• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Lutetzia
    Lutetzia skrev 2015-10-15 14:13:24 följande:
    tessil­ina Jag räknar dagen efter ET som RD 0. Har läst att man kan räkna lite olika men tror att det är vanligast.
    Nu blev det lite fel! ET=RD 0 :)
  • Sthlmsthlm
    Lutetzia skrev 2015-10-15 14:13:59 följande:
    Nu blev det lite fel! ET=RD 0 :)
    Så räknar jag också.

Jag har fått testdag på RD14-16 oavsett oavsett antal dagar på ägget. 

Vet inte om det är ET som det viktiga här, eller om det är ÄP.

På RD13 med ett 2-dagar är ju ägget 15 dagar gammalt. På RD13 med ett 5-dagar är det 18 dagar gammalt. så det är ju skillnad så.
  • lilsis

Här ska man testa på RD 18. Sjukt lång tid.

Ont på vänster nu. Gissar att den större blåsan kommer brista "spontant" i helgen. Den växte ju 10mm på två dagar mellan måndag och onsdag och lär väl göra det igen.

• Lutetzia

Samma här också, testdag är RD18. Kommer du att vänta tills dess eller tjuvtesta innan?

Jag börjar bli sugen att testa! Speciellt eftersom jag har börjat känna av någonting och är så otålig att få reda på vad det är.

Jag har också läst på en amerikansk IVF-sida att man kan börja testa 11 dagar efter Otrivellen, för då ska allt HcG från den vara ute ur systemet. Enligt sidan verkar som att testdag i USA normalt var två veckor efter ÄP.

www.ivfconnections.com/forums/content.php/673-The-IVF-Two-Week-Wait-(2WW)-if-and-When-to-Do-a-Home-Pregnancy-Test

• Zamira

Och hos mig (Örebro) så är det TD på dag 16 efter ET, konstigt att det kan skilja så! Så jag har TD 31/10, måtte tiden gå snabbt dit!

• lilsis

Jag tänkte faktiskt börja testa redan på lördag och sedan alla dagar tom RD 18. Det bör vara positivt redan på söndag och sen plana ut för att förhoppningsvis stiga igen. Jag är kontrollfreak och testa är ju det enda jag kan göra.

• Sthlmsthlm

Carlanderska ringde precis och frågade om jag testat. 
    "Nej, jag har faktiskt inte det". Förvånad 

Ska testa imorgon bestämde jag, vill inte göra det och sen gå till jobbet. Är 99,99 % säker på att det är negativt... I så blir det start igen på nästa mens i november.

• MålaMittHjärta
    Idag blev jag ruvare till en fin blastocyst. Så fort vi kom in till kliniken hämtade läkaren oss för blaston hade redan börjat "knäcka sig", så det var bara att köra och är nog den snabbaste återföringen jag gjort. Vi hade tid kl 13 (kom nog 10 min innan) och gick ut 13:07 från kliniken.

Efteråt sa läkaren att både slemhinnan och embryot var väldigt fina och att vi hade goda förutsättningar. 
    Testdag om två veckor, den 30/10.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-16 15:53:39 följande:

Idag blev jag ruvare till en fin blastocyst. Så fort vi kom in till kliniken hämtade läkaren oss för blaston hade redan börjat "knäcka sig", så det var bara att köra och är nog den snabbaste återföringen jag gjort. Vi hade tid kl 13 (kom nog 10 min innan) och gick ut 13:07 från kliniken.

Efteråt sa läkaren att både slemhinnan och embryot var väldigt fina och att vi hade goda förutsättningar. 
    Testdag om två veckor, den 30/10.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Åh vad kul, håller tummarna nu!! :) Och då har du TD en dag innan mig, jag har 31!
Svar på tråden IVF oktober 2015