• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Pluttan86
    Zamira skrev 2015-10-20 11:00:05 följande:

Oh, då är du snart vid TD ju :)

Känner igen det där, växlar mellan positiv och mindre positiv jag också.. Men vi får hoppas på bra resultat när vi testar :)

Ja snart testdag, men jag är såå sugen på att testa nån dag innan. Men känns ju jobbigt om det visar negativt och sen pos på fredag, då kanske man deppar i onödan. Kanske bäst att vänta ändå. :)
  • Sthlmsthlm
    hoppas 2014 skrev 2015-10-20 17:11:18 följande:
    Hej.

Jag är 41 år o vi gjorde vårt andra IVF försök i september. Jag blev väldigt knäckt utav att jag inte ev kunna göra insättning pga överstimulering. Kändes som hela världen rasade, månaderna springer iväg o jag blir äldre o äldre samt att de kostar mssdor.. Åkte rakt ner i botten.. förvånansvärt nog kändes det lite lättare redan dagen efter. Man måste ju nånstans hoppas, vad har man för val?Kan säga att det blev totalfrys för oss o vi fick iallafall 3 t frysen så nu hoppas jag på FET i ostimulerad cykel nästa vecka.

Humöret åker upp o ner liksom känslorna o hoppet när man håller på m ivf.

Styrkekram
    Hoppas2014, Gizmo
    Fyller 40 i december och har fyra IVF i bagaget, så det känns onekligen som tiden rusar. Men det är bara blicka framåt även om man deppar ihop tillfälligt ibland... Tre i frysen är ju superbra!

• Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-10-20 18:59:10 följande:
    Ja snart testdag, men jag är såå sugen på att testa nån dag innan. Men känns ju jobbigt om det visar negativt och sen pos på fredag, då kanske man deppar i onödan. Kanske bäst att vänta ändå. :)
    Jag förstår det, jag kommer inte orka hålla mig tills min testdag, köpte på mig en del test mellan omgång 1 och 2 när det var erbjudande på någon hemsida, så har bl.a 4 digitala som jag hoppas att jag får användning för! :)
  • Lutetzia

Är på rd 11 och kunde inte hålla mig längre från att testa. Det blev positivt! Två tydliga streck! :)

• Zamira
    Lutetzia skrev 2015-10-20 20:07:09 följande:
    Är på rd 11 och kunde inte hålla mig längre från att testa. Det blev positivt! Två tydliga streck! :)
    ÅH vad roligt, stort stort grattis!! :D
  • lilsis

Min klinik har som sagt RD 18 som TD. För mig blir det BIM +9. Rätt stor skillnad :p

Jag kissar som sagt redan på hcgstickor. I söndags (dagen efter pregnyl) var det ett svagt positivt, tydligare i måndags och ännu lite tydligare idag men det borde plana ut snart.

Inga besked från RPC idag och min journal är inte uppdaterad så jag har ingen aning om hur många  ägg det blev eller hur många om ens några blev befruktade. Trist inställning av RPC att inte höra av sig idag, tycker jag.

• Lutetzia
    lilsis skrev 2015-10-20 20:17:47 följande:

Min klinik har som sagt RD 18 som TD. För mig blir det BIM +9. Rätt stor skillnad :p

Jag kissar som sagt redan på hcgstickor. I söndags (dagen efter pregnyl) var det ett svagt positivt, tydligare i måndags och ännu lite tydligare idag men det borde plana ut snart.

Inga besked från RPC idag och min journal är inte uppdaterad så jag har ingen aning om hur många  ägg det blev eller hur många om ens några blev befruktade. Trist inställning av RPC att inte höra av sig idag, tycker jag.

Har också RD 18 som testdag, men BIM i dag, så jag körde! :)

När har du ET? Jag fick inte heller någon information förrän vi var på plats för sätta tillbaka det befruktade ägget.
  • Lutetzia
    Zamira skrev 2015-10-20 20:10:50 följande:
    ÅH vad roligt, stort stort grattis!! :D
    Tack snälla!!! Jag kände det nästan på mig att det skulle visa positivt. Brukar ha väldigt kraftiga PMS-symtom och har inte känt av det alls utan mest lite lättare "mensvärk". Annars mår jag bara bra! Är såklart lite orolig att det inte ska gå vägen, än är det ju så otroligt tidigt, men känner mig ändå väldigt glad. :)
  • Pluttan86
    Lutetzia skrev 2015-10-20 21:10:12 följande:

Tack snälla!!! Jag kände det nästan på mig att det skulle visa positivt. Brukar ha väldigt kraftiga PMS-symtom och har inte känt av det alls utan mest lite lättare "mensvärk". Annars mår jag bara bra! Är såklart lite orolig att det inte ska gå vägen, än är det ju så otroligt tidigt, men känner mig ändå väldigt glad. :)

Grattis till plusset!! Fantastiskt!! :) har du några symtom?
  • lilsis
    Lutetzia skrev 2015-10-20 21:04:45 följande:

Har också RD 18 som testdag, men BIM i dag, så jag körde! :)

När har du ET? Jag fick inte heller någon information förrän vi var på plats för sätta tillbaka det befruktade ägget.

Imorgon. Jag tycker det är skitdåligt att de inte informerar.
Svar på tråden IVF oktober 2015