• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell

Bristen på sammanhängande sömn tar på. Huuga. Får sova ca 1h i stöten innan jag måste upp och pinka, blir värre och värre för varje natt och mitt i natten vaknar dottern och kommer över till vår säng... Virvelvind deluxe och vid 06 börjat hon tycka att det är färdigsovet.......... Slut som artist om vi säger så.

Men börjat få mycket sammandragningar nu tror jag. Magen blir hård iallafall men har inte sjunkit ner något

• Beab
    Pell skrev 2016-05-23 22:00:25 följande:

Bristen på sammanhängande sömn tar på. Huuga. Får sova ca 1h i stöten innan jag måste upp och pinka, blir värre och värre för varje natt och mitt i natten vaknar dottern och kommer över till vår säng... Virvelvind deluxe och vid 06 börjat hon tycka att det är färdigsovet.......... Slut som artist om vi säger så.

Men börjat få mycket sammandragningar nu tror jag. Magen blir hård iallafall men har inte sjunkit ner något

Uuusch tär verkligen på en Nä r man inte f å r sova!
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-23 19:46:42 följande:

Det är så skönt att ha ett slut datum på detta väntande! Egentligen borde man inte få det där v 40 datumet, snarare sista datum innan igångsättning och vara redo att dom kan komma en månad innan. Man blir knäpp av datum haha nu har jag gått 10 dagar över, blir v42+0 på fredag! Hur långt var du gången?

Usch det är så jobbigt när man inte kan sova, men känner sig så förstörd! Man orkar ingenting, jag sover inte heller och det enda jag behöver tänka på är mina hundar och göra lite käk. Tänk att ha 2,5 åring på det, phuu! Stackare :/ tur man har snälla män som är förstående och stöttar oss:) fick bli pizza som min man köpt hem :) haha

Men usch så länge du gått över!!! De är så psykiskt jobbigt. Jag har bara gått över 2 dagar (snart 3) och tycker de är pest och pina.. Hoppas hoppas verkligen barnmorskan säger att man är lite öppen eller har en utplånad tapp eller något! Eller hur! Så man har lite delmål för att gå runt och vänta å inte veta är hemskt. Haha ja de är tur dom är go? Gubben fick ledigt så ska sova bort hela dagen (förutom barnmorskebesöket kl 12). Bara för att jag planerar de kanske hon kommer inatt (tror verkligen inte de) förutom mensvärk har jag inget.... De är också lite skönt att ha en busunge hemma som gör att man fokuserar på annat än väntan. Så de är lite både och!
  • hundenhubbe
    Pell skrev 2016-05-23 22:00:25 följande:

Gud du beskrev mina nätter i ett nötskal! Förut kanske de var två kisspauser nu är de som du säger varje timme. Sen har vi också en dotter som kommer redan vid denna tid och sparkas å snurrar o sängen. De är varmt, trångt, otympligt och massa annat! Haha! Så man är lite slut hela dagarna. Tålamodet och humöret är inte på topp. Men de konstiga är att jag är pigg på nätterna??
  • Tausen

Att inte få sova är hemskt! Jag fick lergigan utskrivet mot klåda under graviditeten och det som är så bra är att dessa oxå hjälper mot sömnrubbningar, så de gör att jag sover mycket bättre - underbart!! Märker stor skillnad mot när jag inte tar dem...jag har svårt att sova i vanliga fall tom. Känner mig oxå lagomt taskig när jag knuffar iväg sonen och säger att han får ligga närmare pappa...men det funkar inte annars och jag MÅSTE ju få min sömn nu! Varje kväll tänker jag att inatt kanske det händer...men icke.... :(

• Pell

Bara för att jag klagade har jag haft den bästa natten på sååå länge, vaknade bara en gång och dottern sov till 06:30 I SIN SÄNG! Halleluja ;)

Men det får mig att hoppas att idag är det dags nu när jag liks är utvilad. Lär bli besviken

• hundenhubbe

Igår kom mkt mensvärk på kvällen som sen gick över. Nu hela morgonen har denna mensvärk kommit och gått. Inga sammandragningar i samband med den och de gör inte ont ont men den ligger och molar ett tag och sen går den bort. Den sitter långt ner i magen. Typ vid blygbenet!

• SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 10:03:27 följande:

Igår kom mkt mensvärk på kvällen som sen gick över. Nu hela morgonen har denna mensvärk kommit och gått. Inga sammandragningar i samband med den och de gör inte ont ont men den ligger och molar ett tag och sen går den bort. Den sitter långt ner i magen. Typ vid blygbenet!

Det där känner jag igen, har också mensvärk som kommer och går utan att det är i kombination med sammandragningar. Haft så i tre dagar nu, men tyvärr verkar det inte hända så mycket mer för det..
  • BeccaBus

Här är en till som haft mensvärk senaste veckan som kommer och går.. BF+6 idag så seegt. Första barnet föddes på denna dag

• Beab

Har haft värkar(?!) sen två inatt och dom har varit var 10 min sen dess, nu har jag kunnat sova lite för dom har lugnat sig lite men kommer då o då, så vi får väll se !:)