• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-24 22:44:22 följande:
    Men det kan man väl inte få så här tidigt ? :/ är bara i v.7
    Jo jag tror det. Men väldigt individuellt. Prata med barnmorskan :)
  • elin1987
    Nyholmskan skrev 2015-07-24 22:54:04 följande:
    Jo jag tror det. Men väldigt individuellt. Prata med barnmorskan :)
    Jo om det här inte har släppt innan måndag måste jag ringa henne. Har så ont att jag inte kan sova :( det liksom bränner och ömmar som om man trycker på ett blåmärke. Har aldrig upplevt något liknande innan. Och iomed att det sitter i ljumsken känns det ju onekligen som att det är kopplat till graviditeten :/ fan om det redan ska börja jävlas.
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-25 03:05:37 följande:
    Jo om det här inte har släppt innan måndag måste jag ringa henne. Har så ont att jag inte kan sova :( det liksom bränner och ömmar som om man trycker på ett blåmärke. Har aldrig upplevt något liknande innan. Och iomed att det sitter i ljumsken känns det ju onekligen som att det är kopplat till graviditeten :/ fan om det redan ska börja jävlas.
    Ja fy din stackare. Jag hoppas verkligen jag klarar mig ifrån det in i det längsta. Är så pass beroende av att kunna gå på jobbet. Känns på något vis lättare att gå tillbaka till jobbet nu efter semestern när man vet att det inte är så innibomben länge kvar tills ledighet igen. Höst och jul lär komma och gå så fort. Och vem vet hur länge efter jul man kommer jobba. Enligt apparna är jag beräknad till 17e mars. :) ska fill bm för tidigt möte den 7/8 :) längtar!!
  • safiia
    pannkakan87 skrev 2015-07-24 21:56:04 följande:

Haha jaaaa! Jag vill bara att dagarna ska gå så att jag är längre gången haha! I morgon går jag in i vecka åtta :D det har ändå gått rätt fort.. nyss var jag ju i vecka fem och fick reda på det. :)

Och jag har bara vetat mindre än en vecka och det känns som evigheter :P jag tror det blir bättre då jag börjar jobba igen och får annat att tänka på. Men samtidigt vill man njuta av tiden men det kanske är lättare sedan då man vet att allting är bra i magen :)
  • elin1987
    Nyholmskan skrev 2015-07-25 06:41:11 följande:
    Ja fy din stackare. Jag hoppas verkligen jag klarar mig ifrån det in i det längsta. Är så pass beroende av att kunna gå på jobbet. Känns på något vis lättare att gå tillbaka till jobbet nu efter semestern när man vet att det inte är så innibomben länge kvar tills ledighet igen. Höst och jul lär komma och gå så fort. Och vem vet hur länge efter jul man kommer jobba. Enligt apparna är jag beräknad till 17e mars. :) ska fill bm för tidigt möte den 7/8 :) längtar!!
    Jag har semester nu och fick veta redan andra dagen in på semestern att jag var gravid. Så jag har tagit det väldigt lugnt, mest varit hemma och kollat film typ framtills igår, då jag följde några kompisar på stan hela dagen så det blev endel vandrande. Nu på morgonen har det blivit värre :/ gör ont att gå på vänster benet.
  • DesireeB

Igår var vi på inskrivningssamtal på MVC fick två "sämre" nyheter första är att jag bara är i vecka 5 enligt hennes uträkning min app säger vecka 6 (5+6) idag.. haha vill att min app ska ha rätt ist för barnmorskans uträkning!
     men hon sa att hennes uträkning räknar ut hur många veckor ägget har varit befruktat medans appen räknar ut redan när ägget ska bli befruktat. så dom två första veckorna i appen är man inte gravid eller något sådant..

den andra nyheten var att första ultraljudet görs i vecka 18-20!! det är ju en hel evighet tills dess ju!! frågade om man inte kunde få ett ul tidigare men då sa hon att då får man inte något i vecka 18-20.. och det är då man fastställer om barnet mår bra och BF osv det kan man tydligen inte se tidigare?

blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig lite! haha

• elin1987
    DesireeB skrev 2015-07-25 09:32:09 följande:

Igår var vi på inskrivningssamtal på MVC fick två "sämre" nyheter första är att jag bara är i vecka 5 enligt hennes uträkning min app säger vecka 6 (5+6) idag.. haha vill att min app ska ha rätt ist för barnmorskans uträkning!
     men hon sa att hennes uträkning räknar ut hur många veckor ägget har varit befruktat medans appen räknar ut redan när ägget ska bli befruktat. så dom två första veckorna i appen är man inte gravid eller något sådant..

den andra nyheten var att första ultraljudet görs i vecka 18-20!! det är ju en hel evighet tills dess ju!! frågade om man inte kunde få ett ul tidigare men då sa hon att då får man inte något i vecka 18-20.. och det är då man fastställer om barnet mår bra och BF osv det kan man tydligen inte se tidigare?

Det är likadant där jag bor. Ska boka in ett privat ultraljud i v.10-12 hade jag tänkt :)
  • pannkakan87
    DesireeB skrev 2015-07-25 09:32:09 följande:

Ja jag tror att det är olika hur bm räknar och hur apparna räknar.. Ska bli spännende att se vad min bm säger sen om vilken vecka jag är i.

Jag tycker att det är riktigt dåligt att ni inte får fler ultraljud! Och att du skulle behöva välja om du skulle göra ett nu eller sen. Man vill ju veta så tidigt som möjligt om allt står rätt till samtidigt som man vill ha ett senare för att se att barnet utvecklats och vuxit som det ska. Nä så knäppt! Här i Östergötland får vi ett i v12 och ett senare också. Du borde göra ett privat om du känner att du vill. Kram!
  • Natalila

Någon mer som tappat matlusten helt? :/
    Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

• Irmisans
    Natalila skrev 2015-07-25 10:11:05 följande:

Någon mer som tappat matlusten helt? :/

Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

Känner så också! Ingen varm mat funkar just nu, och inget som luktar :/
    Oplanerad Mamma
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?