• Anonym (TS)

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Vi har ett barn på 3,5 år som kom till på andra försöket. Vi var båda helt överens att ha 3-4 år mellan barnen, varför vi började försöka i vintras. Blev då gravid direkt, men fick missfall. Veckorna gick, blev gravid igen, men missfall även igen. 

Detta har tagit mig så oerhört hårt, främst för att "alla" frågar om syskon. Jag svarar att man inte kan bestämma när syskon kommer, men folk verkar verkligen inte fatta utan tjatar vidare om hur syskon är viktiga. 

Jag ångrar inte att vi inte började tidigare, men det stressar mig så då vårt barn bara blir större. Hon frågar själv varför hon inte har syskon, och det gör mig så himla sorgsen. Alla våra vänner har fått syskon till sina barn, medan vårt dröjer. Jag vet att alla inte ens får ETT barn, men alla har ju sin egen situation. Mina närmaste vänner är gravida nu, och det är knappt jag orkar att träffa dem. 

Finns det någon annan här i samma sits och vill prata? 

• Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?
  • Liten till

Har bara läst TS. Men vill bara berätta att vi var i din sits för ett år sedan. Försökte få till syskon i 1 1/2 år, ett ma under tiden. Men så efter all längtan kom lillasyster för 6 veckor sedan. Storebror är nu 6,5år, och det är toppen att ha så långt mellan dem! Så det kanske var någon mening att vi fick vänta så. Fast det är förjävligt! Jag hoppas verkligen det är din tur nu. Lycka till med allt

• EmPe

Jag går ju i väntan på bim som är på måndag. Veckan som gått har varit påfrestande. Dels på grund av väntan och dels på grund av att det känns som att jag har alla graviditetssymptom in the book. Övertygad om att hjärnan lurar mig så förklarar jag bort symptomen. Kunde så klart inte hålla mig..tog ett test igår på bim -4 och en svag skugga visar sig. Tog ett test till i morse och det är ett plus! Kan inte tro att det är sant. Snälla, håll tummar och tår för att detta lilla föret får stanna och växa!

• Anonym ((Längtar))
    Liten till skrev 2015-08-28 07:06:53 följande:

Har bara läst TS. Men vill bara berätta att vi var i din sits för ett år sedan. Försökte få till syskon i 1 1/2 år, ett ma under tiden. Men så efter all längtan kom lillasyster för 6 veckor sedan. Storebror är nu 6,5år, och det är toppen att ha så långt mellan dem! Så det kanske var någon mening att vi fick vänta så. Fast det är förjävligt! Jag hoppas verkligen det är din tur nu. Lycka till med allt

Härlig historia att höra! Särskilt det om att det kan vara bra med så långt mellan barnen
  • Anonym ((Längtar))
    EmPe skrev 2015-08-28 08:50:22 följande:

Jag går ju i väntan på bim som är på måndag. Veckan som gått har varit påfrestande. Dels på grund av väntan och dels på grund av att det känns som att jag har alla graviditetssymptom in the book. Övertygad om att hjärnan lurar mig så förklarar jag bort symptomen. Kunde så klart inte hålla mig..tog ett test igår på bim -4 och en svag skugga visar sig. Tog ett test till i morse och det är ett plus! Kan inte tro att det är sant. Snälla, håll tummar och tår för att detta lilla föret får stanna och växa!

WOW, GRATTIS! håller tummarna!!!
  • EmPe
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-28 10:22:18 följande:
    WOW, GRATTIS! håller tummarna!!!
    Tack:) Ledsen det inte blev plus för dig denna gången. Håller tummarna att pluset kommer nästa period!
  • Anonym (TS)
    EmPe skrev 2015-08-28 08:50:22 följande:

Grattis, kul för dig! Själv fick jag mens idag....
  • EmPe
    Anonym (TS) skrev 2015-08-28 17:15:07 följande:
    Grattis, kul för dig! Själv fick jag mens idag....
    Å nej:( Hoppas på bättre lycka nästa månad. Visst är jag glad men bara för att jag blivit gravid direkt betyder det ju inte att allt är klart. Känns som att man har några kritiska veckor framför sig..
  • Anonym ((Längtar))

Trist med mensen TS.

EmPe vi håller alla tummar för dej nu!

Jag har fortfarande inte fått mens. Negativt test imorse. Borde ha visat positivt vid detta laget om det var nåt, men så länge mensen håller sig borta kan man ju inte låta bli att hoppas...

• EmPe
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-28 19:56:22 följande:

Trist med mensen TS.

EmPe vi håller alla tummar för dej nu!

Jag har fortfarande inte fått mens. Negativt test imorse. Borde ha visat positivt vid detta laget om det var nåt, men så länge mensen håller sig borta kan man ju inte låta bli att hoppas...

Tack:)
    Ursäkta, jag läste det som att du fått din mens men då finns det ju hopp än:))
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?