AnnaGus79 skrev 2015-10-17 18:20:55 följande:
Jag kan verkligen rekommendera Falun och Staffan, sköterskorna är oxå toppen, tyvärr är det mitt sista försök så kommer inte åka dit igen, betalar nämligen själv o nu har vi nått vår gräns på 100t :(
Äter Trombyl 75mg och Pred 20mg, och sen IL-droppet då :)
Har aldrig hört talas om alla dessa grejer innan men litar fullständigt på Staffan då han hållt på sen -89 :)
Att han sedan gick med på att ge mig två trots hög tvillingrisk gör att jag ännu mer rekommenderar honom, han lyssnade på mig som patient
Ska ta upp detta med Carladerska. Misstänker att svaret kommer bli nej. Men det är så låga doser under så kort tid, så det kan liksom inte göra skada. Hoppas på att det går vägen för dig!
I sverige är man så stolta över låg tvillingfrekvens och det är så klart mindre risk med enligar än med tvillingar eller fler. Men fortfarande tycker jag personligen att risken är värd att ta. "Fyra gånger högre risk för CP-skador" - jo, fast fyra gånger högre än vadå? Risken går från mikroskopisk till något mindre mikroskopisk.
I danmark fick jag tillbaks tre (!) vid ett tillfälle. Jag fick själv välja. Lite crazy, men risken för trillingar är extremt liten. Och tvillingar kan jag gärna tänka mig (är tvilling själv).