• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • elin1987
    Sofya89 skrev 2015-07-22 17:59:55 följande:

Varför får man molvärk ???

Växtvärk :)
  • elin1987
    Sofya89 skrev 2015-07-22 18:06:00 följande:

Men jag har ju bara ett positivt grav test varav två negativa

Bild ? Ta ett digital :) när har du bim ?
  • pannkakan87
    pinglan76 skrev 2015-07-22 17:24:01 följande:
    åhhh, men tack snälla du...va gulligtSkrattande och jag blir jätteglad över att ngn annan gläds med mig*ler* Ja, det är en speciell historia att på en månad gå från singelliv till att få pojkvän, tre bonusbarn, nytt jobb och bebis i magen...hahaha finns en mening med allt antar jagSolig
    Aha, ja då ligger vi ju jättelika i våra graviditeter...va roligt.  Vart bor du förresten?? 11 år yngre ser jag iaf...är själv född 76*hehe*
    Haha ja tvära kast måste jag säga, men bara till det bättre ju! ^^
    Har du något beräknat förlossningsdatum ännu? Jag har 13/3 men det kan ju ändras på ultraljudet förstås. Jag bor i Norrköping! Skrattande
  • safiia

Verkar vara lite mer liv i denna tråd så jag hänger på här. Vill inte blanda in fb i detta :p

Plussade i söndags, måndags och idag på bim med cb digital (2-3veckor). Är alltså i vecka 5, 4+4. Bf 26 eller 27 mars, mina appar säger olika... Efter ca 6månaders försök. Kanske inte så aktiva försök alla månader dock. Jag är 29 år och mannen lite äldre. Kan inte riktigt glädjas ännu men det är kanske en försvarsmekanism. Tror att jag hade ett tidigt missfall i maj (ett svagt plus och ovanligt starka menssmärtor). Hoppas verkligen denna vill stanna kvar :) ska boka in tidigt ul till vecka 9 tänkte jag.

Jag känner inte så mycket ännu. Lite uppblåst, ont mot ryggen, sticker till emellanåt i magen och illamående. Har inte kräkts men känner mig lite bakis ;)

Har också flera fester nu under semestern. Tänkte hälla över alkoholfritt till vanlig flaska. Ska på bröllop i helgen och då får mannen hålla glaset mitt och dricka ur det som om han skulle ha druckit ur fel. :P vet ej om det blir trovärdigt, dock kommer jag att köra dit så det nog bara frågan om ett halvt glas som jag får försöka trolla bort.

Vi har inte berättat för någon ännu och kommer inte göra det förrän efter vecka 12 eventuellt senare om vi kan hålla oss. Därför är det skönt att kunna diskutera här :)

• safiia
    pinglan76 skrev 2015-07-22 11:53:30 följande:

Hejsan på er! här kommer en till nygravid som väntar förstsa barnet, och hoppar in i denna grupp Jag plussade för precis en vecka sedan, och har gått in i vecka 7(6+1) För mig kom denna graviditet som en total chock, men en väldigt glädjande sådan. Jag fyller om 2 veckor 39 år, och har levt ensam i många många år...haft svårt att finna rätt man osv. Började tappa hoppet om att få en egen familj, och har kollat på andra alternativ som insemination osv. Men så för en månad sedan mötte jag HONOM, och allt gick med en rasande fart....vi blev gravida på en endaste gång*s* inget vi hade planerat alltså, han har dessutom 3 barn sedan tidigare....så helt plötsligt kommer jag gå från singelliv till storfamilj med man, 3 bonusbarn och en bebis..haha och inte nog med det så ska jag imorgon besöka mitt nya arbete för att skriva papper, totalt taskig tajming att börja nytt jobb precis när man blivit gravid. Supernervös för hur jag ska lägga fram allt detta för dom, är ju inte fyldl av samma energi som jag var på intervjun direkt. Mår illa konstant, orkeslös, ont i bösten och kan knappt gå utanför dörren. Men allt får lösa sig, detta lilla pyre är en mirakelbebis i mina ögon*ler*

Ska på mitt första mvc-besök(mama mia city) den 20 aug då jag är i v.10-11 vilket ska bli otroligt spännande. Med tanke på min ålder så är jag naturligtvis orolig för missfall, eller att något ska gå fel....men försöker tänka positivt och inte gräva ner mig i dåliga tankar.

Finns det fler som bor i sthlm...och som kanske är lite äldre och väntar sitt första barn härinne??

kramar på er alla

Vilken härlig historia! Grattis :) håller tummarna för att allt går bra.
  • elin1987

Fy jag kokar nu!
    Ser 16 and pregnant säsong 5 avsnitt 9.
    Vilken idiot till pappa :( har ni några tips på gravid serier ?

• Pyretsmamma

Hej !

Mitt första knyte , och helt ärligt är jag livrädd. Haha .. Men ändå otroligt lycklig.

Plussade 29maj, beräknad 19 jan 2016.

Varit på första ultraljudet och det var en minst sagt konstig känsla.

Har inte mått superbra nu i början, men nu i v.15 har det börjat ordna sig. Det som har räddat mig är fläkten och tro det eller ej, amningskudde. Fått in så bra sovlägen. - jag rekommenderar.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?