Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Är det vanligt att ha mensvärk i vecka 23???
Tycker det är jätte svårt hur man ska klä bebisen är beräknad i mitten på april.
Är det vanligt att ha mensvärk i vecka 23???
Tycker det är jätte svårt hur man ska klä bebisen är beräknad i mitten på april.
Woho v24 idag segt det går har tid hos bm 7Jan så har iallafall ett datum att se fram emot då är det dags för mätning och lyssna på hjärta mysigt och sambon är ledig så han ska för en gångs skull följa med :) sen väntas tid för föräldragrupp
Åh jobbig dag springa på toan hela tiden och kissa lillen har träningspass med kissblåsan.
Illamående som börjat smyga sig fram vilket inte är okej :( bm imorgon var 6veckor sen jag var där sist så får se hur mycket man gått upp på dom veckorna speciellt nu när det varit mycket mat och gott under jul och nyår haha.
Går in i vecka 29 på måndag, känns som en evighet är kvar. Lillen gillar att ligga snedad mellan vänster höft och höger revben, sparkar rejält på revbenen.
Har börjat se när den trycker ut händerna och fötterna lite läbbigt faktiskt.
Mår ganska bra lite mensvärk från och till svårt att sova då man vaknar flera gånger om natten för att äta,kissa eller att den sparkas ;)
Har lite kvar att göra och köpa innan lillen får komma men tackar inte nej om lillen bestämmer sig för att komma en vecka innan bf ;)
Här har vi kommit på pojknamn medans flicknamn har varit mycket svårare just för att vi har så många tjejer. Men vi har hittat ett tjejnamn som vi håller på och känner oss för men sen kan det ändras helt när lillen har kommit ut.
Här blev det en riktig sväng i bebisuppladdningen. Min pappa gick bort för ett par dagar sedan. Så från att ha hoppats och önskat att bebis ska komma NU går jag nu och hoppas och önskar att den ska stanna kvar minst 2 veckor till så jag kan vara med på begravningen. Och från att gå här hemma och bara mysa och förbereda allt till bebis är det nu fokus på helt andra saker, typ planera begravning. Jag har inte riktigt hittat balansen mellan den stora sorgen och lyckoruset som bor i min kropp samtidigt just nu. Får dåligt samvete vad jag än känner. Usch inte alls så som jag hade tänkt att sista veckorna innan bebis skulle vara :(
Så mysigt att ligga i soffan och små glo på tvn och på internet när det helt plötsligt sticker upp en fot :)
Ser helt sjukt konstigt ut men så underbart på samma gång.
Idag har den lille inte alls varit lugn som den brukar. Typ lugn 2timmar sen rört runt och sparkat en massa i någon timme sen somna igen för att sen vakna av hicka och börja sparka igen.
Börjar kännas att det är lite trångt där inne nu vilket gör det bara mer verkligt att den lille snart är här:)
Bra :) då känner jag mig lite mindre hysterisk. Nej det blir ju tyngre dag för dag så lika bra att fixa nu då man ännu orkar. Jag jobbar ännu men tar ut övertid och det var riktigt bra val känts det som. Hade verkligen inte orkat jobba heltid längre.
Fy vad man haft det bra innan, har sedan igår börjat springa på toan hela tiden haha, igår var jag säkert på toa 10gånger på 3timmar och två gånger inatt sen har det fortsatt hela tiden under dagen oxå känns som man precis vart på toa så måste man gå igen.
Tror jag börjat få foglossningar oxå kan inte sitta längre stunder utan att få ont.
Haha det värsta är att jag blir så pigg direkt när jag varit på toa så tar säkert 30min innan jag somnar igen