• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • My102
    mikamon skrev 2015-08-02 18:10:27 följande:

Tack! Jag använde en från Lloyds apotek :)

När ska du testa?

Jag har förstått att Iloyds har med långt Hcg nivå (om jag nu stavar rätt)? Jag tog ett testa tidigt idag RFSU men negativt såklart. Det var inte morgon urin heller. För ha is imagen :) tänkte ta onsdag tror jag :D
  • Solskenihjärtat
    emzerus skrev 2015-08-02 15:45:12 följande:

Är idag på bim-1 och plussade i torsdags den 30 juli och sen dess har gravtesten iaf ökat i styrka. Det gjorde testen inte förra månaden och då¨blev det tyvärr missfall ett par dagar efter bim :( Eftersom testen iaf ökar i styrka nu så kanske jag kan slappna av lite eller vad tror ni?

Usch är jobbigt att inte veta men jag kan inte göra annat än att försöka tänka positivt! Och inte vara rädd för att gå på toa med risken att se blod :(

Så här såg testet ut 30 juli

Sen såg det ut så här den 31 juli

Och idag den 2 augusti:

Ser ju ut att öka hur bra som helst :)

Jag fick oxå ett missfall förra månaden, så jag håller tummarna för att det går vägen den här gången för dig!

Hoppas du kan slappna av och njuta av ditt plus, själv tänker jag att oddsen inte är så stora för att kroppen "ska göra fel" gång på gång.

Lycka till!
  • SamsonS

Ni som känner av ÄL, (molvärk,hugg) vet ni när ni känner av det? Är det några dagar innan eller när ni har ÄL? :)

Enligt appen ska jag ha ÄL på torsdag. Har lite oregelbunden cykel till och från, Brukar vara regelbunden i några månader och sen hoppar den lite. Idag kände jag av molvärk och hugg när jag tex satt mig ner eller rest mig upp. Så blev lite fundersam över om jag har min ÄL redan nu. Har även äggviteflytningar.

• Hoppas 2012

På mig får hagflytningarna och ganska ont ca 1-2 dgr innan ÄL. Fick ont i fredags och positivt test igår och idag.

SamsonS skrev 2015-08-02 18:58:50 följande:

Ni som känner av ÄL, (molvärk,hugg) vet ni när ni känner av det? Är det några dagar innan eller när ni har ÄL? :)

Enligt appen ska jag ha ÄL på torsdag. Har lite oregelbunden cykel till och från, Brukar vara regelbunden i några månader och sen hoppar den lite. Idag kände jag av molvärk och hugg när jag tex satt mig ner eller rest mig upp. Så blev lite fundersam över om jag har min ÄL redan nu. Har även äggviteflytningar.

• monn

Kan bli så tokigt efter missfall med mensen. Blev samma för mig. Vi får hoppas att det blir något för dig i augusti :)

Elyssa81 skrev 2015-08-02 18:15:23 följande:

Jag vet inte riktigt! Har fått utslag två gånger på ÄL-testerna, tror jag! Det senaste med digitala. Allt är uppochner efter senaste missfallet. Det är därför jag inte har någon koll på vad som händer!

• MoKa
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 17:50:54 följande:

Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...

Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet

Jag är också i en relativt speciell bransch men det gick bra ändå. Jag fick fast tjänst och min ersättare blev kvar hon med :) Och som sagt så får arbetsgivare räkna med att folk försvinner ibland för att ta hand om barnen. Och de har ju nio månader på sig att hitta en ersättare ;)
  • Elyssa81
    monn skrev 2015-08-02 19:23:59 följande:

Kan bli så tokigt efter missfall med mensen. Blev samma för mig. Vi får hoppas att det blir något för dig i augusti :)

Tack vad gullig du är .
  • MoKa
    SamsonS skrev 2015-08-02 18:58:50 följande:

Jag brukar inte ha så bra koll på när jag har äl men idag märkte jag också att jag har äggviteflytningar och enligt min app ska jag ha äl på tisdag.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-08-02 16:01:59 följande:

Jag har BIM den 7-8aug, men plussade idag på ÄL+9. Väldigt, väldigt svagt plus dock så får ser hur det hela utvecklar sig :)

<3

Vågar du hoppa in till oss i bf april 2016 än, eller av avvaktar du lite?
  • Jenka81

Augusti har bara börjat men jag har faktiskt redan gett upp hoppet om en april-bebis. Är så pass säker på att vi missade äl, hade inte ens en enda ynka chans att ha sex innan cd 15 och jag hade alla äl-känningar innan dess. Så nu följer jag bara er och håller både tummar och tår att ni får era efterlängtade plus denna månad!

Svar på tråden Vi med BIM i augusti