• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • backsvala
    Nystjärna skrev 2015-07-29 19:14:21 följande:
    Hihi ja för hon har vetat att jag velat och längtat massor. Och hon började och säga att liksom jag måste lugna ner mig med de och inte tänka på de så mycket,vilket vart lättare denna gången då vi haft semester och gjort saker och så. Men var lite lustigt :) 

Vet att jag drömde om att få en dotter och strax efter plussa jag med dotter. Men då trodde jag bara att jag hade drömt om det för vänner precis hade fått barn. Men drömt denna gången med och fått för mig att de är en pojk jag kommer få. Vet inte varför men ser en pojk framför mig hela tiden när jag tänker på det och så. Lustigt då jag innan bara trott att jag skall få töser. Så får väl se om de blir en pojk denna gången då. :) Återstå och se :) 

Det är en bladras :) Ja de är mysigt med fjur,vart svårt och jobbigt i början innan man kom in i rutiner men gått okej ändå, och nu när min dotter är 2 ser man verkligen vilken glädje hon har av våran hund och hur mycket hon tycker om hunden och tycker de är roligt. Och det är härligt,dock önskar jag att vi hade haft mer tid till vår hund än vi har men de blir inte på samma sätt efter man fått barn för då hamnar barnet för hunden, men vi försöker ta oss tid och ju större vår dotter blivit desto lättare när man kan låta de båda 2 vara mer med varandra,hoppas du förstår vad jag menar :) 

Jag förstår precis känslan och hur du menar, jag har den känsla med även om det är mitt andra barn. Och det beror på min historik innan vi fick dottern,allra första gången var jag väldigt naiv och tänkte det händer inte mig m.m men de gjorde det och det har jag lärt mig mycket på och gör att jag värdesätter saker på annat sätt än jag kanske annars hade gjort. 

Tack :) Ja det blir spännande och följas åt :) Kommer du lägga upp testet på fredag med när du tagit det så vi kan ta del av det? :)

Åh, då kan jag tänka mig hennes glädje när du berättade! :D

Det är så lustigt det där och samtidigt lite läskigt tycker jag! De äldre generationerna säger ju att mammor ofta drömmer om sina barn innan de ens fått dem. Rätt så fascinerande! 

Okej! :) Jo visst är det så och självklart går barnen först! Jag förstår exakt hur du menar och jag håller med dig till fullo! :)

Jag tror nog att alla har den känslan, varesig det är ens första barn eller femte. Varje förlossning och graviditet är ju något helt unikt! Man kan aldrig förbereda sig på vad som ska hända och hur det kommer gå :)

Verkligen! Självklart! Kommer förmodligen att göra ett clearblue digital imorgonbitti för att få svaret svart på vitt! Ska du också göra ett till?

• Nystjärna
    backsvala skrev 2015-07-29 19:33:21 följande:

Åh, då kan jag tänka mig hennes glädje när du berättade! :D

Det är så lustigt det där och samtidigt lite läskigt tycker jag! De äldre generationerna säger ju att mammor ofta drömmer om sina barn innan de ens fått dem. Rätt så fascinerande! 

Okej! :) Jo visst är det så och självklart går barnen först! Jag förstår exakt hur du menar och jag håller med dig till fullo! :)

Jag tror nog att alla har den känslan, varesig det är ens första barn eller femte. Varje förlossning och graviditet är ju något helt unikt! Man kan aldrig förbereda sig på vad som ska hända och hur det kommer gå :)

Verkligen! Självklart! Kommer förmodligen att göra ett clearblue digital imorgonbitti för att få svaret svart på vitt! Ska du också göra ett till?

Ja det var så härligt och se :) Sann vän :)

Det kan jag hålla med dig om, men spännande och fascinerande med :) Verkligen :)

Tack och vad bra att du förstod hur jag menade :) Blir lättare då :)

Det är väldigt väldigt sant, Jag har ju varit gravid 3 gånger innan,dock bara en som blev ett barn,min dotter. Men kan ändå säga att de 3 gaviditerna var ändå väldigt olika varandra även om 2 av de avslutades tidigt. Även denna känns lite annorlunda för aldrig haft de där att de drar innan,så de är intressant hur kroppen hantera de på olika sätt varje gång.

Toppen,väntar med spänning :) Jo tänkt göra ett vanligt cb på lördag,sånt test som jag la upp idag för att se så de är starkare. Sen tänkte jag göra cb digitalt någon gång nästa vecka :) När jag hinner :p börjar nämligen jobba efter semestern nästa vecka så då blir det stressiga morgnar igen :) 

Men en tanke bara för mig att cb digitala inte är lika känsligt som de vanliga cb testerna, men skall inte säga 100 på det, men för mig jag hört/läst det. Så man inte testar för tidigt med de. För man kan få positivt på andra tester som är mer känsliga, men får inte gravid på det digitala. Bara en tanke till dig :) Vet inte om du visste det men.
  • LjuvaMirakel
    backsvala skrev 2015-07-29 19:10:13 följande:
    haha, neeejdå. Tålamod min vän ;) 
    Borde vänta tills alla fyllt på alltså? Innan jag lägger till det i trådstarten? Noll koll ;)
  • LjuvaMirakel
    cissifio skrev 2015-07-29 22:28:16 följande:

Äntligen en sida med massa tips för gravida:

www.meliasmom.wordpress.com

Var det där bara en reklamuppdatering? =)
  • jolenekarlsson

Hej ?? jag plussade i söndags, så vi har beräknat den 2 april 2016, det är barn två, och våran son fyller 3 år den 4 april haha!!! mår illa på morgon, det gjorde jag sist oxå, samt ont i brösten, tycker redan att det syns att jag är gravid ;)

• LjuvaMirakel
    jolenekarlsson skrev 2015-07-29 22:43:58 följande:

Hej ?? jag plussade i söndags, så vi har beräknat den 2 april 2016, det är barn två, och våran son fyller 3 år den 4 april haha!!! mår illa på morgon, det gjorde jag sist oxå, samt ont i brösten, tycker redan att det syns att jag är gravid ;)

Som här då! =) dottern fyller 3 år den 3 april och BF är samma dag! Haha!
    Välkommen hit! Och stort grattis!
  • miillaw

Plussade nu på morgonen <3 enligt min räkning borde bf bli den 4 april 2016 :)

Blev så ivrig att jag smsade bilden på resultatet till min syster. Blir en glad överraskning när hon vaknar. :)

• Nystjärna
    miillaw skrev 2015-07-30 06:24:59 följande:

Plussade nu på morgonen <3 enligt min räkning borde bf bli den 4 april 2016 :)

Blev så ivrig att jag smsade bilden på resultatet till min syster. Blir en glad överraskning när hon vaknar. :)

Stort Grattis :)
  • EmPe

Verkar tyvärr inte som att det blir någon bebbe här :( Var ju nojjig över att mina tester var lite svaga så jag beställde fler. Tog ett i går eftermiddag och ett nu på morgonen och strecken är såååå svaga. Borde ju vara starkare nu på bim +4. Ska jag bara invänta mf nu? Någon som har erfarenhet av detta?

Svar på tråden Aprilbebis 2016