• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell

Jo allt gick bra, såhär i efterhand är jag glad att det gick fort (hann inte börja spy- förra gången var fruktansvärd på så vis)

Ja ingen hit med värme och höggravid så könner med er som är kvar, dessvärre är jg fortfarande svullen om fötterna, antar att det tar lite längre tid att bli av med vattnet i kroppen på sommaren än på vintern

• HonanHöna
    Pell skrev 2016-06-03 10:03:38 följande:

Jo allt gick bra, såhär i efterhand är jag glad att det gick fort (hann inte börja spy- förra gången var fruktansvärd på så vis)

Ja ingen hit med värme och höggravid så könner med er som är kvar, dessvärre är jg fortfarande svullen om fötterna, antar att det tar lite längre tid att bli av med vattnet i kroppen på sommaren än på vintern

Va skönt o höra :) jätte grattis igen!!
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-03 09:44:46 följande:
    Ja vi har rätt att vara bittra ;) va sägs om att bara dra täcket över huvudet och ligga där till ungen ska ut?;)
    Jag är sååå uttråkad och tycker att dagarna går sååååå långsamt :/
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-03 10:19:05 följande:

Jag är sååå uttråkad och tycker att dagarna går sååååå långsamt :/

Ja håller me dig.. Det suger!! Du har inte heller någon hobby o sysselsätta dig me?
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-03 10:25:19 följande:
    Ja håller me dig.. Det suger!! Du har inte heller någon hobby o sysselsätta dig me?
    Nä. Jag älskar ju röra på mig och träna, men med denna foglossningen kommer man ju 200m sen är man slutkörd.. Önskar jag hade kunnat va duktig på att sy eller någonting :)

Nu har alla mina vänner ploppat som va beräknade i Maj, blir man själv stressad? Fattas bara att de som är beräknade i juni ploppar före en själv
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-03 10:54:16 följande:

Nä. Jag älskar ju röra på mig och träna, men med denna foglossningen kommer man ju 200m sen är man slutkörd.. Önskar jag hade kunnat va duktig på att sy eller någonting :)

Nu har alla mina vänner ploppat som va beräknade i Maj, blir man själv stressad? Fattas bara att de som är beräknade i juni ploppar före en själv

Ja exakt som mig.. E jätte aktiv annars, så detta blir ju jäkla frustrerande asså.. Jävla foglossning..

Haha ja man blir ju stressad o arg, ledsen, besviken..
  • Cherryay

Jag är också rejält svullen om fötter o ben fortfarande, försöker dricka en massa för att hjälpa kroppen o göra sig av med all den extra vätskan men får väl se hur lång tid det tar som sagt i den här värmen...
  • SJLN

Mina fötter är mer svullna nu än vad de var innan förlossningen ^^ Jag var inte speciellt svullen innan men nu har jag får små korvar till tår och skorna går knappt på.

Skönt att slippa spy, själv kräktes jag både i början och i slutet. Kunde inte kissa så de tappade blåsan på mig men iom kräkorna fanns knappt något där. Blev tappad på 2,5 dl totalt på typ 8 timmar, och då drack jag massor och fick dessutom en liter vätskedropp. Så kräkorna hade jag ju gärna klarat mig utan ^^
  • ostpaj
    TriciaN skrev 2016-06-03 22:24:37 följande:
    Jaha inget idag i heller.. Hur tusan får man ut den förbaskade envisa ungen

Hoppa hopprep :D