Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-09-21 07:47:29 följande:

Vi berättade för familjen i v. 11 efter att ha varit på ultraljud och sett att allt var bra. Efter det åt vännerna i takt med att vi träffade dem. På jobbet berättade jag i v. 14 och i v. 16 slutade jag försöka dölja det och berättade åt "världen". Mina systrar och sambons bästa vän har vetat om det sedan några dagar efter plusset, då de visste att vi hade försökt länge. Visst var det jobbigt att hålla det hemligt men jag är ändå glad vi väntade såpass länge, det kändes mer som att alla vågade glädjas åt det då.

Åh okej ja mina chefer vet redan om det eftersom jag varit sjukskriven i 3veckor. Men min anställning går ut i november så. Sambon ska berätta för sina chefer i vecka 13 han har berättat för två av jobbarkompisarna just för att ha någon som stöttar och vet hur det är att bli pappa även om det är20- 30 år sedan så hjälper det endel ändå. Plus att han är som en Pappa för min sambo.

Vet inte riktigt hur vi ska säga det till mina syskon heller haha
  • becka1989

Idag är det äntligen dags för inskrivningen hoppas allt går bra bara haha vet att dom måste ta blodprov och jag är sprut och nål rädd så får se hur det går. Är ju bara i vecka 11 men hittills har det gått bra.

Känner samma oro som ni andra även om jag sett våran lilla i vecka 8 så lugnar in det ner nerverna precis men vet att chansen har minskat för mf iallafall känner mig inte speciellt gravid mer än illamående av och till.

• becka1989

Nu har man varit på inskrivningen fick en helt otroligt bra bm jätte nöjd med henne. Trevlig och jätte duktig på att berätta om graviditeten. Fick en tid för rul den 23november sååå långt dit haha längtar redan dit jobbigt med så lång väntetid vill ju se lilla redan idag.

• becka1989

Tror absolut inte att det är någon fara var ju inte så mycket du åt. Hade kanske varit annorlunda om du hade ätit 200g eller mer.

• becka1989

Här har foglossning redan börjat visa sig är i vecka 11 och känt av det sen 9 så man får lära sig när kroppen börjar säga till. Skulle jag få ondare skulle jag ringa min bm så skulle jag få tid till sjukgymnast så får man övningar och kanske bäckenbälte inte så bra att få ont tidigt enligt bm kan bli att man blir sängliggande islutet vilket inte är bra

• becka1989

Åh en brio happy har vi också funderat på :) men har tänkt köpa begagnad, härligt att du börjar må bättre får hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu

• becka1989

Ligger i våran husvagn ute i skogen funkar faktiskt jäkligt bra att sova där inatt trodde jag skulle få ont men inget sov nästan bättre där i än hemma i sängen haha kan vara att sängen i husvagnen är hårdare.

Ska strax iväg och fiska innan det blir för varmt. Men ligger just nu och kollar runt lite på bebisgrejer medans mannen fortfarande sover haha

• becka1989

Åh den där jäkla illamåendet som kommer som en raket. Just fått i mig frukost och 5min senare måste man springa på toa, gha börjar ledsna nu vill vara fri från illamående och kräkningar nu. Gick in i vecka 12 idag hoppas man slipper allt skit efter denna vecka

• becka1989

Vi hade vårat första samtal i vecka 11 sen får vi vänta till vecka 19 på rul och vecka 20 på nästa samtal med bm för att lyssna på hjärtat tycker det är väldigt dåligt man hade gärna velat lyssna på hjärtat eller göra ett ul i vecka 13 som dom som gör kub får men här där vi bor får bara dom över 35 eller som har anlag i familjen göra kub. Även fast barnet kan har kromosom avvikelser utan att det finns i familjen sedan tidigare. Jobbigt att gå och vänta tills vecka 19 för att få reda på om barnet lever ens det är en jobbig väntan hela 7veckor kvar för oss.

Har tänkt göra 3d ultraljud så istället för att göra ett ul privat vilket vi inte ens har hittat så lägger vi dom pengarna på ett 3d ul istället

• becka1989

Vi har kollat runt efter en privat men ingen som har tid förren efter vårat rul eller ville göra tidigare än vecka 15 och den veckan jag skulle vara i vecka 15 fanns inga tider förren 4veckor senare. Så vi satsar på 3d och rul när det är dags. Nedräkning har man iallafall haha.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?