• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • backsvala
    sand85 skrev 2015-07-29 13:30:11 följande:
    Vad skönt att få komma på samtal så snart, fick inte tid förrän 2/9 jag. Och ultraljud 24/9.

Min lillasyster kommer och hälsar på imorgon, funderar på att berätta för henne och min svåger. Tänker att det kan vara skönt att någon i ens närhet vet, utöver min sambo!
    Hur tänker ni?
    Fick välja om vi ville ha hälsosamtalet tidigare men tyckte att vi kunde ta det ihop med inskrivningen som brukar vara mellan v.8-11 här :) Fick dock ingen tid om ultraljud!

Här är det bara jag, sambon och min bästa vän som vet. Vi tänker vänta med att berätta tills vi varit på något ultraljud, för att vara mer på den säkra sidan. Känns så ledsamt att berätta nu om det sen går tokigt..
  • EmPe

Jag fick tid för hälsosamtal den 12 aug och inskrivning den 14 sep.

Har berättat för min syster och vi kommer väl säga det till våra närmsta snart. Övriga får veta efter Kub. Om något går fel så vill jag ändå dela det med mina närmsta därför känns det ok att säga det.

• backsvala
    EmPe skrev 2015-07-29 14:31:24 följande:

Jag fick tid för hälsosamtal den 12 aug och inskrivning den 14 sep.

Har berättat för min syster och vi kommer väl säga det till våra närmsta snart. Övriga får veta efter Kub. Om något går fel så vill jag ändå dela det med mina närmsta därför känns det ok att säga det.

Det är inte så långt kvar till hälsosamtalet då ju! :)

Ja det är verkligen en smaksak och man ska göra exakt det man känner för! Jag berättade första gången och av den erfarenheten så berättar vi inte denna gång. Man ska följa sin egen magkänsla!

Är du också nyplussad? :D

• EmPe
    backsvala skrev 2015-07-29 14:38:19 följande:

Det är inte så långt kvar till hälsosamtalet då ju! :)

Ja det är verkligen en smaksak och man ska göra exakt det man känner för! Jag berättade första gången och av den erfarenheten så berättar vi inte denna gång. Man ska följa sin egen magkänsla!

Är du också nyplussad? :D

Nä, det gick fort att få tid. Ringde ju precis:) det är samma bm som jag hade med min son och det känns så himla skönt. Så viktigt med en bm som man känner förtroende för.

Jag plussade i lördags men det var 3 dagar innan bim. Bf blir runt den 4/4.

Håller med om att man ska känna efter själv när det känns bra att berätta. Ska du be om ett tidigt UL? Jag funderar på att göra det..
  • backsvala
    EmPe skrev 2015-07-29 14:55:08 följande:
    Nä, det gick fort att få tid. Ringde ju precis:) det är samma bm som jag hade med min son och det känns så himla skönt. Så viktigt med en bm som man känner förtroende för.

Jag plussade i lördags men det var 3 dagar innan bim. Bf blir runt den 4/4.

Håller med om att man ska känna efter själv när det känns bra att berätta. Ska du be om ett tidigt UL? Jag funderar på att göra det..

Vad skönt! Det måste kännas så bra, speciellt om man gillade sin tidigare BM. Jag är faktiskt lite nervös över just den biten, tänk om man inte alls kommer överens med sin BM? Hade en väninna som fick ha 7st barnmorskor för att de inte kom överens. Fast då känns det som att felet ligger hos väninnan visserligen, men ja, hehe.

Okej! Då har vi nästan lika. Jag hade BIM i söndags så BF ligger också där någonstans i början av april :)

Jag vet inte riktigt faktiskt, har funderat på att göra det med tanken på våra tidigare erfarenheter. Skulle kännas så skönt att få se den lill*, det skulle kännas så mycket på allvar då!

• EmPe
    backsvala skrev 2015-07-29 15:01:44 följande:

Vad skönt! Det måste kännas så bra, speciellt om man gillade sin tidigare BM. Jag är faktiskt lite nervös över just den biten, tänk om man inte alls kommer överens med sin BM? Hade en väninna som fick ha 7st barnmorskor för att de inte kom överens. Fast då känns det som att felet ligger hos väninnan visserligen, men ja, hehe.

Okej! Då har vi nästan lika. Jag hade BIM i söndags så BF ligger också där någonstans i början av april :)

Jag vet inte riktigt faktiskt, har funderat på att göra det med tanken på våra tidigare erfarenheter. Skulle kännas så skönt att få se den lill*, det skulle kännas så mycket på allvar då!

Det går säkert jättebra, skulle tro att de flesta bm är bra. Skulle ni mot förmodan inte klicka så är det bara att byta men att byta sju ggr hör nog inte till vanligheterna..haha

Tycker du ska göra ett tidigt ul om det kan ge lite ro.
  • backsvala
    EmPe skrev 2015-07-29 17:17:07 följande:
    Det går säkert jättebra, skulle tro att de flesta bm är bra. Skulle ni mot förmodan inte klicka så är det bara att byta men att byta sju ggr hör nog inte till vanligheterna..haha

Tycker du ska göra ett tidigt ul om det kan ge lite ro.

Haha, ja det tror jag också! Jag är inte så svår att ha och göra med och mycket tål jag. Så det går nog bra :) 

Men visst är de kräsna och gärna inte vill att man göra ett VUL? Tänkte att jag skulle fråga och använda argumentet "Jag har fått ett MF och ett MA senaste året, det skulle stilla min oro om jag fick se knodden". Hoppas verkligen de går med på det, för det skulle verkligen stilla min oro en aning!
    Gjorde du ett tidigt UL med din son?

• Nystjärna

Jag hade nyss en vännina här som jag var tvungen att berätta för att jag fått positivt. :) Kändes så skönt och berätta för någon mer än min man. Och det blev genast mer verkligen. Underbart :)

Jag vet inte om ni redan gjort det men tänkte presentera mig själv lite :)

Jag är 26 år och bor tillsammans med min man och våran dotter som är 2 år. Så detta blir mitt andra barn :) <3 Har ni barn sen tidigare här inne eller är det ert första?

• LjuvaMirakel

Jag tycker att vi gör en BF-lista!
    Fyll på med era namn och BF så lägger jag in den i trådstarten =)

BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april

• Siphiry

Hej. Hoppas att man får hoppa in här trots att det blir en bebis i slutet av Mars! 
    Om jag har räknat rätt(min mens var 9 veckor sen när jag gjorde digitalt test som visade gravid 1-2 veckor) så är räkan beräknad till den 23 mars. 

Svar på tråden Aprilbebis 2016