• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    Katten95 skrev 2015-08-17 07:51:18 följande:

Så ringer mvc ca 20 min innan om att bm vi ska träffa och är sjuk just idag så nu har man inskrivning på fredag.. Just typsikt.

Nej så tråkigt!Obestämd Förstår besvikelsen...Skönt att ni ändå fick samma vecka. Själv har man väntat så himla länge nu.. Ska på inskrivning nästa vecka på tisdag, då är jag i vecka 12. Är alltså i vecka 11 nu. Ska bli spännande att se vad de säger och sådär. Lite läskigt att väga sig pga gått upp några kg redan. :P
  • Irmisans
    Katten95 skrev 2015-08-17 07:51:18 följande:

Så ringer mvc ca 20 min innan om att bm vi ska träffa och är sjuk just idag så nu har man inskrivning på fredag.. Just typsikt.

Åh vad tråkigt! Längtar också jätte mycket till inskrivning. Två veckor kvar tills dess, är då i v. 13+4. Håll ut till fredag nu! :)
    Oplanerad Mamma
  • becka1989

Hejsan, plussade imorse är i vecka 5 ???? efter 23månader så är det äntligen våran tur. Känslan är obeskrivlig och har inte riktigt lagt sig heller.sambon blev överlycklig efter han tjata om att jag ska testa mig hehe.

Testa med clearblue plus och tänkte testa med digital som ligger och går ut snart oxå.

• Linkken
    becka1989 skrev 2015-08-17 15:58:52 följande:

Hejsan, plussade imorse är i vecka 5 ???? efter 23månader så är det äntligen våran tur. Känslan är obeskrivlig och har inte riktigt lagt sig heller.sambon blev överlycklig efter han tjata om att jag ska testa mig hehe.

Testa med clearblue plus och tänkte testa med digital som ligger och går ut snart oxå.

Grattis!! Solig Visst är det en helt otrolig känsla? Vi försökte också väldigt länge och ibland kan jag ännu inte riktigt tro att det faktiskt lyckades till slut. Bara att hoppas allt går bra hela vägen ut nu! Glad Hur mår du?
  • elin1987

Har dom senaste dagarna tyckt att allt luktar kattmat! Helst matoset från grannarna :/

• Linda8110
    becka1989 skrev 2015-08-17 15:58:52 följande:

Massa grattis!
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-08-17 16:06:21 följande:

Grattis!! Visst är det en helt otrolig känsla? Vi försökte också väldigt länge och ibland kan jag ännu inte riktigt tro att det faktiskt lyckades till slut. Bara att hoppas allt går bra hela vägen ut nu! Hur mår du?

Hej

Mår bara bra, har knappt några symptomer lite halsbränna, känslig för allt haha kissar ofta inget illamående ännu peppar Peppar.

Att varje graviditet kan se olika ut. Var gravid för 7år.sedan och då var jag jätte dålig mådde illa hela tiden från jag testa plus till jag valde att ta bort det just för att det inte passa in och vi gick i skolan båda två.
  • JSA94

Hej! Kvinna på 21år, väntar mitt första barn. Är i vecka 8 (7+4).

Jag har hemska symtom, är sjukligt trött.. Kan inte jobba, och illamående och spyr som en galning... (Hurra!! Eller inte ....) får hoppas de går över snart ????

• Linkken
    JSA94 skrev 2015-08-18 08:42:47 följande:

Hej! Kvinna på 21år, väntar mitt första barn. Är i vecka 8 (7+4).

Jag har hemska symtom, är sjukligt trött.. Kan inte jobba, och illamående och spyr som en galning... (Hurra!! Eller inte ....) får hoppas de går över snart ????

Oj, stackarn! Det är flera andra i denhär tråden som haft problem med svårt illamående, kanske någon av dem har tips?
    Jag inser att mitt eget morgonillamående har varit väldigt smärtfritt ändå, då jag bara spytt direkt på morgonen och sedan bara mått illa från och till under dagen. Jag är i v. 12 nu och spyr fortfarande då och då, men inte varje dag och mår på det stora hela rätt så bra nu. Så det blir nog lättare, för de flesta skulle jag tro, men tyvärr kan det ju dröja lite. För mig var v. 7-8 värst, sedan blev det bättre med både illamående och trötthet!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?