• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12

Är det några som tänkt fortsätta hänga här eller hoppar ni över till fb allihop?

• smiley85girl

måste bara skriva av mig lite,

Fick så sjukt ont i magen i dag på högersida i mitten av magen ner mot höften. vart alldeles tårögd till och från de satt i 2 timmar så åkte till läkaren som gav mig tid senare.
    Så nyss hemkommen från läkaren å var livrädd för att nått var fel med "ärtan"

Men läkaren tror det är ligamenten som börjat göra ont å de kan tydligen göra sjukt ont. fast jag bara är i vecka 5.
    Eller trodde han de kunde vara blindtarmen som börjat spöka.

Men urch vart livrädd att det var missfall på gång men inte blött något så hoppas "bara" det var ligamenten för jag har ett tungt jobb.

Men han tyckte jag skulle kontakta min bm å få komma å göra et vul då de inte kunde göra de där å sedan att jag ska ta det lugnare.

Fick iallafall bekräftat av de att jag är gravid och mitt hcg är bra.

• Cissi2801

Godkväll alla glada!

Jag fick i morse bruna flytningar (förlåt för äcklig info)
    Iaf den höll i sig från morgonen, sedan blev det rosa/bruna flytningar... Kan det ha varit nidblödningen som skedde idag... Det har gått 12 dagar sedan senaste mensen..

• Sajocawa
    Tallbarr12 skrev 2015-08-26 19:27:50 följande:

Är det några som tänkt fortsätta hänga här eller hoppar ni över till fb allihop?

Jag hänger såklart kvar här men gillar att ha en Facebook-grupp, där kan man följa varandra på en enklare sätt sen då inlägg lätt försvinner i mängden här... :)
  • Sajocawa
    Cissi2801 skrev 2015-08-26 19:47:05 följande:

Godkväll alla glada!

Iaf den höll i sig från morgonen, sedan blev det rosa/bruna flytningar... Kan det ha varit nidblödningen som skedde idag... Det har gått 12 dagar sedan senaste mensen..

Jag känner mig inte tillräckligt säker för att kunna svara på din fråga egentligen, men jag vet att det är väldigt vanligt det du beskriver så ifall du är orolig behöver du nog inte vara det :)
  • Cissi2801
    Sajocawa skrev 2015-08-26 19:58:29 följande:
    Jag känner mig inte tillräckligt säker för att kunna svara på din fråga egentligen, men jag vet att det är väldigt vanligt det du beskriver så ifall du är orolig behöver du nog inte vara det :)
    Okej...
  • Grumpy88
    SunnyB skrev 2015-08-26 17:43:02 följande:

Inte meningen att det skulle bli ?? utan jag gjorde en glad gubbe. Familjeliv och min telefon samarbetar tydligen inte!

Haha ingen fara brukar göra sådär helatiden jag med! xD och stort grattis till dig med!! :D
  • Sajocawa
    Cissi2801 skrev 2015-08-26 19:47:05 följande:

Godkväll alla glada!

Fast.. Har du väldigt kort cykel? Kan man plussa så tidigt efter mensen?
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2015-08-26 20:07:07 följande:
    Fast.. Har du väldigt kort cykel? Kan man plussa så tidigt efter mensen?
    Eller nu kanske du menade sen mensens slut, inte början *trött och borde verkligen sova nu* :p
Svar på tråden BF maj 2016