• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • EmPe

Jag är 38 år och väntar andra barnet. Är också orolig...har fått för mig att strecket på grav-testet inte är tillräckligt starkt så nu har jag beställt 2 nya test :) Har redan gjort 3 st som visar +. Snacka om att nojja! Har dessutom symptom som illamående, hunger, trötthet och spända bröst så det borde ju lugna lite.

När ska ni boka in tid för inskrivning hos Bm? Minns inte riktigt när jag gjorde det sist.

Ljuvamirakel- kan vi inte göra en bf-lista så man ser alla som är här? Kan tänka mig att det kommer fler snart:)

• Nystjärna

Hej :) Skulle man kunna få hoppa in här med er. Tror jag plussade imorse nämligen på bim-2,svagt men tror ändå de är ett plus. Så då bli Bf i april :) <3

• lyckabebis

Jag vill också hoppa in här :)

Gravid med andra barnet i v 5 (4+2), bf 3 april enligt mens.

Testade igår, är så jäkla lycklig!! ????

• backsvala

Halloj!

Hoppar in i denna tråd i hopp om att inte behöva hoppa ur den senare.
    Vi plussade på två stickor imorse, vågar fortfarande inte tro att det är sant. 

Jag är en tjej på 21 år och detta är mitt/vårt första barn. Jag och pappan till barnet är förlovade sedan november 2014. Efter ett oplanerat MA maj 2014 så bestämde vi oss nu för att juli skulle bli vår första försöksmånad, vilket än så länge blivit väldigt lyckat! Håller våra tummar och tår för att detta går hela vägen fram!

Enligt beräkningar efter min senaste mens så har vi BF 4-6 april 2016. Vore så himla kul att följas åt! 
    Hoppas det går bra för er andra, och jättetrist för er som det inte riktigt velat gå vägen fram för. Men er tid kommer! Ge inte upp! <3

• Kashmir89

Jag bokade tid hos bm dagen efter jag fick reda på det. Ska på hälsosamtal den 10/8 kommer då vara 5+4 jag räknat rätt..

Jag är supernojig att jag inte ör gravid utan att det bara är spökstreck jag sett ska ta ett digitalt imorgon så finns det inga funderingar som kan spöka. Ja mår illa konstant och har yrselattacker som heter duga.. Blä för att vara gravid men vilken gåva man får ut av det SÅÅÅÅÅ värt allt :D

• Nystjärna

Tycker det syns väldigt tydlig på ditt test,så tror absolut inte att de är spök :) Grattis :)

Lider med dig att du mår illa, detta är mitt andra barn som jag väntar och med min dotter så mådde jag fruktansvärt illa och kräkets så fort jag försökte äta något. Mådde illa redan innan positivt test så jag visste redan då att jag var gravid, sen mådde jag illa fram tills hon föddes,dock minskade de lite i slutet men mådde ändå illa. Hoppas att jag inte skall behöva må så illa denna gången. Men är okej isåfall,att 2 missfall innan vi fick dottern och de är de värsta jag varit med om.Så då tar jag hellre illamåendet :) de är jobbigt men man överlever det och de finns saker som hjälper och den gåvan man får sen :) 

• backsvala
    Kashmir89 skrev 2015-07-29 10:38:28 följande:

Jag bokade tid hos bm dagen efter jag fick reda på det. Ska på hälsosamtal den 10/8 kommer då vara 5+4 jag räknat rätt..

Jag är supernojig att jag inte ör gravid utan att det bara är spökstreck jag sett ska ta ett digitalt imorgon så finns det inga funderingar som kan spöka. Ja mår illa konstant och har yrselattacker som heter duga.. Blä för att vara gravid men vilken gåva man får ut av det SÅÅÅÅÅ värt allt :D

Bokade tid jag också idag! 26/8 ska vi på inskrivning och hälsosamtal, är då i v.9.
    Jag är väldigt nojjig jag också, ska åka och köpa ett clearblue idag och ta imorgon tänkte jag. Hoppas innerligt att det visar positivt då! Rynkar på näsan Vet exakt hur du känner med yrselattackerna, de är allt annat än roliga.. Har haft det till och från sedan igår.. Obehagligt ibland! 

Kashmir89 skrev 2015-07-29 10:39:21 följande:

Jag tycker mig också se strecket väldigt tydligt!!

• sand85
    Kashmir89 skrev 2015-07-29 10:38:28 följande:

Vad skönt att få komma på samtal så snart, fick inte tid förrän 2/9 jag. Och ultraljud 24/9.

Min lillasyster kommer och hälsar på imorgon, funderar på att berätta för henne och min svåger. Tänker att det kan vara skönt att någon i ens närhet vet, utöver min sambo!
    Hur tänker ni?
  • EmPe

Mina test ser ut som på bilderna och de är tagna på tre olika dagar så det lutar mer åt hjärnspöke än spökstreck Skrattande 

Då ska jag också ringa och boka tid hos bm med det samma! 

Fy vad jobbigt att vara illamående under hela graviditeten. Mitt gick över i v14-15 så jag ska inte klaga.  

Svar på tråden Aprilbebis 2016