• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sajocawa

Eftersom jag ÄLSKAR min Facebook-grupp som jag har med mitt tidigare barn, där vi har följt varandra sen början av graviditeten och nu fyller alla våra små knoddar 1 år, så tog jag mig friheten att skapa en Maj-grupp på Facebook för er som inte vill hålla er anonyma. Jag har gjort gruppen "hemlig" så att andra inte kan se att man är medlem i den (enklast såhär i början när man inte outat för hela världen att man är gravid). Jag vet inte hur man löser det dock, tror inte ni kan söka på den om den är hemlig?

Den heter "Majmammor 2016".

Alternativt lägger ni till mig som vän på Facebook "Caroline Wallbäck", då kan jag lägga till er i gruppen och sen ta bort er som vän.

Hoppas någon vill vara med. Det är så kul att kunna följa varandra på ett "personligare" sätt än här på Familjeliv.
    Jag lämnar såklart inte denna tråden för det.
    <3

• Tallbarr12

Hej! Studsar av glädje in i den här gruppen! Jag och maken har jobbat i 16 månader på att få ett syskon till vår son född 2012 och äntligen blev det ett plus imorse! Hade äl den 8/8 så borde vara beräknad 30/4 men satsar på maj ändå

Jag hänger hellre här på fl än på fb än så länge...

• Sajocawa
    Tallbarr12 skrev 2015-08-25 07:19:02 följande:

Hej! Studsar av glädje in i den här gruppen! Jag och maken har jobbat i 16 månader på att få ett syskon till vår son född 2012 och äntligen blev det ett plus imorse! Hade äl den 8/8 så borde vara beräknad 30/4 men satsar på maj ändå smile2.gif

Jag hänger hellre här på fl än på fb än så länge...

Stort grattis! Måste vara en underbar känsla när man har kämpat så länge!
  • Tallbarr12
    Sajocawa skrev 2015-08-25 07:24:02 följande:
    Stort grattis! Måste vara en underbar känsla när man har kämpat så länge!
    Tack! Helt fantastiskt och sjukt läskigt!
  • MimmiGbg
    Sajocawa skrev 2015-08-25 06:37:49 följande:
    Vad roligt! Vi ligger nog ganska nära varandra... Vet du när du hade ägglossning? ;)
    Jag tog ett ÄL-test på måfå den 13 aug som blev tokstarkt och tänker nu att det måste blivit ÄL den 14:e. När hade du?

Så galet underbart!
  • Sajocawa
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 08:03:35 följande:
    Jag tog ett ÄL-test på måfå den 13 aug som blev tokstarkt och tänker nu att det måste blivit ÄL den 14:e. När hade du? smile2.gif

Så galet underbart! smile2.gif
    Jag hade också äl den 14 augusti!! Vet exakt eftersom jag har tagit tempen hela månaden ;) extra roligt för min ägglossning skulle egentligen komma två veckor tidigare men det blev aldrig nåt så jag tog också ett test den 13 augusti bara på måfå, och tur va väl det för annars hade vi nog inte fått till det! Haha
  • Adorii
    Sajocawa skrev 2015-08-24 22:20:30 följande:

Åh från början tänkte jag ta ett test i smyg och berätta på något roligt sett, men hela graviditeten har varit så noga planerad att han varit med på allting ändå...och dessutom när jag fick jättesvagt positivt redan på äl+9 ville jag visa direkt ändå för att få hans åsikt ifall han också såg strecket :p Nu funderar vi istället på hur vi ska berätta på ett roligt sätt för släkten :) Dottern fyller 1 år om tre veckor så då kommer våra familjer ändå vara samlade.. :)

Det är ju nästan roligast om man kan göra allting tillsammans som ni gjorde:)

Ja det funderar vi också på hur vi ska göra!! Ja men det skulle ni ju kunna göra, det blir ju en kul grej:D
  • LillaEochP

Grattis till plussen!! :D

Jag plussade ju i söndags och tänkte spela cool och lägga en present på frukostbordet, eftersom att jag alltid är uppe tidigt och plockat ut det, i presenten hade jag lagt en dregglis som det stod mum och dad på. Dock när jag fick "Gravid" på digital kunde jag inte vänta utan rusade in till sambon i sängen och han hann inte ens öppna innan jag tryckte upp testet i ansiktet: hallå läs!!!! Fattar du?!?!?

Han bara skratta åt mig och tyckte såklart att det är en av dom bästa dagarna i hans liv!

En annan rolig grej var att vi köpte ny bil i fredags, visade denna för min syster som har fyra små och hennes näst äldsta som är fyra sa rakt ut att "Moster E ska köpa ny bil bara för att hon har en bebis i magen!". Hade ju inte testat positivt då ännu men hade det på känn så det var extra roligt att ringa min syster i söndags och säga att hon hade helt rätt!

Fyraåringen hade så klart kopplat att man köper en ny bil när man är gravid, eftersom min syster gjorde det med senaste i magen, haha!

Svar på tråden BF maj 2016