DesireeB skrev 2015-07-25 09:32:09 följande:
Igår var vi på inskrivningssamtal på MVC fick två "sämre" nyheter första är att jag bara är i vecka 5 enligt hennes uträkning min app säger vecka 6 (5+6) idag.. haha vill att min app ska ha rätt ist för barnmorskans uträkning!
men hon sa att hennes uträkning räknar ut hur många veckor ägget har varit befruktat medans appen räknar ut redan när ägget ska bli befruktat. så dom två första veckorna i appen är man inte gravid eller något sådant..
den andra nyheten var att första ultraljudet görs i vecka 18-20!! det är ju en hel evighet tills dess ju!! frågade om man inte kunde få ett ul tidigare men då sa hon att då får man inte något i vecka 18-20.. och det är då man fastställer om barnet mår bra och BF osv det kan man tydligen inte se tidigare?
blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig lite! haha
Ja jag tror att det är olika hur bm räknar och hur apparna räknar.. Ska bli spännende att se vad min bm säger sen om vilken vecka jag är i.
Jag tycker att det är riktigt dåligt att ni inte får fler ultraljud! Och att du skulle behöva välja om du skulle göra ett nu eller sen. Man vill ju veta så tidigt som möjligt om allt står rätt till samtidigt som man vill ha ett senare för att se att barnet utvecklats och vuxit som det ska. Nä så knäppt! Här i Östergötland får vi ett i v12 och ett senare också. Du borde göra ett privat om du känner att du vill. Kram!