• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    AnnaGus79 skrev 2015-10-17 12:17:34 följande:
    Zamira, ska du tjuvtesta?
    Jag har gjort ett färskförsök och två FET innan på Linne men nu bytt till Falun då jag tyckte Linne inte ville prova nya saker då det inte fäste
    Falun har gett mig IL-dropp, Trombyl och Prednisolon och naturligtvis Lutinus
    Dessutom två embryon trots att båda var 10-poängare :)
    Körde långa protokollet med Synarela och Menopur, trots 150ie fick jag bara 3 ägg och 2 befruktade
    Ja det ska jag, förra gången testade jag på rd11 och fick svagt plus, men den gången gick det ju inte vägen, så denna gången blir det nog samma, eller om jag testar på rd10 (en söndag). Du då?

Måste kännas skönt att de är villiga att prova nya saker, man vill ju testa allt som eventuellt kan hjälpa en till framgång :)
    Och vad kul att de ville sätta in 2, hade jag fått mer än 1 befruktat hade jag tänkt be dem sätta in 2, men nu fanns det ju bara 1 så var det inte mycket att välja på..
    Körde långa också, men Synarela och Gonal-F 150 (sprutade 10 dagar 150ie) och fick ut 15 blåsor, 8 ägg men 6 mogna av det.
  • AnnaGus79

Jag har beställt 10-pack med test som kommer på måndag :)

Testoman som jag är kommer jag testa varje dag :( det är liksom det enda som finns att göra, vi är köttbönder och min man vägrar låta mig arbeta de 14 dagarna fram till test och jag blir otroligt rastlös

• AnnaGus79
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-17 10:58:26 följande:

Testade negativt som jag trodde. :( kan starta igen i november så det är bara vänta in nästa mens.

Hoppas ni får plus i tråden!

Beklagar verkligen ditt minus :(
  • Sthlmsthlm
    AnnaGus79 skrev 2015-10-17 14:46:52 följande:
    Beklagar verkligen ditt minus :(
    Tack Anna. Lite nyfiken på Falun. Vad har du fått för dos pred? Vilka värden tittade de på? Carlanderska ska ha toppresultat men jag tycker de är konservativa. Självmedicinerade pred denna gång.
  • AnnaGus79
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-17 16:00:58 följande:

Tack Anna. Lite nyfiken på Falun. Vad har du fått för dos pred? Vilka värden tittade de på? Carlanderska ska ha toppresultat men jag tycker de är konservativa. Självmedicinerade pred denna gång.

Jag kan verkligen rekommendera Falun och Staffan, sköterskorna är oxå toppen, tyvärr är det mitt sista försök så kommer inte åka dit igen, betalar nämligen själv o nu har vi nått vår gräns på 100t :(

Äter Trombyl 75mg och Pred 20mg, och sen IL-droppet då :)

Har aldrig hört talas om alla dessa grejer innan men litar fullständigt på Staffan då han hållt på sen -89 :)

Att han sedan gick med på att ge mig två trots hög tvillingrisk gör att jag ännu mer rekommenderar honom, han lyssnade på mig som patient
  • lilsis
    AnnaGus79 skrev 2015-10-17 12:17:34 följande:

Zamira, ska du tjuvtesta?

Jag har gjort ett färskförsök och två FET innan på Linne men nu bytt till Falun då jag tyckte Linne inte ville prova nya saker då det inte fäste

Falun har gett mig IL-dropp, Trombyl och Prednisolon och naturligtvis Lutinus

Dessutom två embryon trots att båda var 10-poängare :)

Körde långa protokollet med Synarela och Menopur, trots 150ie fick jag bara 3 ägg och 2 befruktade

150ie är väl inte så mycket om man är (troligen) svårstimulerad?

Jag fick börja med 300 nu på första försöket (och först Elonva 150).
  • AnnaGus79

Jag borde inte vara svårstimulerad enligt läkarna då alla prover visar bra äggreserver m.m

De sista 4 dagarna fick jag efter VUL höja till 225ie

Men det verkar ju som att jag hade behövt mer, bara 3 ägg både denna gång och förra gången :(

• lilsis
    AnnaGus79 skrev 2015-10-17 21:27:41 följande:

Jag borde inte vara svårstimulerad enligt läkarna då alla prover visar bra äggreserver m.m

De sista 4 dagarna fick jag efter VUL höja till 225ie

Men det verkar ju som att jag hade behövt mer, bara 3 ägg både denna gång och förra gången :(

Svårt det där. Jag har ju fått fler blåsor än förväntat men det säger ju ingenting om innehållet. De flaggade för 600ie innan första VUL men det behövdes inte.

Pregnyl igår och det gick bra, utslag på hCG test idag.
  • Lutetzia
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-17 10:58:26 följande:

Testade negativt som jag trodde. :( kan starta igen i november så det är bara vänta in nästa mens.

Hoppas ni får plus i tråden!

Nej, vad tråkigt! Beklagar verkligen. Håller tummarna för att du får komma igång snart igen.
  • Lutetzia

Klickade just hem 20 test... Priset skiljde så lite mellan 10 och 20 att jag lika gärna kunde slå till. Förhoppningsvis behöver jag inte använda alla! :)

Svar på tråden IVF oktober 2015