• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Tiger grr
    Elyssa81 skrev 2015-07-24 22:11:14 följande:

Vad ska man tro om detta? Att ÄL redan varit? Jag brukar ha ÄL på typ dag 13-17. Nu har jag i och för sig fått ett tidigt missfall, men hcg var redan under 50 två dagar innan jag började blöda.

Var tror ni experter? php0pRg8t23983.jpg

Svårt att veta hur kroppen gör efter ett missfall. Jag fick ÄL nästan som vanligt då jag fick MF förut och ngn annan gång så kom den väldigt tätt inpå blödningen. Blev gravid både maj och juni 2013. Blödde och testade negativt med digitalt emellan där. Lite sjukt. hehe
    Hoppas din ÄL kommer igång snart. :)
  • Elyssa81
    Tiger grr skrev 2015-07-24 23:24:07 följande:
    Svårt att veta hur kroppen gör efter ett missfall. Jag fick ÄL nästan som vanligt då jag fick MF förut och ngn annan gång så kom den väldigt tätt inpå blödningen. Blev gravid både maj och juni 2013. Blödde och testade negativt med digitalt emellan där. Lite sjukt. hehe
    Hoppas din ÄL kommer igång snart. :)
    Efter mitt missfall i maj fick jag ÄL som vanligt. Jaja, vi kör på varannan dag varianten så det blir om det blir. Känner mig otålig. Har försökt i ett halvår, med två missfall under tiden!
  • Kolan91
    TheRealMe skrev 2015-07-24 09:16:52 följande:
    Jag kör oxå med CB digitala äl! Tycker dom är smidigare då jag är sämst på att tyda stickor :)

Nu längtar man till denna dumma blödningen ska sluta så man kan ha lite kul men man ff e på semestern o inte är stressad.

Hehe... inte kul att ha mens på semestern. Man var bortskämd när man åt p-piller och kunde bestämma mer när man ville att den skulle komma.
    Jag ska börja testa den 28/8 med ältesterna, inte långt kvar nu! :) 
    Hoppas tant röd försvinner snart Flört

• Lilla My o co

Oj oj oj.. Åkte på semester, hade dock fl-appen men ursäkta den suger, och när jag kommer hem igen har jag 15 sidor att läsa ikapp. ????

Funderar lite på om man kan "räkna" med äl månaden efter ett MF? Någon som har erfarenhet?

• Symetrical
    Elyssa81 skrev 2015-07-24 22:11:14 följande:

Vad ska man tro om detta? Att ÄL redan varit? Jag brukar ha ÄL på typ dag 13-17. Nu har jag i och för sig fått ett tidigt missfall, men hcg var redan under 50 två dagar innan jag började blöda.

Var tror ni experter? php0pRg8t23983.jpg

Jag tror inte att den varit, men att den kan vara på gång snart.
    Har du några andra äl-tecken? Flytningar?
  • Spring16
    Yennie88 skrev 2015-07-24 11:07:18 följande:

Min sambo är nog lika ovetandes han. Han var inte ens med på att man har typ 4 dagar på sig, man kan bli gravid så fort mensen försvinner enligt honom:-P. Om det ändå vore så väl!

min sambo fick ett ryck igår och helt plötsligt var det för jobbigt att ha sex ... "äl är ju inte förren imon" (idag) där stod jag som ett fån och tänkte för mig själv, jaha så från att tycka att jag vill ha sex för sällan till helt plötsligt för ofta. Som tur är har jag äl idag så då blir det sex vare sig han vill eller ej
  • Villbligravidnu
    Spring16 skrev 2015-07-25 10:46:25 följande:

min sambo fick ett ryck igår och helt plötsligt var det för jobbigt att ha sex ... "äl är ju inte förren imon" (idag) där stod jag som ett fån och tänkte för mig själv, jaha så från att tycka att jag vill ha sex för sällan till helt plötsligt för ofta. Som tur är har jag äl idag så då blir det sex vare sig han vill eller ej

Haha!! Känner igen det där! Gubbarna är minsann aldrig nöjda. Denna gången håller jag min sambo utanför allt vad ÄL heter och han frågar inte heller, det känns som att det blir mindre prestationsångest för honom då. Istället delar jag all info med er :P svårt att hålla på med detta i hemlighet ju!!
  • Villbligravidnu

Här verkar det som ÄL var igår, men jag känner mig osäker, kände ju ingenting i äggstockarna. Tempen verkar ha gått upp i alla fall, fast jag är inte helt säker. Jag sov nämligen nästan ingenting inatt, högst 4 timmar och vaknade till ibland så jag vet inte om vilotempen blev korrekt. Vi får se imorgonbitti om tempen fortfarande är hög Vi har myst idag också för att vara på den säkra sidan. Hoppas att det tog sig men ärligt talat så tycker jag att det känns som absolut inget har hänt i kroppen

• Malin 845

Mensens första dag idag, då jag har en väldigt hoppig cykel: när ska man då räkna ut när nästa bim och äl är? Jag har haft 28 dagars cykel som en klocka innan, men nu sist var den 64 dagar.
    Någon som kan hjälpa mig med detta? Ska man beräkna att cykeln blir "normal" eller lång? När ska man börja med äl tester? Förvirrad :S

• sommarblomma1
    Malin 845 skrev 2015-07-25 16:12:23 följande:

Mensens första dag idag, då jag har en väldigt hoppig cykel: när ska man då räkna ut när nästa bim och äl är? Jag har haft 28 dagars cykel som en klocka innan, men nu sist var den 64 dagar.
    Någon som kan hjälpa mig med detta? Ska man beräkna att cykeln blir "normal" eller lång? När ska man börja med äl tester? Förvirrad :S

Du kan nog inte direkt räkna ut något datum som det är nu utan får helt enkelt gå lite på kroppen. Men börja testa från dag 12 iaf så bör du inte missa om cykeln blir 28 dagar igen. Men du använde NC med eller hur var det?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti