• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • skatten12

Syskonförsök här med ! Dock bad jag om progeteron denna gången !:)
    Ska med försöka ta det lugnt och inte tönka så mkt.. Men vill bara tiden ska gå fort, och att de tar sig.....

Grattis till ruvarstatus :)

• Mirabell

Tack, ruvarstatus är inte så illa egentligen, ja det är nervöst men vi har ju kommit hit och det är ju fantastiskt bara det. 

Jag äter en massa mediciner, har gjort stimulerat FET. Men det är dock långt mycket enklare än att göra färskförsök.

• skatten12

Vad menas med det ? :) jag gjort i naturlig cykel :) gjort många ivf försök?
    Hur gammal är du? :)

• MålaMittHjärta

skatten12: Vi gör med ett syskonförsök, blev ett stimulerat FET denna gången. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Mirabell

menas med vad? stimulerat? Motsatsen till i naturlig cykel! Man börjar äta tabletter när man får mens som nedreglerar och vilar äggstockar och sen får man progesteron också efter VUL. Mina cykler är oregelbundna och inget att lita på.

Vi har bara gjort en IVF (ET) innan som resulterade i vår lilla och nu gör vi FET med ett var de frysta blastisar som vi fick från den rundan.

Ni då?

• skatten12

Ett ma sen vårt barn sen missfall och nu ruvar igen. Med vaggisaar bara men naturligt tog vaggisaar bara för att öka chansen .

Känner mej inte gravid nånstans. Förta gången värkte de i magen mm. Inget denna . Plussa på dag 6 förra...

• Pruttkudde

Hej!

Jag var på Vul igår och allt såg bra ut, är i 8+1. Hoppas det går hela vägen den här gången!

• odie

Hej, kul att det gått bra för så många! Är själv på Rd 9, har inte tjuvtestat ännu, vågar inte! Har försökt få barn i ca 7 år men detta är första Ivf:n. Hoppas så mycket, men är så rädd för att bli besviken!

• MålaMittHjärta
    Pruttkudde skrev 2015-10-21 10:10:00 följande:

Hej!

Jag var på Vul igår och allt såg bra ut, är i 8+1. Hoppas det går hela vägen den här gången!

grattis vad underbart att se ett tickande hjärta :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden En tråd för oss ruvare