• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Irmisans
    becka1989 skrev 2015-09-02 19:57:28 följande:

Är i vecka 8 och allt är bara skit just nu. Mår skit har fått utskriven medicin mot illamående som absolut inte har hjälpt, har blivit sjukskriven till den 11 sååå kul kommer inte upp från sängen mer än för att kissa och kräkas. Vilket är varannan timme :( får inte behålla något.

Fören idag så hoppas att det går över nu vill inte hamna på sjukhuset heller så försöker så gott jag kan även om det är jobbigt att inte kunna göra något mer än ligga i sängen och kolla tv och sova och äta lite :( haft det såhär i 2veckor på fredag

Känner med dig! 
    Har haft det så i nu fyra veckor, men brukar klara mig från att spy några timmar på eftermiddagen, vilket har räddat mig. Har inga egentliga tips, brukar smutta vätskeersättning varannan dag och det har gjort att jag klarat mig utan hittills :) Brukar också tänka att imorgon, då kommer jag vakna och allt är bra! (Har inte hänt än men har hoppet kvar!) 
    Kämpa på och ta hand om dig! 
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    becka1989 skrev 2015-09-02 19:57:28 följande:

Är i vecka 8 och allt är bara skit just nu. Mår skit har fått utskriven medicin mot illamående som absolut inte har hjälpt, har blivit sjukskriven till den 11 sååå kul kommer inte upp från sängen mer än för att kissa och kräkas. Vilket är varannan timme :( får inte behålla något.

Fören idag så hoppas att det går över nu vill inte hamna på sjukhuset heller så försöker så gott jag kan även om det är jobbigt att inte kunna göra något mer än ligga i sängen och kolla tv och sova och äta lite :( haft det såhär i 2veckor på fredag

Känner med dig! 
    Har haft det så i nu fyra veckor, men brukar klara mig från att spy några timmar på eftermiddagen, vilket har räddat mig. Har inga egentliga tips, brukar smutta vätskeersättning varannan dag och det har gjort att jag klarat mig utan hittills :) Brukar också tänka att imorgon, då kommer jag vakna och allt är bra! (Har inte hänt än men har hoppet kvar!) 
    Kämpa på och ta hand om dig! 
    Oplanerad Mamma
  • LovisaC1982
    elin1987 skrev 2015-09-02 19:40:48 följande:

V.13 idag (12+0) känns underbart..

Vilken fin mage . Längtar tills jag får en liten kula istället för fluff.
  • Migas

Vad fin mage du fått redan Glad, vi ligger på dagen lika och min mage är inte alls sådär står och synlig (varken med eller utan kläder). Fast är ganska nöjd med det ännu då vi inte berättat för många än, även om man längtar lite efter att det ska synas på riktigt.
  • safiia

Här börjar vecka 12 idag. Igår var helt spyfri, första gången på 4 veckor! Är dock uttorkad och ligger på sjukhus i dropp. Med blodtryck så långt att det inte gick att mäta... Men hjärtat fick vi höra och det slog fint <3 10kg har jag gått ner.

Ni som mår illa. Kämpa på och kräv hjälp innan ni blir för dåliga.

• LMG

Tänkte bara kolla. Tidigt imorse när jag vaknade vid 5 tiden som jag gör varje dag så kände jag typ som små pickande inne i magen. Kändes nästan precis som när man får nervryckning i ögonbrynet typ. Men är det ens möjligt att känna barnet så tidigt? Går in i vecka 16 imorgon. Och det kändes inte som tarmar som rör sig, satt liksom för långt ner för att kunna vara det och kände bara en gång sen försvann det

• Natalila
    safiia skrev 2015-09-03 08:27:22 följande:

Här börjar vecka 12 idag. Igår var helt spyfri, första gången på 4 veckor! Är dock uttorkad och ligger på sjukhus i dropp. Med blodtryck så långt att det inte gick att mäta... Men hjärtat fick vi höra och det slog fint <3 10kg har jag gått ner.

Ni som mår illa. Kämpa på och kräv hjälp innan ni blir för dåliga.

Vecka 12 här med idag!
    Tråkigt att hamna på sjukan, hoppas du känner dig bättre snart och kämpa på!
    Jag mår bra, vaknade inatt med halsbränna men de är väl bara början antar jag! :)
  • I norr

Min mage ser ungefär likadan ut fast jag är lite större än dig från början. ;)
  • I norr

• I norr

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?