Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Natalila skrev 2015-09-03 21:11:50 följande:

Denna jäkla hicka!

Någon mer som har fått ovanligt mycket hicka?

Har hållt på en vecka nu tror jag, flera ggr om dagen! Blir tokig

Har hicka varje morgon när jag har druckit innan jag kliver upp, hickar efter varje måltid vilket är typ varannan eller var tredje timme haha inte så kul men hickar 2-3min sen ger det sig till nästa måltid :P

Halsbränna har jag på natten beroende på vad jag ätit som sista mål igår åt jag lite frukt och polly vaknade kl 2 i natt men värsta halsbrännan hmm tur man har tabletter mot sånt också
  • becka1989

Ena läkare jag pratade med sa att man kunde prova suga på en dumle eller dextrozon för att få upp blodsockret och hålla illamående i schack. Har provat med dumle när jag blev riktigt yr fungera ganska bra faktiskt :)

• becka1989
    safiia skrev 2015-09-14 12:37:50 följande:

Grattis sofiejulia och välkommen!

Jag skall igen till mb idag. Ännu en okej dag trots att båda frukostarna kom upp. Kanske jag klarar av att gå på jobb ännu denna vecka! Det skulle göra mig så lycklig efter 6veckor på soffan.

Förstår dig, har själv legat på soffan i 3veckor sååå tråkigt och jobbigt, ska för första gången börjar jobba på onsdag får se hur det går har sjukskrivningen till oktober men mår mycket bättre nu har gjort det 1veckas tid men har inte vågat ta mig till jobbet ifall jag skulle spy, men nu spyr jag 1gång vid 11 hänt 2dagar i rad vet inte varför men blir alltid vid samma tid sen är jag bra resten av dagen, jobbar dock mellan 8-12 så jobbar inte hela dagen tror inte att jag skulle klara av det.
  • becka1989

Idag är en bra dag tydligen mått bra sen en vecka tillbaka så skönt att slippa spy och att tabletterna hjälper, dock spydde jag igår och i förrgår morse 1gång på morgonen men inget mer hellre det än hela dagen. Börjar jobba igen imorgon för första gången på 3veckor känns konstigt men måste stå ut dom sista veckorna innan anställningen går ut. Har bara anställning till november så inte så många veckor kvar.

Börjat kolla runt på allt som behövs handlas in haha finns ju en uppsjö av grejer svårast tycker jag är hur mycket i just barnkläder som man bör ha speciellt i storlek 50 och 56 vet att både jag och sambon var runt 50 när vi föddes så kommer nog få en som är runt den längden. Är bara i vecka 10 men måste ju börja köpa in lite grejer så man inte shoppar allt samma månad då blir det nog ganska dyrt.

• becka1989

Just gjort iordning mig för att åka till jobbet, känner mig inte alls sugen på att åka. Trött som fan och att åka buss i 25min är inte min starka sida just nu. Sitter och försöker få i mig min frukost sen 30min tillbaka tar sin lilla tid att bli klar tur man har flextid så jag kan börja när jag vill, kommer bli en lugn dag att börja med. Just för att prova på min läkare tyckte hellst att jag skulle vara hemma en vecka till men chefen är inte så glad att jag varit borta 3veckor redan så tänkte att jag provar ändå funkar det inte så blir jag sjukskriven igen.

Hoppas bara det inte blir sura miner när man kommer till jobbet och ska träffa chefen tyvärr 3 killar på 30 som varken har barn eller tjejer eller ens förståelse hur det kan vara när man är gravid.

• becka1989

Jobbat 3dagar är helt slut när jag kommer hem från jobbet. Jobbar som städare vilket innebär mycket stress men har försökt att ta det så lugnt jag kan. Dock har jag ont i låren och svanken har två dagar till innan jag är ledig 2dagar. Hoppas att det bara är att jag är otränad nu när man inte jobbat på 3veckor innan. Lägger mig och sover 1timme efter jobbet eftersom jag är helt slut i kroppen och huvudet då.

• becka1989

Jag har hittills gått ner 2kg och sen gått upp 2kg igen så ligger på samma vikt som från början. Magen har börjat växa men inte så mycket ser lite svullen ut, var inte speciellt smal innan jag blev gravid men heller inte tjock. Brösten har iallafall blivit större nästa 1storlek större så snart dags att köpa Annan bh men har ingen aning om vad för någon jag ska köpa

• becka1989
    Linkken skrev 2015-09-19 12:13:55 följande:

Jag fick också köpa nya bh:ar redan i vecka 10. Köpte helt vanliga bekväma nu, amningsbehåarna behöver antagligen vara ännu större sen. Lite jobbigt då jag alltid önskat mig mindre bröst, men sambon är suuuupernöjd, haha!

Haha ja sambon är hel nöjd här med ;) ok ja men ska släpa med mig sambon idag och leta efter en nya skönt att slippa fixa ordning bh:n hela tiden då dom gärna vill hoppa ur ;)
  • becka1989

Mysigt att pyssla med bebis kläder, ska ta upp våran låda och kolla igenom är väldigt mycket tjejkläder just då alla mina syskonbarn är tjejer har 9st så man hade ju hoppats på en pojke men det lär inte hända ;)

• becka1989

Hej har alla berätta för släkt/familj och vänner??

Går in i vecka 11 imorgon och har bara berätta för mina föräldrar sambons bror och syster och pappa.

Syskonen tänkte jag kläcka ur mig det när vi ska fira min mamma och systerdotter den 7oktober är då i vecka 13 känns som att det skulle vara bäst visst alla mina syskon väntar på att vi ska vänta barn dom har tjatat sen min bror fick sin för 2år sedan så blir nog välkommet iallafall.

Törs inte berätta tidigare ifall det skulle hända något har ju sett den lilla i vecka 8 men kan ju hända mycket på dom veckorna. Är helt klart nervös för att berätta ivärsta fall få mamma berätta haha

Har bara 5syskon men vi är dom sista som ska ha barn min lillebror vill inte ha barn han lånar hellre.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?