• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Natalila

Jag har fått sånt problem med orken i kroppen, känns som alla krafter bara tar slut och jag orkar knappt stå upp!
    Måste ringa bm på måndag och se hur mina prover såg ut sist om de är något som saknas, för såhär slö vill jag ju inte vara :/
    Någon mer som känner så?

• S79
    Natalila skrev 2015-09-19 10:58:56 följande:

Jag har fått sånt problem med orken i kroppen, känns som alla krafter bara tar slut och jag orkar knappt stå upp!

Måste ringa bm på måndag och se hur mina prover såg ut sist om de är något som saknas, för såhär slö vill jag ju inte vara :/

Någon mer som känner så?

Jag känner precis samma sak! Helt galet hur trött jag är i kroppen. Orkar knappt lyfta armarna ibland. Alla mina värden såg bra ut, lite lågt blodtryck bara. Jag hoppas verkligen att krafterna kommer tillbaka snart! Förstår inte hur jag ska orka fortsätta jobba annars. Inte helt optimalt att jobba på förskola just nu.
  • becka1989

Jag har hittills gått ner 2kg och sen gått upp 2kg igen så ligger på samma vikt som från början. Magen har börjat växa men inte så mycket ser lite svullen ut, var inte speciellt smal innan jag blev gravid men heller inte tjock. Brösten har iallafall blivit större nästa 1storlek större så snart dags att köpa Annan bh men har ingen aning om vad för någon jag ska köpa

• Natalila
    S79 skrev 2015-09-19 11:51:42 följande:
    Jag känner precis samma sak! Helt galet hur trött jag är i kroppen. Orkar knappt lyfta armarna ibland. Alla mina värden såg bra ut, lite lågt blodtryck bara. Jag hoppas verkligen att krafterna kommer tillbaka snart! Förstår inte hur jag ska orka fortsätta jobba annars. Inte helt optimalt att jobba på förskola just nu.
    Okej undra varför man är så slut! Har ju hört att man ska lyssna på kroppen men man kan ju inte ligga i soffan hela dagarna :/
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-09-19 12:04:21 följande:

Jag har hittills gått ner 2kg och sen gått upp 2kg igen så ligger på samma vikt som från början. Magen har börjat växa men inte så mycket ser lite svullen ut, var inte speciellt smal innan jag blev gravid men heller inte tjock. Brösten har iallafall blivit större nästa 1storlek större så snart dags att köpa Annan bh men har ingen aning om vad för någon jag ska köpa

Jag fick också köpa nya bh:ar redan i vecka 10. Köpte helt vanliga bekväma nu, amningsbehåarna behöver antagligen vara ännu större sen. Lite jobbigt då jag alltid önskat mig mindre bröst, men sambon är suuuupernöjd, haha! Skrattande
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-09-19 12:13:55 följande:

Jag fick också köpa nya bh:ar redan i vecka 10. Köpte helt vanliga bekväma nu, amningsbehåarna behöver antagligen vara ännu större sen. Lite jobbigt då jag alltid önskat mig mindre bröst, men sambon är suuuupernöjd, haha!

Haha ja sambon är hel nöjd här med ;) ok ja men ska släpa med mig sambon idag och leta efter en nya skönt att slippa fixa ordning bh:n hela tiden då dom gärna vill hoppa ur ;)
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-09-19 12:48:36 följande:
    Haha ja sambon är hel nöjd här med ;) ok ja men ska släpa med mig sambon idag och leta efter en nya skönt att slippa fixa ordning bh:n hela tiden då dom gärna vill hoppa ur ;)
    Vet precis vad du menar, jag vågade liksom inte böja mig framåt till sist, var rädd de skulle ploppa ut, haha! Lycka till med tuttarna! Skrattande
  • safiia

Jag har varken mage eller större bröst, men jag har ju bara gått ner i vikt så det är nog inte så konstigt. Tycker nedre delen av magen blivit fastare och lite rundare (13+2), antagligen livmodern som börjar kännas.

För oss var det helt självklart att göra kub. Tog även test för toxoplasma i och med att det är risk att jag kommer i kontakt med det på mitt jobb. Vi kommer också att ta reda på kön, däremot vet jag inte om vi kommer att berätta för andra. Mest för att jag tycker det är tråkigt då kompisar fått barn och man inte kunnat fråga vad det blev då man vetat det innan. Men också för att jag inte vill ha en massa rosa eller blåa babykläder gåva. Innerst inne önskar jag lite mer en tjej och skulle knappast bli besviken om det blev en kille, men jag vill i så fall vara förberedd hur det än blir. Är lite planeringsfreak så kan hända att det har med saken att göra ;)

Jag har igen haft 3sämre dagar, inte lika dåliga som tidigare men är ännu sjukskriven och gör nytt försök att gå på jobb nästa vecka. Idag är dock en bra dag igen, så skönt!

• Cissi90

Jag är SÅ tacksam idag! Fick sova super länge, frukost i soffan och äta hämtmat. Som grädden på moset, vi FICK en barnvagn med ligg&sittdel och babyskydd till bilen av våra vänner. Allt kräkande och illamående kändes helt plötsligt så mycket enklare idag.

• Natalila

Fick med mig en kartong kläder från brorsan idag men småkläder,, nu har man tvättat och sorterat upp lite, så mysigt att få pyssla lite med den lillas saker :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?