• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    safiia skrev 2015-07-24 17:07:52 följande:

Jag har svårt att låta bli att fortsätta testa :D men ja det kanske inte behövs.

Jag har egentligen minst symptom på morgonen, i morse blev jag nästan orolig. Men till eftermiddagen kom symptomen igen som tur :) sjukt trött har jag också blivit nu. Vi hade svärföräldrarna på besök och jag höll på att somna. Dessutom hämtade de en flaska vitt vin :P vi lär få spara det en tid... De vet alltså inget ännu.

I morgon börjar vecka 6 för mig. Någon annan som otåligt kollar gravidappar flera ggr per dag och väntar på att veckorna skall öka lite snabbare? :D

Hahaha, låter bekant. Jag önskar också att tiden skulle gå mycket snabbare, för herregud så långsamt det går! Men imorgon går jag in i vecka 9, så visst går det framåt ändå. Glad

Angående att fortsätta testa så lär det vara onödigt. Även om man skulle få missfall kan hormonerna finnas kvar i flera veckor efteråt och därför kan testen bli positiva i alla fall. Tror det bästa är att ta det så lugnt som möjligt bara och låta tiden gå. Att testa hela tiden leder nog till onödig stress, som ju inte är bra...
  • Nyholmskan
    Linkken skrev 2015-07-24 09:14:14 följande:
    Jag saknar faktiskt träningen, innan jag blev gravid tränade jag 3-4 gånger i veckan, men nu just är jag så trött hela tiden att det mest bara blir kortare promenader. Jag hoppas verkligen jag ska komma igång snart igen, men löpningen får jag nog lämna nu ett tag, tuttarna gör för ont...

Lycka till med löpningen idag! Glad
    Blir ingen löpningen idag heller. Jag tränade jätte mkt när jag och sambon träffades. Låg på -17kg då. Nu är det -10 bara. Och färre lär det bli av naturliga skäl :p jag är seg och trött. Skulle kunna börja grina känner ja. Sambon vill ut på tur i finvädret med mc och käka någonstans. Men jag känner mig så tjock och trött och inte alls hungrig.. Gud giv mig pepp och energi! För lättare lär de inte bli ???????????? klev in o vecka 7 idag. :)
  • junibarn19

Var också förlamande trött mellan v.6-8 nu är det lite bättre och jag är mest trött på eftermiddagarna :) är i v.10 (9+3) på inskrivningen sa de att det brukar avta helt runt v.13 håller tummarna. På tisdag ska vi på ultraljud och få se den lilla!! Så spännande :)

• Nyholmskan
    junibarn19 skrev 2015-07-24 19:23:15 följande:

Var också förlamande trött mellan v.6-8 nu är det lite bättre och jag är mest trött på eftermiddagarna :) är i v.10 (9+3) på inskrivningen sa de att det brukar avta helt runt v.13 håller tummarna. På tisdag ska vi på ultraljud och få se den lilla!! Så spännande :)

Åh jag hoppas det! För på måndag är semestern slut och jag bävar för hur det ska bli om jag är så här trött och grinfärdig samtidigt. Vill ju inte berätta för någon överhuvudtaget fören efter UL helst. Brukar inte ul vara kring vecka 12? Hoppas jag också får i vecka 10. :)
  • junibarn19

På min mottagning (stockholm) gör man endast ul i v.19-20. Min pojkvän har många tvillingar på sin sida så det är därför vi ska göra ett ultraljud. Jag gjorde tidigare ul för att tidsbestämma graviditeten, men det var på en abortmottagning så där fick vi ingen information om hur fostret mådde. Var då i v.7+0 och embryot var 8mm.

Jag är oplanerat gravid och ätit minipiller utan mens så det var omöjligt att veta.

Nu är vi jätteglada och längtar till februari :)

• safiia

Skönt att höra att tröttheten lättar! Har semester ett par veckor ännu så det är ingen fara.

Jag har också läst att testen är positiva ännu en tid efter missfall, så nej det är väl ingen större ide att testa efter att man vet att man är gravid. Om nu inte bara för att kolla att det verkligen är sant :)

• pannkakan87
    safiia skrev 2015-07-24 17:07:52 följande:

Jag har svårt att låta bli att fortsätta testa :D men ja det kanske inte behövs.

Jag har egentligen minst symptom på morgonen, i morse blev jag nästan orolig. Men till eftermiddagen kom symptomen igen som tur :) sjukt trött har jag också blivit nu. Vi hade svärföräldrarna på besök och jag höll på att somna. Dessutom hämtade de en flaska vitt vin :P vi lär få spara det en tid... De vet alltså inget ännu.

I morgon börjar vecka 6 för mig. Någon annan som otåligt kollar gravidappar flera ggr per dag och väntar på att veckorna skall öka lite snabbare? :D

Haha jaaaa! Jag vill bara att dagarna ska gå så att jag är längre gången haha! I morgon går jag in i vecka åtta :D det har ändå gått rätt fort.. nyss var jag ju i vecka fem och fick reda på det. :)
  • elin1987

Har under dagen fått ont på insida lår. Har ingen aning om de beror på graviditeten eller om det är en tillfällighet. Har ni känt av något liknande ??

• Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-24 22:17:51 följande:

Har under dagen fått ont på insida lår. Har ingen aning om de beror på graviditeten eller om det är en tillfällighet. Har ni känt av något liknande ??

Foglossning ? Ingen aning annars. Hoppas det går över :)
  • elin1987
    Nyholmskan skrev 2015-07-24 22:37:43 följande:
    Foglossning ? Ingen aning annars. Hoppas det går över :)
    Men det kan man väl inte få så här tidigt ? :/ är bara i v.7
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?