• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 09:05:52 följande:

Måste bara dela med mig av nattens skräckupplevelse, vaknade och hade så ont i magen att jag varken kunde andas eller röra mig. Försökte vända mig och trodde att jag skulle dö på fläcken. Innan total panik hann bryta ut insåg jag att jag iaf hade ont i rätt mage och efter några minuter släppte det men jag blev rejält rädd. Är det nån mer än jag som har mycket som stick eller småhugg i magen? Jag har det till och från under dagarna och även om det är obehagligt så tänker jag att det inte är nåt konstigt.

Det kan säkert vara tarmarna pga de flyttar sig och luft fastnar och gör ont. Har också haft lite magknip och sånt. Tror inte att du behöver oroa dig :)
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 09:05:52 följande:

Måste bara dela med mig av nattens skräckupplevelse, vaknade och hade så ont i magen att jag varken kunde andas eller röra mig. Försökte vända mig och trodde att jag skulle dö på fläcken. Innan total panik hann bryta ut insåg jag att jag iaf hade ont i rätt mage och efter några minuter släppte det men jag blev rejält rädd. Är det nån mer än jag som har mycket som stick eller småhugg i magen? Jag har det till och från under dagarna och även om det är obehagligt så tänker jag att det inte är nåt konstigt.

Kan nästan liva dig att det var tarmarna. Det gör så ont ibland så det inte går att andas. Men så länge det går över efter en stund är det ingen fara :)
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 08:58:28 följande:
    Haha här är en till som är förundrad över hur långsamt tiden kan gå, är det ens möjligt? Jag har ju bara vetat om det 1 vecka och det har knappt ens hunnit landa. Skönt att vi har inskrivningar och ultraljud och annat kul att se fram emot smile1.gif .
    Jag har vetat om det i många veckor och har ändå inte hunnit landa! Så det är nog inget som kommer haha! ;)
    Ja inskrivningen var häftig men overklig! Nu är jag i dessa obehagliga spökveckor när man inte känner något så då är det extra overkligt.
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-22 00:28:34 följande:
    Åh roligt! Kommer vara fantastiskt säkert!

Jag har ganska mycket symptom men inga morgon kräkningar iallafall så det är ju skönt haha. Hur mår du?
    Jag har inte heller haft mycket spyor.. Ungefär tre stycken på hela graviditeten :) Började må lite illa runt vecka åtta och det har hållit i sig ett par veckor men inget allvarligt utan mest att man går omkring och är lite åksjuk. Det brukar alltid hjälpa att dock så det har jag gjort. ;)

Jag läste i mina appar att nu susar inte en massa hormoner runt i hela kroppen längre utan är mer fokuserade kring livmodern - därför mår man oftast bättre from vecka 12. Och jag har känt av en skillnad de senaste dagarna. Lugnare och känner mig mer "normal" liksom. :)
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 07:34:02 följande:

Magiska v. 13 idag!! Den värsta tiden är över, så nu börjar jag känna mig lugnare och faktiskt kunna glädjas ordentligt åt graviditeten! Solig Har nog inte helt vågat tro det innan nu, men det ser ju faktiskt ut att bli en bebis för mig också. Skrattande

WOOOHOOO! Grattis! Solig

Så himla härligt! Jag går in i vecka 12 idag och har lite samma känsla även om det är en vecka kvar till jag kan vara helt säkert - eller ja egentligen på ultraljudet då så ungefär 8 dagar kvar eller nåt sånt. MEN de allra flesta missfall har redan skett vid denna vecka så jag känner mig ändå rätt lugn. :)

Hur mår du?
  • Trooi
    Linda8110 skrev 2015-08-22 08:49:06 följande:

Ja har aldrig varit med om veckor som är sååå långsamma som under denna graviditet! Det kommer bli en låååång höst haha

Ja exakt! Känns som tiden står still. Så frustrerande haha
  • LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-22 09:57:10 följande:

Kan nästan liva dig att det var tarmarna. Det gör så ont ibland så det inte går att andas. Men så länge det går över efter en stund är det ingen fara :)

Jo det var som sagt en spännande upplevelse, vad mycket 'kul' man upptäcker på vägen haha! Skönt att veta vad det är, jag låg mest och svor över den dåliga kocken (jag själv) som försökt döda mig med dålig mat hehe!
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 10:07:54 följande:
    WOOOHOOO! Grattis! Solig

Så himla härligt! Jag går in i vecka 12 idag och har lite samma känsla även om det är en vecka kvar till jag kan vara helt säkert - eller ja egentligen på ultraljudet då så ungefär 8 dagar kvar eller nåt sånt. MEN de allra flesta missfall har redan skett vid denna vecka så jag känner mig ändå rätt lugn. :)

Hur mår du?
    Jo, vid vecka 12 lugnade jag mig också, och nu börjar det bara kännas bättre hela tiden! Så härligt! Glad

Jag mår faktiskt riktigt bra. Illamåendet har lagt sig och tröttheten också. Märker dock att jag fort blir trött och i dåligt skick om jag sover för lite, så jag är inte säker på hur länge jag kan fortsätta med mina nattskiften på jobbet. Men jag försöker så länge det går! Lite värk i mage och rygg har jag ibland, och nästäppa som aldrig förr. Men i övrigt är det bara prima och humöret är på topp! Både sambon och jag är så glada över att jag inte haft några vidare humörsvängningar (än, åtminstone) utan att jag fått vara glad så gott som hela tiden.

Hur mår du?
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 10:21:05 följande:
    Jo det var som sagt en spännande upplevelse, vad mycket 'kul' man upptäcker på vägen haha! Skönt att veta vad det är, jag låg mest och svor över den dåliga kocken (jag själv) som försökt döda mig med dålig mat hehe!
    Haha ja förmodligen kockens fel ;)
  • Cissi90
    Linda8110 skrev 2015-08-22 06:59:35 följande:

Det är sällan man får se sin bebis på inskrivningen.

Ja precis det som jag menade :) att det dröjer men att alla önskar att det kunde ske direkt?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?