• Anonym (TS)

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Vi har ett barn på 3,5 år som kom till på andra försöket. Vi var båda helt överens att ha 3-4 år mellan barnen, varför vi började försöka i vintras. Blev då gravid direkt, men fick missfall. Veckorna gick, blev gravid igen, men missfall även igen. 

Detta har tagit mig så oerhört hårt, främst för att "alla" frågar om syskon. Jag svarar att man inte kan bestämma när syskon kommer, men folk verkar verkligen inte fatta utan tjatar vidare om hur syskon är viktiga. 

Jag ångrar inte att vi inte började tidigare, men det stressar mig så då vårt barn bara blir större. Hon frågar själv varför hon inte har syskon, och det gör mig så himla sorgsen. Alla våra vänner har fått syskon till sina barn, medan vårt dröjer. Jag vet att alla inte ens får ETT barn, men alla har ju sin egen situation. Mina närmaste vänner är gravida nu, och det är knappt jag orkar att träffa dem. 

Finns det någon annan här i samma sits och vill prata? 

• Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?
  • Anonym ((Längtar))

Ska naturligtvis inte vara massa frågetecken utan en glad gubbe

• Matilda 670

Längesedan jag skrev.. Det går inge vidare här heller. Vi har legat varannan dag  sen min sista mens i augusti. Har även tempat och kolat ägglossningstester under hela månaden. Verkar som att jag inte haft ägglossning den här månaden. Idag har jag haft lite blodblandade flytningar och mensvärk. Så vi får väl hoppas att det blir något nästa månad.

• Anonym (TS)

Här händer det heller ingenting, mer än att ännu en vän till familjen som är gravid. Mannen föreslår att vi tar en paus, men då kommer det ju ta ännu längre tid till syskon!

• Anonym ((Längtar))

Tråkigt Matilda och TS. Jag är på dag 19 och fortfarande negativt ägglossningstest. Kom igen nu kroppen.

• Anonym ((Längtar))

TS - varför föreslog din man att ta paus?

• Anonym (TS)
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-09-17 22:33:07 följande:

TS - varför föreslog din man att ta paus?

Han menade att det kanske för mig skulle vara skönt att ta en paus och tänka på annat, bara om jag vill. Jag har inte riktigt tid med pauser, haha...
  • Oscarsmamma84

Asså inte för o gnälla men det här med att ha sex varannan dag tar död på lusten. Ni som har sex varannan dag har ni det hela månaden eller ni har det bara runt äl?

• Anonym ((Längtar))

TS. Aha. Ja man tänker kanske osunt mycket på det vid detta laget, men det är ju som du skriver att om man tar paus tar det ju bara ännu längre tid. Kanske skönt under pausen, fast sen skulle man ju bara vara ÄNNU mera stressad (plus att även om det är paus skulle jag inte kunna låta bli att räkna dagar och hålla koll på sekret så jag skulle fuskförföra honom ändå, hehe).

Oscarsmamma - håller med. Schemalagt sex är ingen höjdare. Vi kör varann dag bara under 1/1,5v i månaden. Blir i ärlighetens namn inte så ofta förutom den veckan.. Ska bli fint i framtiden att bara kunna köra spontant utan det här måstet.

• Anonym (TS)
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-09-18 12:32:58 följande:

TS. Aha. Ja man tänker kanske osunt mycket på det vid detta laget, men det är ju som du skriver att om man tar paus tar det ju bara ännu längre tid. Kanske skönt under pausen, fast sen skulle man ju bara vara ÄNNU mera stressad (plus att även om det är paus skulle jag inte kunna låta bli att räkna dagar och hålla koll på sekret så jag skulle fuskförföra honom ändå, hehe).

Oscarsmamma - håller med. Schemalagt sex är ingen höjdare. Vi kör varann dag bara under 1/1,5v i månaden. Blir i ärlighetens namn inte så ofta förutom den veckan.. Ska bli fint i framtiden att bara kunna köra spontant utan det här måstet.

Håller med om allt! 
    Oscarsmamma84 skrev 2015-09-18 10:58:08 följande:

Asså inte för o gnälla men det här med att ha sex varannan dag tar död på lusten. Ni som har sex varannan dag har ni det hela månaden eller ni har det bara runt äl?

Vi har det nog hela månaden ut eftersom cykelns längd varierar, och jag kör inte med ÄL-tester. 
  • Anonym ((Längtar))

Dag 22... Fortfarande ingen ÄL. SKIT också. Nästa månad testar jag pergotime.

Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?