Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hejsan, plussade imorse är i vecka 5 ???? efter 23månader så är det äntligen våran tur. Känslan är obeskrivlig och har inte riktigt lagt sig heller.sambon blev överlycklig efter han tjata om att jag ska testa mig hehe.

Testa med clearblue plus och tänkte testa med digital som ligger och går ut snart oxå.

• becka1989
    Linkken skrev 2015-08-17 16:06:21 följande:

Grattis!! Visst är det en helt otrolig känsla? Vi försökte också väldigt länge och ibland kan jag ännu inte riktigt tro att det faktiskt lyckades till slut. Bara att hoppas allt går bra hela vägen ut nu! Hur mår du?

Hej

Mår bara bra, har knappt några symptomer lite halsbränna, känslig för allt haha kissar ofta inget illamående ännu peppar Peppar.

Att varje graviditet kan se olika ut. Var gravid för 7år.sedan och då var jag jätte dålig mådde illa hela tiden från jag testa plus till jag valde att ta bort det just för att det inte passa in och vi gick i skolan båda två.
  • becka1989

Fy fan nervös jag blev nu när jag har pratat med mvc om inskrivningen.

Dom ska skicka en kallelse och den hamnar hos mina föräldrar ???? som absolut inte vet att vi ska ha barn:/ någon som vet hur brevet ser ut snälla säg att det inte står mvc på det utan bara sjukhuset?????

Är så nervös nu

• becka1989

Står fortfarande skriven hos mina föräldrar så det skickas dit. Ska göra flyttanmälan till sambon snart. Har alltid stått skriven hos mamma och pappa men bott hos min sambo i snart 8år pga att socialen ävar det lite krångligt.

• becka1989

Haha aa tänkte också att det borde vara logga på sjukhuset.

Får väl säga att jag ska på cellprov det är ju något som görs där var ett tag sen så då är det inte så misstänkt haha.

Längtar till magen börjar växa och veckorna gå fortare vill ju se min lilla snart

• becka1989

Fick tid för besök idag blir den 22/9 kommer då var i mitten av vecka 11 så det blev ett sent möte men fanns inte tidigare :( jag som hade hoppats på att få en tid tidigare

• becka1989

Har ni några bra tips mot illamående???

Käkar postafen men hjälper inte till 100 mår lite illa ändå men har hittills spytt en gång idag.

• becka1989

Åh mitt illamående är inget just nu.

Postafen hjälper mig med det mesta har inte fått i mig någon mat på hela veckan men idag fick jag i mig Kina mat iallafall :) mumsigt med.

Annars har det varit yoghurt och fil och vindruvor.

Hoppas det går över snart.

Sover typ hela tiden är ju både graviditeten och tabletterna som gör det så har inte jobbat på hela veckan heller. Så blir att köra på nästa vecka och hoppas man är bättre då. Går in i vecka 8 på söndag

• becka1989

Är i vecka 8 och allt är bara skit just nu. Mår skit har fått utskriven medicin mot illamående som absolut inte har hjälpt, har blivit sjukskriven till den 11 sååå kul kommer inte upp från sängen mer än för att kissa och kräkas. Vilket är varannan timme :( får inte behålla något.

Fören idag så hoppas att det går över nu vill inte hamna på sjukhuset heller så försöker så gott jag kan även om det är jobbigt att inte kunna göra något mer än ligga i sängen och kolla tv och sova och äta lite :( haft det såhär i 2veckor på fredag

• becka1989

Sambon bästis fick veta i vecka 6, han är här så ofta att det är svårt att hålla det hemligt när man mår illa och kräks haha. Berätta för svärfar i lördags då i vecka 7 just pga att han bor 120mil från oss och sambon ville berätta irl istället för över telefon.

Är i vecka 8 nu går in i vecka 9 på söndag :) tänkte vänta så länge det går haha helst till vecka 13 iallafall.

Fick veta att min systerdotter fick Ma i fredags skulle gått in i vecka 14 tydligen hade den stannat i vecka 10 så är lite känslig just nu med. Lider med henne även om hon bara är 17 och oplanerat men aldrig kul att genomgå

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?