Silicon valley skrev 2015-09-30 07:07:00 följande:
Hade så ont igår morse så ringde till gyn. Fick komma in en halvtimme senare på kontroll. Allt såg ut som det skulle såhär tidigt bara V5 + några dagar/dar . Men hade en graviditetscysta på en av mina äggstockar. Men hon sa att det var inget att oroa sig för för det är vanligt och den kanförsvinna själv. Inget som påverkar framtida barn heller.
Blev dock lite ledsen att man inte såg så mkt annat. Ett hål m en vit plutt i bara i livmodern. Gulesäck eller vad hon sa. Hade hoppats få höra hjärtat men det var för tidigt för att se nått mer.
Nån mer som haft cysta under grav? Och även gjort vul så tidigt och allt gått bra sen? Är så himla orolig för allt. Känner ärligt ingen lycka alls, vist är jag lite glad men vågar inte tillåta mig mer innan jag vet att allt är mer ok efter de första veckorna.
Vad göra för att skingra tankarna lite så veckorna rullar på snabbare, nu blir det att allt går skitsakta när man tänker på detta hela tiden..
Det är inte lätt att vara gravid speciellt inte dom första veckorna innan man får göra ul, vet att min syster hade gravidcysta och det gick bra med alla hennes tre men visst är man orolig.
Tyvärr finns det inget att göra bara att vänta och vänta tiden går otroligt segt till Ultraljudet men man får lära sig leva med det. Förhoppningsvis kanske man hinner känna rörelser innan :)
Det enda som gör att jag känner mig gravid är illamående och ont i tuttarna, växtvärk som kommer och går hade jag inte haft något av det hade jag inte trott att jag var gravid men är svårt att ta in tror det blir lättare när man varit på ul och sett den lilla