• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-09-03 18:34:48 följande:

Usch vad orolig jag är :( har jätteont i magen, som just under brösten ungefär.. Hoppas de inte något fel med bebis och bara förstoppning eller nå...

Så känner jag då och då. Speciellt efter att jag ätit är det som att allt samlas som en klump i övre delen av magen. Bara matsmältningen som går långsamt, men jobbigt och obehagligt ändå. Men nej, har inget med bebisen att göra. Glad
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-09-03 20:12:28 följande:
    Så känner jag då och då. Speciellt efter att jag ätit är det som att allt samlas som en klump i övre delen av magen. Bara matsmältningen som går långsamt, men jobbigt och obehagligt ändå. Men nej, har inget med bebisen att göra. Glad
    Vi hade varit hos svärmor och ätit köttsoppa och smärtan kom när vi satte oss i bilen senare. Måste äta mer fibrer tror jag så magen kommer igång har märkt av att jag har fått en början till hemorojder och det är fan inte kul när man ska på toa kan jag lova :/
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-09-03 20:24:47 följande:
    Vi hade varit hos svärmor och ätit köttsoppa och smärtan kom när vi satte oss i bilen senare. Måste äta mer fibrer tror jag så magen kommer igång har märkt av att jag har fått en början till hemorojder och det är fan inte kul när man ska på toa kan jag lova :/
    Ajdå... Jo, mycket fibrer och en hel massa vatten. Är väl tyvärr enda som funkar. Samt plommon och kiwi på morgonen! Men prata med läkare om det blir värre, låter ju inte alls kul.
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-03 20:24:47 följande:
    Kan tipsa om Frukt & Fiber tabletter från hälsokost, toppen!
  • elin1987
    Linda8110 skrev 2015-09-03 21:06:30 följande:
    Kan tipsa om Frukt & Fiber tabletter från hälsokost, toppen!
    Tack ska prova det! Är livrädd för hemorojder och hur det ska gå att föda med dom besvären. Jag menar det går knappt att göra nr 2 på toa utan att börja grina typ :/
  • Natalila

Denna jäkla hicka!
    Någon mer som har fått ovanligt mycket hicka?
    Har hållt på en vecka nu tror jag, flera ggr om dagen! Blir tokig

• linuslotta
    Natalila skrev 2015-09-03 21:11:50 följande:

Denna jäkla hicka!
    Någon mer som har fått ovanligt mycket hicka?
    Har hållt på en vecka nu tror jag, flera ggr om dagen! Blir tokig

Ja det känner jag igen. Aldrig hickat så mycket som nu dom senaste veckorna.
  • Jeanette93

Hej
    Jag och min sambo väntar vårt första barn. Jag var på första ultraljudet idag på grund av att jag har haft små blödningar i en vecka, så trodde det var början till ett missfall... Men på ultraljudet såg allt bra ut & hjärtat pickade för fullt, jag går in i vecka 7 imorgonSkrattande.

• Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-03 21:09:50 följande:
    Tack ska prova det! Är livrädd för hemorojder och hur det ska gå att föda med dom besvären. Jag menar det går knappt att göra nr 2 på toa utan att börja grina typ :/
    Jag har problem med sådant redan innan graviditeten eftersom jag har IBS mage som är hård. Barnmorskan sa dock till mig att det är ok att behandla med suppar om man får stora problem.
  • Tett90
    mintuu skrev 2015-09-03 14:38:53 följande:

Måste fråga när berättade ni för släkt och föräldrar om gravidieten? :)

Föräldrarna fick veta i V8-9 och släkt och vänner vet inget ännu :) är i vecka 12 (på lördag v13) och tänkte vänta till efter kub
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?