Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Usch ja magsjukan vill man ju inte få. Själv ligger man i soffan efter en dålig natt sovit ca 4timmar, sambon som rört sig och sparkas m.m. Och lillen som tryckt på nerven.

Så mår inte jätte bra idag och så är man ensam till ikväll då sambon är på julbord och skoj med jobbet. Så blir att ligga här och bara glo på tv och försöka äta och sova lite. Inget ute väder heller när det spöregnar och blåser

• becka1989
    En del av oss skrev 2015-12-05 08:50:49 följande:

När har ni BF? Jag har BF 3 juli, men blir igångsatt 2 veckor innan så runt 19-20 juni. Får väl se vilket datum jag får på RuL också, men borde inte bli flyttad så mycket.

18 april :)
  • becka1989

Brio primo har vi varit inne på men är en av dom tyngsta babyskydden. Så får väl se hur det blir med det.

• becka1989
    Linkken skrev 2015-12-06 17:56:16 följande:

Vi körde på en Britax istället, då vi fick höra lite klagomål på Brio. Svårt att bedöma något alls innan man haft den i bilen med barnet i såklart, men den verkar bra såhär långt.

Jaha ja mina syskon har kört på Britax och graco så har ingen koll alls och dom valde dom för att dom fått bra tester och så med säkerheten men får nog kolla runt en massa och så
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-12-08 09:03:32 följande:

Någon annan som börjat kräkas igen efter långt uppehåll? Vecka 28 nu och har kräkts två ggr den senaste veckan, innan dess kräktes jag knappt alls efter typ vecka 16-18 (minns inte riktigt längre). Usch och blä!

Kräks inte men mår illa från och till speciellt på kvällen när man ska sova och halsbrännan kommer :(
  • becka1989

Men usch jag hade blivit skit skraj om bm inte hade hittat hjärtat eller ens vet hur bebisen ligger. Väldigt oproffsigt av henne.

• becka1989

Usch idag har man knappt kunnat suttit,legat eller stått vet inte vad det är har haft ont under revbenen. Och lillen lever rövare längst ner så man får som mensvärk från och till :/

Hoppas verkligen inte att det ska vara så här i 17 veckor till

• becka1989

Vecka 23 idag då :) lillen är mer aktiv eller ja jag känner att den är mer aktiv :) så mysigt. Men så trött jag har börjat bli mitt på dagen oavsett om jag gjort något eller inte så skulle jag kunna Sova någon timme på dagen,vilket är jobbigt då jag känner mig så konstigt efter att ha sovit :(

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?