    Jag kör oxå med CB digitala äl! Tycker dom är smidigare då jag är sämst på att tyda stickor :)

Nu längtar man till denna dumma blödningen ska sluta så man kan ha lite kul men man ff e på semestern o inte är stressad.

Det är första månaden jag använder CB ÄL stickor och de är verkligen superlätta att använda, skönt att slippa jämföra streck känner jag. . . Började testa ganska tidigt i cykeln, för misstänker att jag har oregelbunden cykel. Hade mens 14-17 juli, så började testa på dag 7 och fick jag rund ring men redan dag 8 blinkande smiley! Sen fick jag höra här att den blinkande gubben kunde man få i många dagar, så jag räknade med att fortsätta testa, men igår fick jag redan fast smiley (!) på dag 9, glad att jag testade med CB denna månad, annars hade jag trott att ÄL skulle vara längre fram. Så nu har vi varit rena rama duracellkaninerna här Tungan ute 
    Hoppar på massor med Plus för alla oss i tråden!

• sommarblomma1
    Fronten skrev 2015-07-24 10:21:51 följande:

Vad använder ni för slags termometer ni som tempar? Har prövat men dels har mina två ( öron och mun) inte mer än en decimal och är opålitliga då de visar totalt olika. Var köper ni era, vilken sort och ca-pris?

Jag köpte en från naturalcycles nu!
  • TheRealMe
    Murvel82 skrev 2015-07-24 12:26:41 följande:

Det är första månaden jag använder CB ÄL stickor och de är verkligen superlätta att använda, skönt att slippa jämföra streck känner jag. . . Började testa ganska tidigt i cykeln, för misstänker att jag har oregelbunden cykel. Hade mens 14-17 juli, så började testa på dag 7 och fick jag rund ring men redan dag 8 blinkande smiley! Sen fick jag höra här att den blinkande gubben kunde man få i många dagar, så jag räknade med att fortsätta testa, men igår fick jag redan fast smiley (!) på dag 9, glad att jag testade med CB denna månad, annars hade jag trott att ÄL skulle vara längre fram. Så nu har vi varit rena rama duracellkaninerna här Tungan ute 
    Hoppar på massor med Plus för alla oss i tråden!

Ja precis :).

Jag har oxå hört att man kan få blinkande smiley i flera dagar men jag har kanske haft som Max 3 dagar o sen fast. Det står ju på förpackningen att man inte ska testa efter fast gubbe. Men är det nån som har testat efter ändå?

Men det är bra att ni ligger i nu :).
  • Villbligravidnu
    Fronten skrev 2015-07-24 10:21:51 följande:

Vad använder ni för slags termometer ni som tempar? Har prövat men dels har mina två ( öron och mun) inte mer än en decimal och är opålitliga då de visar totalt olika. Var köper ni era, vilken sort och ca-pris?

Jag använder NaturalCycles som har två decimaler. Via den här länken får man lite extrapris

www.naturalcycles.com/
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-24 07:24:52 följande:

Då håller vi tummarna att äl kommer nu i dagarna (kan ju diffa några dagar från månad till månad utan att det är några konstigheter) och att tempen ökar dagarna därefter.

Själv fick jag äl på dag 41 den här cykeln, så jag vet allt om vad tålamod innebär!

Men nu är den i alla fall bekräftad av ff!

Ja, och jag har en oregelbunden mens också så för mig kan det diffa, men jag har oftast väldigt korta cyklar och sällan som ÄL infaller sent. Men nu när jag kollade statistiken på min menscykel i NC så står det att ÄL infaller mellan dag 14-18 för mig. Oftast på dag 15 men om det blir dag 18 denna gången så är det på söndag hoppas den kommer snart!
  • miillaw

Hej alla.

Jag har bim 3/8, tror det är 5 försöket sen jag och min valde at börja med bebisverkstaden. Börjar bli irriterad på "tant röd" varje månad nu. ????

• Boel
    Fian88 skrev 2015-07-23 12:57:31 följande:

Tror äl varit nu. Har inga direkta känningar men hade lite ont och en annorlunda känsla kring livmodern igår så tror det var det. Så nu är det bara att vänta (och ha sex som vanligt). Hoppas på 13e gången gillt såklart men tänker ändå att varför skulle det gå den här gången liksom?!

Man ska aldrig tappa hoppet :)
  • Elyssa81

Vad ska man tro om detta? Att ÄL redan varit? Jag brukar ha ÄL på typ dag 13-17. Nu har jag i och för sig fått ett tidigt missfall, men hcg var redan under 50 två dagar innan jag började blöda.

Var tror ni experter?

• Humlan26

Vet inte alls hur lång cykel jag har då jag precis fått första mensen efter att jag slutat med mina minipiller. Men gissar på bim i slutet av augusti, har troligen ganska lång cykel.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti