• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • AnnaGus79

Totoo, vet hur det känns men som många andra sagt, det behövs bara ett bra för att bli bebis :) håller en tumme

Min ruvardag 3 är nu snart slut och jag tycker det är så jädrans skitjobbigt att inte veta! Det är otroligt påfrestande att inte ha kontroll

Hur går det för er andra som ruvar?

• odie
    AnnaGus79 skrev 2015-10-19 22:07:36 följande:

Totoo, vet hur det känns men som många andra sagt, det behövs bara ett bra för att bli bebis :) håller en tumme

Min ruvardag 3 är nu snart slut och jag tycker det är så jädrans skitjobbigt att inte veta! Det är otroligt påfrestande att inte ha kontroll

Påbörjar ruvardag 8 idag och börjar bli galen på väntan och ovissheten. Har haft mensvärk från och till, ömma bröst och en otrolig trötthet. Alla tre symptomen kan ju bero på lutinus, mens på g eller graviditet så blir nog snart lite tokig av att känna efter.

Hur känner ni andra er?
  • Zamira
    AnnaGus79 skrev 2015-10-19 22:07:36 följande:

Håller med, är skitjobbigt! Rd5 nu, och känner av lutinusen i form av illamående och hugg i magen som började imorse, inget vidare kul att gå på jobbet och må dåligt, fy :(
  • Pluttan86

Hej på er!

Va kul med en aktiv tråd. Jag är också en ruvare, dag 11 idag. Testdag på fredag. Denna väntan gör mig galen, ena dagen hoppfull nästa dag känns det hopplöst. Känslomässig bergodalbana. Jag har inte jättemkt symtom, hade spända bröst i början, men nu inget. Känns som att man känner efter så himla mkt hela tiden o inbillar sig. Hoppas på plus iaf!! :)

• Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-10-20 08:23:03 följande:

Hej på er!

Va kul med en aktiv tråd. Jag är också en ruvare, dag 11 idag. Testdag på fredag. Denna väntan gör mig galen, ena dagen hoppfull nästa dag känns det hopplöst. Känslomässig bergodalbana. Jag har inte jättemkt symtom, hade spända bröst i början, men nu inget. Känns som att man känner efter så himla mkt hela tiden o inbillar sig. Hoppas på plus iaf!! :)

Oh, då är du snart vid TD ju :)
    Känner igen det där, växlar mellan positiv och mindre positiv jag också.. Men vi får hoppas på bra resultat när vi testar :)
  • Gizmooo

Hoppar in i den här tråden och hoppas det är okej.
    Vi har nu gjort vårt andra IVF försök.
    Hade testdag idag som visade negativt.
    Jag var inte förberedd på att jag skulle ta det negativa så hårt som jag gör.
    Jag känner mig helt knäckt och ledsen. Gråter

Jag är snart 39 år så det känns som tiden rinner ur händerna på mig.

Jag skulle vilja veta hur ni andra känner er?

Jag vet att det finns många därute men ändå känns det som att man är ensammast i världen. 

• MålaMittHjärta

Jag är på rd 4 och tycker tiden går så långsamt!
    Känns som en evighet sedan vi var på kliniken och gjorde återföring.. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • hoppas 2014
    Gizmooo skrev 2015-10-20 12:31:49 följande:

Hoppar in i den här tråden och hoppas det är okej.

Vi har nu gjort vårt andra IVF försök.

Hade testdag idag som visade negativt.

Jag var inte förberedd på att jag skulle ta det negativa så hårt som jag gör.

Jag känner mig helt knäckt och ledsen. 

Jag är snart 39 år så det känns som tiden rinner ur händerna på mig.

Jag skulle vilja veta hur ni andra känner er?

Jag vet att det finns många därute men ändå känns det som att man är ensammast i världen. 

Hej.

Jag är 41 år o vi gjorde vårt andra IVF försök i september. Jag blev väldigt knäckt utav att jag inte ev kunna göra insättning pga överstimulering. Kändes som hela världen rasade, månaderna springer iväg o jag blir äldre o äldre samt att de kostar mssdor.. Åkte rakt ner i botten.. förvånansvärt nog kändes det lite lättare redan dagen efter. Man måste ju nånstans hoppas, vad har man för val?Kan säga att det blev totalfrys för oss o vi fick iallafall 3 t frysen så nu hoppas jag på FET i ostimulerad cykel nästa vecka.

Humöret åker upp o ner liksom känslorna o hoppet när man håller på m ivf.

Styrkekram
Svar på tråden IVF oktober 2015