• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • mammelie

Spännande! Är det första ivf:en?

Jag fick tillbaka ett 2-dagars. Det var väldigt långt fram i utvecklingen, man kunde se att 2 av 4 celler var på väg att dela sig. Så har mina tidigare embryon inte sett ut. Får ge mig iväg o köpa ett test idag.

Den där stickan man för in i slidan (progesteronet) var brun/röd när jag tog ut den. Men det ser faktiskt mest ut som rester av crinone... åh denna vidriga tid! Hatar att ruva!

• Mirabell

RD 4 och känner ingenting... borde man göra det?
    Ja jag vet vilken tramsig fråga det är! 

Sist jag ruvade hade jag gjort färskförsök och minns det som att jag hade jätteömma bröst o ont i magen mm. Magontet var väl visserligen mest efter äggplocket... svårt att jämföra men jag kan inte låta bli!

• dn998

Hej Hej!

Här kommer jag inklampande och stör, men är det någon här inne som har kört fet stimulerat?
    Jag fick min lilla flicka 2013 genom ivf, gick på första försöket och nu ska vi försöka få ett syskon.
    Vi har 3 blastocyster i frysen i Örebro.
    På tisdag ska jag på uppstartningssamtal och idag märkte jag av en början på mensGråter Den har inte kommit igång än, men kommer väl i morgon eller på söndag.
    Grejen är den att jag har läst att när man kör stimulerat ska man börja äta östrogentabletter på sin första mensdag.
    Så min fråga till er är, vet ni om man kan börja äta dom där östrogentabletterna dag 2, eller 3 i menscykeln eller är det strikt dag 1?
    Anledningen till att jag blir så ledsen är att jag har så sällan mens att jag alltid måste äta primolut nor för att få igång mensen innan jag börjar med behandling och det lär jag ju inte få göra direkt då jag har mens nu.
    Så kommer väl inte hinna med någon fet innan årsskiftetGråter
    Sorry för värsta uppsatsen, men är det någon som vet??

• MålaMittHjärta

dn998: jag gör ett stimulerat fet och började med hormontabletter fråb mensens 1:a dag, vet faktiskt inte om man kan börja på dag 2 eller 3 också?
    Har inte din klinik ett helgnummer/journummer som du kan kontakta dem?

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Mirabell

Gör stimulerat FET och började dag 1. Jag går i Malmö och här börjar man med tabletter samma dag och sen ringer man till dem och säger till att man börjat typ.

Vet inte om man måste börja dag 1 dock.

Förstår dock precis vad du menar med att man vill köra när man väl får mens!

• Bettan77

Hej. Rd 5 fick en blödning igår o idag känns ej som mens. Tro ni de är kört? Tar lutinus o progynon.

• lilsis
    Mirabell skrev 2015-10-23 17:42:36 följande:

RD 4 och känner ingenting... borde man göra det?

Ja jag vet vilken tramsig fråga det är! 

Sist jag ruvade hade jag gjort färskförsök och minns det som att jag hade jätteömma bröst o ont i magen mm. Magontet var väl visserligen mest efter äggplocket... svårt att jämföra men jag kan inte låta bli!

Progesteron (det som är i Lutinus etc) kan ge ömma bröst, kramper i livmodern osv. Så så länge man tar de är svårt eller omöjligt att säga vad det beror på (medicin eller graviditet).
Svar på tråden En tråd för oss ruvare