• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90

Hahaha hörni ni tror Jag mina hormoner spelar mig ett spratt! Blev helt tårögd ikväll på KOMEDIN "Here comes the boom" för jag kände "ååh vad fint!" Haha

• becka1989

Sambon bästis fick veta i vecka 6, han är här så ofta att det är svårt att hålla det hemligt när man mår illa och kräks haha. Berätta för svärfar i lördags då i vecka 7 just pga att han bor 120mil från oss och sambon ville berätta irl istället för över telefon.

Är i vecka 8 nu går in i vecka 9 på söndag :) tänkte vänta så länge det går haha helst till vecka 13 iallafall.

Fick veta att min systerdotter fick Ma i fredags skulle gått in i vecka 14 tydligen hade den stannat i vecka 10 så är lite känslig just nu med. Lider med henne även om hon bara är 17 och oplanerat men aldrig kul att genomgå

• LMG
    Cissi90 skrev 2015-09-03 23:25:14 följande:

Hahaha hörni ni tror Jag mina hormoner spelar mig ett spratt! Blev helt tårögd ikväll på KOMEDIN "Here comes the boom" för jag kände "ååh vad fint!" Haha

Härligt med alla hormoner haha, jag gråter nästan varje dag för typ allt. Igår gick verkligen hela min värld under och jag grät jätte mycket, min sambo trodde något jätte allvarligt hade hänt.. Men anledningen var bara att mina lakan var lite fuktiga så jag inte kunde bädda sängen, inte så kul då tyckte jag men idag skrattar jag åt det väldigt mycket
  • Linkken

Usch, vilken natt! Har spänt och dragit i magen hela natten, plus att det kändes riktigt obehagligt i underlivet igår kväll. Tänkte att nu går något snett, men nej, inget har hänt. Bara jättejobbig känsla och har inte kunnat sova alls. Vad kan det vara? Kan det växa mer på natten? Sååå trött nu och måste iväg till jobbet. Gäsp!

• Natalila
    linuslotta skrev 2015-09-03 21:21:31 följande:
    Ja det känner jag igen. Aldrig hickat så mycket som nu dom senaste veckorna.
    Skönt att de är fler!
    Hicka på dagen, halsbränna på natten!
    Kunde ju ha varit värre :)
  • Cissi90
    LMG skrev 2015-09-03 23:38:40 följande:

Härligt med alla hormoner haha, jag gråter nästan varje dag för typ allt. Igår gick verkligen hela min värld under och jag grät jätte mycket, min sambo trodde något jätte allvarligt hade hänt.. Men anledningen var bara att mina lakan var lite fuktiga så jag inte kunde bädda sängen, inte så kul då tyckte jag men idag skrattar jag åt det väldigt mycket

Haha gör samma sak! Börjar gråta eller blir tårögd ör allt möjligt varje dag nu, tycker synd om min kära sambo som inte förstår någonting
  • Cissi90
    Linkken skrev 2015-09-04 06:33:19 följande:

Usch, vilken natt! Har spänt och dragit i magen hela natten, plus att det kändes riktigt obehagligt i underlivet igår kväll. Tänkte att nu går något snett, men nej, inget har hänt. Bara jättejobbig känsla och har inte kunnat sova alls. Vad kan det vara? Kan det växa mer på natten? Sååå trött nu och måste iväg till jobbet. Gäsp!

Säkert ingen fara, läst att det brukar kännas sådär fast det är "växtvärk" för livmodern :) hoppas du kan få vila lite.
  • Linkken
    Cissi90 skrev 2015-09-04 09:53:46 följande:
    Säkert ingen fara, läst att det brukar kännas sådär fast det är "växtvärk" för livmodern :) hoppas du kan få vila lite.
    Jo, läste nånstans också att just nu växer bebisen mycket så det behöver ändras om i magen. Men trist bara då det ska kännas så på natten, jag har så stort behov av sömn nu just... Nå, det kan inte hjälpas, vadsomhelst för att bebisen ska växa som den ska! Glad
  • LMG
    Linkken skrev 2015-09-04 06:33:19 följande:

Jag brukar också känna av det mer på nätterna. Men jag tänker att det är väl kanske ganska logiskt att det växer mer när man slappnar av och kroppen får jobba ifred? Brukar även ha en obehaglig känsla ner i underlivet ibland men det trycker nog på ganska bra neråt ju tyngre det blir :) vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 16 idag och då kan man tydligen börja känna sammandragningar också
  • Linkken
    LMG skrev 2015-09-04 10:59:30 följande:
    Jag brukar också känna av det mer på nätterna. Men jag tänker att det är väl kanske ganska logiskt att det växer mer när man slappnar av och kroppen får jobba ifred? Brukar även ha en obehaglig känsla ner i underlivet ibland men det trycker nog på ganska bra neråt ju tyngre det blir :) vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 16 idag och då kan man tydligen börja känna sammandragningar också
    Tack, vad skönt att höra! Ja, dendär känslan där nere är precis som att något trycker på och ska ut, haha! Känns lite som när man är riktigt kissnödig. Jag går in i vecka 15 imorgon och vet ju att den lille växer en hel massa nu och att det behöver töjas ut både inne i magen och på huden. Man blir ju bara så hysteriskt nojig så fort det uppstår nåt man inte känt förut. Men absolut helt logiskt att det jobbar bättre då kroppen är lugn, igår höll jag igång rätt mycket hela dagen så..
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?