• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Anonym (Mammatilltvå)

Haha autokorrekt. Inte diagnos det ska stå sen nu kom det massa finnar under natten ;)

• Anonym (Bim 3 augusti)
    Anonym (Hejhej) skrev 2015-08-02 21:54:46 följande:

Känns segt och inga känningar än...

Bim nästa onsdag

Visst det känns som en evighet till bim, även fast jag har min i morgon:)
  • Anonym (Alice)
    Mamma 80 skrev 2015-08-02 21:47:17 följande:

Yes, ingen av de stora byråerna utan en mindre. Egna kunder, både stora och små. Men det är fortfarande bara ett jobb. Många nya upplever som att jobbet är det bästa som hänt dem, men det är ff bara ett jobb.

Hade jobbat 1,5 år när jag gick på föräldraledighet sist, nu inne på 9.e året:)

Ja det är ju mitt första "riktiga" (alltså akademiska jobb) så det känns väldigt stort. Men mina barn är 10 och 6 vill inte ha större glapp liksom. Blir redan nu vääääldigt ovant med en bebis :) blir typ samma för mig om jag blir gravid snart, först fl vid 1 år och 9 mån eller ngt mer :) kunde du jobba okej fram till BIM eller när gick du hem?
  • Mamma 80

Jobbade fram till 2 v före BF. Mitt andra barn.

Vi har väldigt fritt på jobbet och kan påverkasjälv så jag jobbade så länge som jag själv kände för.

Vore riktigt skönt att få gå på FL i typ april eller maj!

Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 22:03:22 följande:

Ja det är ju mitt första "riktiga" (alltså akademiska jobb) så det känns väldigt stort. Men mina barn är 10 och 6 vill inte ha större glapp liksom. Blir redan nu vääääldigt ovant med en bebis :) blir typ samma för mig om jag blir gravid snart, först fl vid 1 år och 9 mån eller ngt mer :) kunde du jobba okej fram till BIM eller när gick du hem?

Mamma till 2 tweenies
  • Anonym (Alice)
    Mamma 80 skrev 2015-08-02 22:29:00 följande:

Jobbade fram till 2 v före BF. Mitt andra barn.

Vi har väldigt fritt på jobbet och kan påverkasjälv så jag jobbade så länge som jag själv kände för.

Vore riktigt skönt att få gå på FL i typ april eller maj!

Haha lagom tills de absolut värsta kalenderåren börjar trilla in ^^

Jo jag har det fritt med, som attan faktiskt gillar mitt jobba skarpt :)
  • Anonym (Alice)

Dricker ni andra någon alkohol mellan äl och bim?

Bör man undvika det?

• Pluttan
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 22:36:22 följande:

Dricker ni andra någon alkohol mellan äl och bim?

Bör man undvika det?

För min del så dricker jag ingen alkohol alls nu när vi försöker bli gravida.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Fsake

Bim idag. Ingen mens. Inget test idag, tar ett imorn om mensen inte kommit..

• Fronten
    Fsake skrev 2015-08-02 23:32:48 följande:

Bim idag. Ingen mens. Inget test idag, tar ett imorn om mensen inte kommit..

Strongt Fsake. Hoppas mensen uteblir : ) Jag skulle också vilja ha is o magen och vänta på ev. utebliven mens
  • Anonym (Jenny)

Hej alla. Än har min mens inte brutit ut.. (skrev att jag tror den kommit, på bim -5 men den har inte kommit än). Hade väldigt mkt värk mellan äl & bim -5, och i helgen (på bim-5) fick jag sån mensvärk att jag höll på att gå av på mitten. Och "spottings" på att mensen är på g (mkt mkt sparsam "spotting") men mensen lyser än med sin frånvaro och värken är helt borta! Äntligen! Gissar starkt på pms, och att den kommer när som helst... testade negativt igår (tog ett test för säkerhets skull) men har än inte övergett hoppet. kanske var det en nid-blödning och värk när ägget fäste? Ingen aning. Jag får se

Svar på tråden Vi med BIM i augusti