• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • mintuu

Måste fråga när berättade ni för släkt och föräldrar om gravidieten? :)

• Maalon
    Linkken skrev 2015-09-03 13:23:39 följande:

Vet du varför han beter sig så mot just dig? Eller är det mot alla?

Han är speciell, tror att alla uppfattar honom som väldigt otrevlig ibland. Men just nu får jag för mig at det är speciellt mycket mot mig i och med ryktet om bröstförstoring. Men kan ju också vara mycket inbillning hos mig med tanke på alla hormoner. Vi får se, bästa möjliga vore om jag lyckas få ett nytt jobb under graviditetens gång, men det ör väl inga bra odds på det direkt :p
  • elin1987
    mintuu skrev 2015-09-03 14:38:53 följande:

Jag kunde inte hålla mig så jag berättade för mamma och pappa redan i v.6 :) typ alla runt omkring oss vet om det men det är inget som stör mig, som ni kanske såg på min bild är det rätt svårt att dölja ;b
  • Linkken
    mintuu skrev 2015-09-03 14:38:53 följande:

Vi berättade i vecka 11, efter att vi varit på ultraljud och sett att allt var bra. Mina systrar visste om det tidigare, men ingen annan i familjen. Även om det var svårt att hålla det hemligt innan är jag glad att vi väntade tills vi sett att bebisen var okej. Glad
  • Cissi90

Hej allihop!

Mitt illamående har helt tagit över mig oxh idag kräktes Jag men det fanns ingen mat i magen så ni kan ju tänk hur det gick..

Försöker vara positiv men har insett också att jag inte riktigt förstått att gravidmagen inte kommer på en gång. Jag tänkte absolut inte köpa gravidbyxor än men idag kunde Jag inte knäppa byxorna utan att det spände i höfterna oxh magen och var tvungen att köpa gravidbyxor haha. Går in i vecka 8 i morgon liksom. Hela min kropp har bara svullnat upp och mage börjar komma men liksom bara som en "ätit för mycket" mage typ. Fick en liten verklighetssmäll tror jag.

• elin1987

Usch vad orolig jag är :( har jätteont i magen, som just under brösten ungefär.. Hoppas de inte något fel med bebis och bara förstoppning eller nå...

• Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-03 18:34:48 följande:

Usch vad orolig jag är :( har jätteont i magen, som just under brösten ungefär.. Hoppas de inte något fel med bebis och bara förstoppning eller nå...

Just under brösten finns ingen bebis så du kan slappna av. Förmodligen tarmarna som bråkar :)
  • Cissi90
    elin1987 skrev 2015-09-03 18:34:48 följande:

Ingen fara :) jag har också så haft så. Om det blir värre eller du blöder mycket kanske du sla ringa BM :)
  • elin1987
    Cissi90 skrev 2015-09-03 19:04:52 följande:
    Ingen fara :) jag har också så haft så. Om det blir värre eller du blöder mycket kanske du sla ringa BM :)
    Blöder inget och det gick över lite efter att jag varit på toan :)
  • whereeveryouare

hej jag såg ditt inlägg nyss, grattis till plusset :) jag är själv gravid. jag är i 8:e veckan men vart gravid i 7 veckor + 0 dagar :)  roligt att man vill prata om sin graviditet även hur det går i fortsättningen! :) 

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?