• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Hej tjejer!

Ni som plussat har ni börjat känna av mer symtom på graviditeten? Och ni som väntar på bim hur går det för er? :)

• miillaw
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-02 20:15:44 följande:

Hej tjejer!

Ni som plussat har ni börjat känna av mer symtom på graviditeten? Och ni som väntar på bim hur går det för er? :)

Illamående som kommer och går. Det konstigt "tryck" över magen. Typ som proppmätt men hungrig hela tiden. :P
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-08-02 19:46:28 följande:

<3

Vågar du hoppa in till oss i bf april 2016 än, eller av avvaktar du lite?

Hej raring! :)

Jag hoppar in till er tror jag :)
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Haha de känner jag igen man kan äta sig mätt men efter typ en halvtimme är man hungrig igen som att den hungerkänslan inte riktigt föravinner. Tar du någon illamående tabletter eller kanske inte behövs ?

• mikamon
    My102 skrev 2015-08-02 18:43:43 följande:

Jag har förstått att Iloyds har med långt Hcg nivå (om jag nu stavar rätt)? Jag tog ett testa tidigt idag RFSU men negativt såklart. Det var inte morgon urin heller. För ha is imagen :) tänkte ta onsdag tror jag :D

Ja precis! :) den mäter från 10 istället för 20-25 som brukar vara det vanligaste va? :)

Jag tänker ta nästa test antingen på tis eller ons :)
  • Tiger grr

Fick mensen 3 dgr för tidigt. Jaja lika bra eftersom jag inte fick ngn ägglossning denna omgång.
    Nästa äl runt 21/8 och BIM 9/9 (lååång cykel)
    Lycka till ni som väntar på BIM :)

• miillaw
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-02 20:45:20 följande:

Haha de känner jag igen man kan äta sig mätt men efter typ en halvtimme är man hungrig igen som att den hungerkänslan inte riktigt föravinner. Tar du någon illamående tabletter eller kanske inte behövs ?

Nej inga tabletter mot illamåendet, det har inte varit så farligt ännu. Försöker äta ordentlig frukost och en eller två bananer under dagen och sen ordentlig middag. Får väl se hur det utvecklar sig kommande veckor. Älskar bananer så hoppas det håller i sig. :)
  • Mamma 80

Jag jobbar också som revisor och kan meddela att det inte är några som heldt problem att vara föräldraledig fr yrket???? var det i 13 mån m dottern och om/när det blir dags igen ser jag fram emot det!

Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 17:50:54 följande:

Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...

Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet

Mamma till 2 tweenies
  • Maja-Lisa

Hej alla! Jag har BIM 11/8 och hittade just den här tråden. Kul! Känns lite "kaxigt" att skriva BIM, eftersom jag faktidkt inte vågar hoppas för mycket. Har försökt 4 omgångar efter uttagen hormonspiral i våras men utan något plussande. Längtar men känner lite otålighet och har svårt att inte tänka/ älta/ googla för mycket. Inga barn ännu, 33 år Åker på semester till storstad 7/8 så vi får se om det blir pms och mens eller inte på resan...

• Anonym (Alice)
    Mamma 80 skrev 2015-08-02 21:04:21 följande:

Jag jobbar också som revisor och kan meddela att det inte är några som heldt problem att vara föräldraledig fr yrket???? var det i 13 mån m dottern och om/när det blir dags igen ser jag fram emot det!

Okej jobbar du också på liten byrå med många egna uppdrag? Sak samma som jag redan sagt är det ju sånt som händer och säkert går att lösa men är ändå orolig för hur det skall tas emot, tror som sagt att mina uppdrag går att lägga ut på andra då styrkan har ökat. Det som fick mig att våga var att en av de nyanställda (kille) ska ha bebis snart och får han får jag typ. Han tänker iofs inte vara pappaledig (har slagit på honom lite för det och sagt att det är sådanna som han som förstör för karriärskvinnor med familj) men jag tänkte att får han får jag.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti