Beab skrev 2016-05-23 19:46:42 följande:
Det är så skönt att ha ett slut datum på detta väntande! Egentligen borde man inte få det där v 40 datumet, snarare sista datum innan igångsättning och vara redo att dom kan komma en månad innan. Man blir knäpp av datum haha nu har jag gått 10 dagar över, blir v42+0 på fredag! Hur långt var du gången?
Usch det är så jobbigt när man inte kan sova, men känner sig så förstörd! Man orkar ingenting, jag sover inte heller och det enda jag behöver tänka på är mina hundar och göra lite käk. Tänk att ha 2,5 åring på det, phuu! Stackare :/ tur man har snälla män som är förstående och stöttar oss:) fick bli pizza som min man köpt hem :) haha
Men usch så länge du gått över!!! De är så psykiskt jobbigt. Jag har bara gått över 2 dagar (snart 3) och tycker de är pest och pina.. Hoppas hoppas verkligen barnmorskan säger att man är lite öppen eller har en utplånad tapp eller något! Eller hur! Så man har lite delmål för att gå runt och vänta å inte veta är hemskt. Haha ja de är tur dom är go? Gubben fick ledigt så ska sova bort hela dagen (förutom barnmorskebesöket kl 12). Bara för att jag planerar de kanske hon kommer inatt (tror verkligen inte de) förutom mensvärk har jag inget.... De är också lite skönt att ha en busunge hemma som gör att man fokuserar på annat än väntan. Så de är lite både och!