• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Mayy
    Natalila skrev 2015-07-25 11:11:05 följande:

Någon mer som tappat matlusten helt? :/
    Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

Ja, jag klarar bara av filmjölk och läkerol-tabletter (men dom räknas kanske inte som mat, hehe). Känner mig allmänt illamående och tung i huvudet. Hoppas det går över snart, är i v. 8 nu (7+3).
  • Pyretsmamma

Exakt så har jag det. Jag är i v. 14+3

Inte sugen på nåt. Dricker citronvatten i massor.

Natalila skrev 2015-07-25 10:11:05 följande:

Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

• Linkken

Inte så att jag tappat matlusten, men jag har lite svårt för att äta, fast jag är hungrig. Lukten av grillad mat går bort direkt, tycker också mest om kall mat, som nån annan skrev. Går mycket bättre att sitta och småäta lite hela tiden än att äta stora måltider. Vill inte tänka på hur mina stackars tänder ska må av detta...
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-25 08:19:05 följande:
    Jag har semester nu och fick veta redan andra dagen in på semestern att jag var gravid. Så jag har tagit det väldigt lugnt, mest varit hemma och kollat film typ framtills igår, då jag följde några kompisar på stan hela dagen så det blev endel vandrande. Nu på morgonen har det blivit värre :/ gör ont att gå på vänster benet.
    Ja det låter ju som foglossning. :(
  • Nyholmskan

Lite lätt illamående hittills. Lättare att få i mig kolhydrater än proteiner. Som idag, fick varken i mig schnitzeln eller fisken på buffén.. Då mår jag illa! Bara potatisen...
  • elin1987

Åh herregud min 6 år yngre syster skickade just det här!! Hon är helt knäckt

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-25 18:18:16 följande:

Åh herregud min 6 år yngre syster skickade just det här!! Hon är helt knäckt

Knäckt? Inte glad? :/ Jobbigt i så fall. :(
    22 år gammal då antar jag?
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-25 19:12:49 följande:
    Knäckt? Inte glad? :/ Jobbigt i så fall. :(
    22 år gammal då antar jag?
    Hon har en missbildning på livmodern så läkarn har sagt att hon inte kan bli gravid så hon har inte skyddat sig. Hon har bara dejtat killen en månad :/
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-25 19:20:00 följande:
    Hon har en missbildning på livmodern så läkarn har sagt att hon inte kan bli gravid så hon har inte skyddat sig. Hon har bara dejtat killen en månad :/
    Oj!
  • DesireeB

hittar ingen mottagning i närheten som gör tidiga ul Rynkar på näsan
    bor i Dalsland så får kolla något i Göteborg kanske!

vill iaf göra ett då jag inte vill vänta till vecka 18-20! ;)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?