• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-10-26 11:07:19 följande:

JAG ÄR GRAVID !!!!!!!!!! Så starkt plus med cb !!!!

Grattis vad underbart :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • skatten12

Jag glad jag testade ! Ända jag har är ömma bröst och pyttelite molvärk . Men har ju progeateron upptill... :)
    Håller tummarna för er !!

Målamitthjärta: tycker du är super stark som
    Håller dig!! Min man sa nej testa inte !! Men gjorde det ändå, lände ja behövde det !
    Jag tänkte, är jag gravid syns det nu, Embryot är ändå 14 dagar gammal !

Grattis till ruvarstatus ! Jah hade ganska ont 1,5 dag efter :) dock inte äp i samband. Men när jag gjorde det hade jag jätte ont ! Överatimulerad :(

• Mirabell
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-26 18:15:55 följande:
    Usch ja det var så tråkigt.

Jag är på rd 10 har testdag på fredag om jag inte testar innan, har inte riktigt bestämt mig än.
    Vi har också testdag på fredag men är bara på dag 7. Jag antar att det är för att vi har en blastis?

Idag är en deppig dag, inga symtom alls och det känns som om jag borde ha det vid det här laget. Börjar tappa tron..
  • Mirabell
    Cottiz skrev 2015-10-26 15:37:10 följande:

Hej, ansluter mig till er tråd! Precis gjort mitt första ET och satte in "två stycken embryo" så jag är alltså på ruvardag 1 idag.

Någon annan som efter insättning haft stark molvärk/mensvärk i livmodern???

Håller på att bli knäpp. Är det äggen som spökar på eller är det inflammation? Kanske av alla ingrepp, ÄP och ET som gör att det ibland kommer vågor av värk. Typ som växtvärk.

Kan för er som kanske kan relatera eller har samma, lider av Endometrios.Någon klok människa som har råd? Är lite oroad och har mejlat kliniken nu idag för att de ska ringa upp...

Molvärk är vanligt, det kan bero på ÄP, eller att äggen fäster, eller växtvärk eller bara en biverkning av alla hormoner vi stoppar i oss. 

Hade väldigt ont efter mitt ÄP, blev lite överstimulerad och var svullen över magen. Panodil o ta det lite lugnt hjälpte. 

Hur ont har du? Molvärk eller riktigt ont?
  • MålaMittHjärta
    Mirabell skrev 2015-10-26 18:37:42 följande:
    Vi har också testdag på fredag men är bara på dag 7. Jag antar att det är för att vi har en blastis?

Idag är en deppig dag, inga symtom alls och det känns som om jag borde ha det vid det här laget. Börjar tappa tron..
    Jag ruvar med en blasto, tar ni blodprov eller gravtest?

Det är nog inte ovanligt att inte känna några symtom nu, jag är så osäker om mina beror på lutinus eller + ? Jag vågar inte hoppas för mycket så man blir besviken. 
    Blir långa dagar fram till fredag.
  • Mirabell
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-26 18:52:50 följande:
    Jag ruvar med en blasto, tar ni blodprov eller gravtest?

Det är nog inte ovanligt att inte känna några symtom nu, jag är så osäker om mina beror på lutinus eller + ? Jag vågar inte hoppas för mycket så man blir besviken. 
    Blir långa dagar fram till fredag.
    bara vanligt grav test den här gången. Sist var det blodprov på RMC men nu ska man gå o köpa sig ett test o sen ringa dem.
  • MålaMittHjärta
    Mirabell skrev 2015-10-26 19:02:52 följande:

bara vanligt grav test den här gången. Sist var det blodprov på RMC men nu ska man gå o köpa sig ett test o sen ringa dem.

Men fick ni inte ens ett gravtest av kliniken?

Vi ska med göra gravtest hemma och ringa eller mejla in resultatet.
  • lilsis
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-26 22:06:05 följande:

Men fick ni inte ens ett gravtest av kliniken?

Vi ska med göra gravtest hemma och ringa eller mejla in resultatet.

Varför skulle man få det?
  • odie
    lilsis skrev 2015-10-27 05:25:56 följande:

Varför skulle man få det?

Vi fick också graviditetstest från kliniken, trodde att det var standard!
Svar på tråden En tråd för oss ruvare