• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 10:06:30 följande:

Jag har inte heller haft mycket spyor.. Ungefär tre stycken på hela graviditeten :) Började må lite illa runt vecka åtta och det har hållit i sig ett par veckor men inget allvarligt utan mest att man går omkring och är lite åksjuk. Det brukar alltid hjälpa att dock så det har jag gjort. ;)

Jag läste i mina appar att nu susar inte en massa hormoner runt i hela kroppen längre utan är mer fokuserade kring livmodern - därför mår man oftast bättre from vecka 12. Och jag har känt av en skillnad de senaste dagarna. Lugnare och känner mig mer "normal" liksom. :)

Ja det känns precis som åksjuka! Är konstant trött, uppsvullen och sen blandat med att "åksjukan" kommer upp titt som tätt.

Skönt att det börjar lugna ner sig för dig! Börjar det synas än för dig?
  • Linda8110
    Cissi90 skrev 2015-08-22 10:47:37 följande:
    Ja precis det som jag menade :) att det dröjer men att alla önskar att det kunde ske direkt?
    Ja jag hade aldrig stått ut med att vänta till RUL i v.18-19, men det är ju lite speciella omständigheter när man kämpat så länge.
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-22 10:52:37 följande:
    Ja det känns precis som åksjuka! Är konstant trött, uppsvullen och sen blandat med att "åksjukan" kommer upp titt som tätt.

Skönt att det börjar lugna ner sig för dig! Börjar det synas än för dig?
    Yes jag har fått lite mage som börjar hårdna nu. Köpte gravidjeans i veckan - det bästa jag gjort. Så himla sköna och gött å ha nåt att växa i. Jag gillar inte leggings och så annars hade jag ju kunnat  vänta lite till. Mina andra jeans kan jag ha men de sitter absolut inte skönt över magen så jag är jätteglad över mina nya jeans. Solig
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 10:21:39 följande:
    Jo, vid vecka 12 lugnade jag mig också, och nu börjar det bara kännas bättre hela tiden! Så härligt! Glad

Jag mår faktiskt riktigt bra. Illamåendet har lagt sig och tröttheten också. Märker dock att jag fort blir trött och i dåligt skick om jag sover för lite, så jag är inte säker på hur länge jag kan fortsätta med mina nattskiften på jobbet. Men jag försöker så länge det går! Lite värk i mage och rygg har jag ibland, och nästäppa som aldrig förr. Men i övrigt är det bara prima och humöret är på topp! Både sambon och jag är så glada över att jag inte haft några vidare humörsvängningar (än, åtminstone) utan att jag fått vara glad så gott som hela tiden.

Hur mår du?
    Härligt att du mår så bra! :) Håller med dig om att man lättare blir trött. Jag är också väldigt hungrig fort och måste äta oftare annars mår jag dåligt. Annars mår jag också jättebra! Ingen värk nånstans och är rätt så lycklig bara. :) Dock har jag humörsväningar haha. Gråter väldigt lätt pga att jag blir rörd inte för att jag är ledsen. Kan handla om söta klipp på Facebook eller bara tanken på att min lilla bebis kanske suger på tummen inne i min mage. *åååå*
  • pannkakan87
    Är det någon här som har gjort bikarbonats-testet? Hehe.

Jag gjorde det idag (kan läsa på bloggen som jag länkat därnere om när intresserade) och det visade en tjej. Samma som när jag räknade ut enligt den kinesiska befruktningskalendern. Nån som tror på sånt här? Vad jag har kunnat läsa mig till så är det många som bikarbonat-testet stämt på. Jag ska ju inte kolla kön men tycker att sånt här är lite roligt.Solig
  • Irmisans

Wihi!!! Måste dela med mig :D

Första spyfria dagen på tre veckor än så länge, så jäkla skönt! Lyckan är total :)

Oplanerad Mamma
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 11:51:48 följande:

Jag gjorde det idag (kan läsa på bloggen som jag länkat därnere om när intresserade) och det visade en tjej. Samma som när jag räknade ut enligt den kinesiska befruktningskalendern. Nån som tror på sånt här? Vad jag har kunnat läsa mig till så är det många som bikarbonat-testet stämt på. Jag ska ju inte kolla kön men tycker att sånt här är lite roligt.Solig
    Hur går det till? Jag tror inte riktigt på såntdär, för i så fall skulle ju alla göra det, men det är alltid kul att spekulera ändå. Glad
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 12:02:18 följande:
    Hur går det till? Jag tror inte riktigt på såntdär, för i så fall skulle ju alla göra det, men det är alltid kul att spekulera ändå. Glad
    Du tar två teskedar bikarbonat i en mugg och sen kissar du i det. Om det fräser och bubblar är det en pojke och om det inte händer nåt så är det en tjej. Det har nåt med syran i kisset eöler vad det var.. :P
  • LMG

Jag åt brieost igår, inte mycket men nu är jag ändå skit nojjig. Är det farligt eller spelar det inte så stor roll om det bara va en liten mängd?

• miillaw
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 11:51:48 följande:

Jag gjorde det idag (kan läsa på bloggen som jag länkat därnere om när intresserade) och det visade en tjej. Samma som när jag räknade ut enligt den kinesiska befruktningskalendern. Nån som tror på sånt här? Vad jag har kunnat läsa mig till så är det många som bikarbonat-testet stämt på. Jag ska ju inte kolla kön men tycker att sånt här är lite roligt.

Min lillasysters gjorde det testet och resultatet blev att det skulle bli en liten flicka. Vilket också sen stämde när hon tittade ut den 2 juli :D

Från vilken vecka är det könet utvecklas? Är också sugen på att testa. Dock bara i v.8 än :P
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?