• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 23:42:14 följande:

Det skulle stå att veckan efter är det ultraljud haha. Fick inte med ultraljudet bara:) så på måndag är det inskrivning och den1e är det ultraljud. Längtar!

Ja jag förstår det:) stort grattis till graviditeten! Hur mår du? :)

Åh roligt! Kommer vara fantastiskt säkert!

Jag har ganska mycket symptom men inga morgon kräkningar iallafall så det är ju skönt haha. Hur mår du?
  • Linda8110
    Cissi90 skrev 2015-08-21 22:45:05 följande:
    Ja precis! Tror alla bara har en önskan (jag också såklart) att se sin bebis, ställa alla frågor till barnmorskan man funderar på och få lugna ner sig helt enkelt :) önskar Jag kunde gå i morgon liksom haha
    Det är sällan man får se sin bebis på inskrivningen.
  • Linkken

Magiska v. 13 idag!! Den värsta tiden är över, så nu börjar jag känna mig lugnare och faktiskt kunna glädjas ordentligt åt graviditeten! Solig Har nog inte helt vågat tro det innan nu, men det ser ju faktiskt ut att bli en bebis för mig också. Skrattande

• Maalon

Idag var det bara att erkänna sig besegrad och övergå till sportbh på heltid. Är typ helt besatt av mina bröst just nu, drömmer om amning eller att jag läcker varje natt :P 

Vecka 6 nu (5+4), inskrivning i vecka 9 och har bokat privat ul i vecka 11. Här i Trondheim görs bara rul, ca vecka 18. Så passar på att boka privat när jag är hemma i Sverige och det är lite billigare :P

• Trooi
    Linkken skrev 2015-08-22 07:34:02 följande:

Magiska v. 13 idag!! Den värsta tiden är över, så nu börjar jag känna mig lugnare och faktiskt kunna glädjas ordentligt åt graviditeten! Har nog inte helt vågat tro det innan nu, men det ser ju faktiskt ut att bli en bebis för mig också.

Åh grattis! Hoppas jag också får komma så långt. V 8 och extremt nojig just nu...Tiden går såå långsamt!
  • Linkken
    Trooi skrev 2015-08-22 08:22:04 följande:
    Åh grattis! Hoppas jag också får komma så långt. V 8 och extremt nojig just nu...Tiden går såå långsamt!
    Känns verkligen som att tiden sniglar sig fram. Men så helt plötsligt är det värsta ändå förbi! Du ska få se det går bra för dig, bara att ha is i hatten så länge! Glad Min bm sa för övrigt att de flesta missfall sker redan före v. 8, så en milstolpe har du redan nått i så fall...
  • Linda8110
    Trooi skrev 2015-08-22 08:22:04 följande:
    Ja har aldrig varit med om veckor som är sååå långsamma som under denna graviditet! Det kommer bli en låååång höst haha
  • LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-22 08:49:06 följande:

Ja har aldrig varit med om veckor som är sååå långsamma som under denna graviditet! Det kommer bli en låååång höst haha

Haha här är en till som är förundrad över hur långsamt tiden kan gå, är det ens möjligt? Jag har ju bara vetat om det 1 vecka och det har knappt ens hunnit landa. Skönt att vi har inskrivningar och ultraljud och annat kul att se fram emot .
  • LovisaC1982

Måste bara dela med mig av nattens skräckupplevelse, vaknade och hade så ont i magen att jag varken kunde andas eller röra mig. Försökte vända mig och trodde att jag skulle dö på fläcken. Innan total panik hann bryta ut insåg jag att jag iaf hade ont i rätt mage och efter några minuter släppte det men jag blev rejält rädd. Är det nån mer än jag som har mycket som stick eller småhugg i magen? Jag har det till och från under dagarna och även om det är obehagligt så tänker jag att det inte är nåt konstigt.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?