Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Har mått dåligt från vecka 6 är i vecka 14 nu och mår fortfarande dåligt, äter lergigan comp men dom funkar inte för alla just för att det finns biverkningar som kräkningar så funkar inte dom be om att få prova lergigan vanliga dom har funkat bättre för mig dom dagarna då compen inte fungerar.

Dock är det ju äta lite och ofta som gäller här måste dricka innan jag kan kliva upp ur sängen och kissa just för att levern ska få något att jobba med dricka typ cola äppeljuice eller så funkar inte med vanligt vatten.

Hoppas man slipper illamående och kräkningar snart. Bm trodde jag skulle få dras med det iallafall till minst vecka 14 men blir nog längre än så.

• becka1989

Längtar efter att få känna rörelser...

När brukar spökveckorna vara?? Känner mig inte alls gravid mer än illamåendet som vanligt då.

• becka1989

Har drömt några konstiga drömmar, senast drömde jag om min faster som gick bort i cancer i april, drömde att hon var här och helt frisk och kry det värsta var att vakna och inse att det inte alls är så. Hon var den som stod mig väldigt nära vilket kommer göra det ännu jobbigare att veta att hon inte kommer få träffa vårat barn. Dock är vi beräknad samma datum som hon gick bort vilket gör det jobbigt men får se det som en gåva från henne då vi försökt ett bra tag med att bli gravida

• becka1989

Tror jag kände dom första rörelserna i morse låg och kollade på mobilen när det helt plötsligt kändes som en puff längst ner vid blygbenet eller vad man säger att det heter, tänkte direkt att det måste varit något annat men sen kände jag samma igen fast på sidan men nu inget mer så svårt att förklara hur det kändes men overkligt haha.

• becka1989

Häftigt att drömma om könet och det stämmer enligt rul. Längtar så efter mitt rul bara några veckor kvar. Har drömt att jag väntat både pojke och flicka och sambon har drömt att vi fått pojke varje gång haha men det är väl för han vill ha en pojke ;)

För mig spelar det absolut ingen roll just för att jag bara vill ha ett frisk barn och fortfarande är orolig över ma fast jag gått över den tiden.

Är nog väldigt mycket pga att min systerdotter fick Ma i vecka 17.

Men nu när jag känt några puffar så börjar jag bli lite mindre orolig

• becka1989

V 16 och nu är det bara 4veckor kvar till rul, sambon åker till England veckan innan på utbildning så blir ensam 3dagar längtar att få känna mer just nu har det varit som bubbel någon gång bara konstig känsla iallafall

• becka1989
    Linkken skrev 2015-10-30 06:14:54 följande:

Tänkte precis ställa samma fråga som safiia här; hur tänker ni med influensavaccin?? Jag skulle aldrig ens överväga att vaccinera mig i normala fall, är ju frisk och stark annars. Men det rekommenderas ju för gravida eftersom man löper större risk att bli ordentligt sjuk. Riktigt osäker, är skeptisk till "nya" vaccin annars, men vill ju inte heller bli så sjuk att jag hamnar på sjukhus innan bebisen är född...

Har ingen aning om jag ska ta vaccinet, skulle aldrig ta det annars speciellt inte eftersom jag är sprut rädd.

Tänkte prata med min bm om hur stor skada det kan göra av att inte ta det och om det finns någon biverkning av att ta det, tänkte mest på svininfluensanvaccinet som så många blev så dåliga av, men litar inte helt 100 på sjukvården heller.
  • becka1989
    junibarn19 skrev 2015-11-06 09:46:23 följande:

Jag mår jättebra :) full aktivitet i magen på kvällen, natten och morgonen. Nu syns det tydligt på magen när bebis vänder sig om :) ska till bm om en vecka igen. Har ni blivit tilldelat/fått info om föräldragrupp? Jag går in i v.26 imorgon.

Jag hade spökveckor mellan v.14-20 mådde oförskämt bra och kände mig inte gravid. Njut :)

Haha hur ska man kunna njuta :/ är mer orolig för att det kanske hänt något :( har mått illa sedan vecka 6 och nu helt plötsligt är allt borta hoppas verkligen inte att det ska vara så ända till rul vill gärna känna lite rörelser innan rul
  • becka1989
    elin1987 skrev 2015-11-09 10:54:48 följande:

Hur ska man gå till väga med allt pappersarbete ? När kontaktar man försäkringskassan ? Har hört att vissa fått ett modersintyg. Jobbigt när man inte har försäkringskassan där man bor :/ har ett väldigt fysiskt jobb och tror inte jag kommer orka jobba mycket längre än till årsskiftet.

Man får ett modersintyg som man skickar in till försäkringskassan om inte barnmorskan göra det elektroniskt vilket är enklare och snabbare brukar vara i vecka 20 man får det intyget sen skickar försäkringskassan ut papper som du ska fylla i och skicka tillbaka är nog inkomst m.m. Som ska stå i det sen får man veta hur mycket man får per dag typ. Så har jag uppfattat det när mina syskon har berättat. Men kommer nog bli tvungen att ringa till försäkringskassan då jag haft jobb men nu har dom varslat så man inte gör något fel med papperna eftersom jag har min SGI.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?