• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell
    HonanHöna skrev 2016-06-03 22:38:14 följande:

Äntligen värkar med styrka i!! Hoppas verkligen att det håller i sig nu..

Håller tummarna för dig/er heja heja!!!
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-03 22:38:14 följande:

Äntligen värkar med styrka i!! Hoppas verkligen att det håller i sig nu..

HEJJA HEJJA :)
  • HonanHöna

Hoppas verkligen.. Men de varierar väldigt i tiden mellan. 6-18 minuter.. Ska man ställa dig på croissantern en stund kanske? Hihi

• Someday

Jag var beräknad 30 maj. Har haft mensvärk dagligen i 3 veckor. Bebis fixerad sedan vecka 34. Nu mår jag inte bra. Inte sovit på fem nätter. Regelbundna sammandragningar och onda värkar men det stannat av hela tiden. Pratat med FL eftersom slemproppen gick redan för 14 dgr sen och det kommit blod dagligen i minst en vecka. Men det är normalt och de vill att jag avvaktar. Men jag avlider snart i denn här värmen. Kan knappt gå heller eftersom det känns som att bebis snart ramlar ut. Vad gör man?!?

• TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-03 23:11:45 följande:

Hoppas verkligen.. Men de varierar väldigt i tiden mellan. 6-18 minuter.. Ska man ställa dig på croissantern en stund kanske? Hihi

Hur har de gått för dig :)
  • jag_1987

Har haft värkar sen halv ett i går natt så hoppas nåt är på.. Dom va väldigt regelbunda i början sen glesade dom ut sig och nu kommer dom då och då.. Blir inte klock! Ringt förlossningen hon bad mig ta ett bad och vila så skulle dom bli kraftigare... Så nu ska ja göra det!

• TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-04 09:33:08 följande:

Har haft värkar sen halv ett i går natt så hoppas nåt är på.. Dom va väldigt regelbunda i början sen glesade dom ut sig och nu kommer dom då och då.. Blir inte klock! Ringt förlossningen hon bad mig ta ett bad och vila så skulle dom bli kraftigare... Så nu ska ja göra det!

Hur har de gått för dig :)?