• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Fian88
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 13:02:57 följande:

Hej! går det bra om jag hoppar in här?

Jag har Bim 3 augusti alltså om 8 dagar gjorde ett grav test idag bara för skojs skull  såg ett väldigt svagt streck vilket jag tror att jag bara inbillar mig, gjorde även ett äl test som ser positivt ut själv är jag värdigt fundersam kan man ha äl 8 dagar innan mens? 

Spännande!
    Om du ser min och Symetricals diskussion så ser du att man kan det, det är inte bra men kan bli så. Hoppas att det är gravtestet som visar rätt i ditt fall
  • Mammabertil

Hmm min sambo somnar varje kväll på soffan, inget sex på flera veckor:( och vet ej när jag har äl kanske redan haft eller så har jag nu eller tidigt i veckan. Så sur på honom.

Min sambo går ej att väcka när han väl sover suck.. måste se till att han är vaken i kväll. Missar med äl så är det vääääääldigt lång tid kvar till nästa äl.

• Anonym (Bim 3 augusti)

Tycker mig kunna ser något ganska svagt men jag tror att det är jag som stirrat mig blint på testet  ska testa igen om några dagar. 
  • TheRealMe
    Murvel82 skrev 2015-07-26 10:12:47 följande:
    Yes, testade idag för skojs skull och det verkar funka, blev rund ring. Så det verkar som att vi har lyckats pricka stegringen och dagarna med max fertilitet.
    Nu återstår "bara" att vänta och se om det tagit sig. ;)
    Hur har det gått för er TheRealMe? Har det funkat med stickorna?
    Ok vad härligt att ni har prickat in det o nu får vi hålla tummarna att det tar sig som du säger :).

Stickorna har funkat för mig o jag har fått Max varje gång men det har inte velat ta sig dock :(. Mkt stress i vardagen har det varit nu innan semestern. När jag kommer hem från semestern så ska jag ta o kolla sköldkörteln så det inte påverkar nått!
  • vår sommar
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 14:21:32 följande:

Tycker mig kunna ser något ganska svagt men jag tror att det är jag som stirrat mig blint på testet  ska testa igen om några dagar. 

Ser tyvärr inget men kan va för att jag kollar i mobilen.. Hoppas det blir tydligare om någon dag
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    vår sommar skrev 2015-07-26 14:53:53 följande:
    Ser tyvärr inget men kan va för att jag kollar i mobilen.. Hoppas det blir tydligare om någon dag
    Ja vi får helt enkelt se tänkte vänta 4 dagar innan jag tar ett nytt men det är så svårt och vänta man vill bara veta nu .
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 14:21:32 följande:

Jag ser något jättesvagt! Omöjligt att avgöra om det är spök eller äkta dock.
    Hur långt efter äl är du?
  • Villbligravidnu
    Pluttan skrev 2015-07-26 11:07:11 följande:

Men åh :( Mensvärk som kommer nu :( :( En vecka kvar till bim . Kan väl inte vara bra??

Mensvärk kan vara både dåligt och jättebra! Mensvärk direkt efter ÄL har varit mitt enda symptom enda fram till vecka 12 i mina graviditeter. Jag trodde jättemycket att jag var gravid förra månaden eftersom jag hade så kraftig mensvärk direkt efter ÄL. Nu däremot känner jag ingenting, känns skitskumt, tror därför inte att jag blivit preggo denna gången.

Hoppas din mensvärk betyder att du blivit preggo. Mensvärken kommer nämligen för att livmodern börjar växa (det gör den direkt)
  • Villbligravidnu
    Fian88 skrev 2015-07-26 12:40:18 följande:

Tror min äl var i fredags faktiskt och inte i onsdags. Skrev häromdagen att jag inte hade några känningar men fick det i fredags. Svullen och öm över livmodern, smärta på vänster sida då och då samt ont vid sex. Så hoppas verkligen att cykeln blir längre denna månaden, en lutealfas på 8 dagar vill man ju inte ha..

Jag har också kort lutealfas så jag provar med Protesterall denna månaden. Började nu ikväll på ÄL+2. Hoppas att det inte kommer nån mens alls, men om den kommer, hoppas den blir sen, helst ÄL+14 eller nåt sånt
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-26 13:10:51 följande:
    Grejen med en för kort lutealfas är ju att ett befruktat ägg riskerar att sköljas ut av mensen eftersom det inte hinner fästa! Tar ju normalt sätt 5-10 dagar för ägget att fästa. Hade hellre haft en bekräftad fas på 14-16 dagar än att den kanske bara är på 8 smile4.gif . Men hoppas på att min cykel blir 24-26 dagar den här månaden och inte 21 som förra. Håller tummarna att krämen gjort susen för dig smile1.gif
    Nej, jag vet. Därför har jag fått både letrozol för att skynda på äl (fick på cd 41 den här cykeln) och progesteron utskrivet som jag skall börja ta så fort jag vet att det tagit sig.
    Vart dock gravid förra månaden (men fick tidigt MF). Känns skönt att veta att det kan ta sig trots alldeles för kort lutealfas, även om många väldigt tidiga missfall (fick mitt på äl +16) beror på just progesteronbrist. Vet ju inte om så var fallet för min del, men känns bra att tillföra extra progesteron i form av salva.
    Du har inte testat det?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti