• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • MålaMittHjärta
    lilsis skrev 2015-10-27 05:25:56 följande:
    Varför skulle man få det?
    Vi har fått av kliniken, trodde det var standard !!
    Men är väl så att alla kliniker gör olika.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-10-27 05:21:49 följande:

Målamitthjärta
    Vart går du?

Nordic Ivf Malmö går jag på, en väldigt bra klinik :)
  • lilsis

Jag kan tycka att det räcker med att landstinget betalar resten av IVFen så lägger jag en femtiolapp på test.

• Mirabell

Nu betalar vi för vårt försök men jag känner som du, det är inget att lägga energi på! Var mest förvånad eftersom jag tyckte det var bra med blodprovet, då fick man en siffra på hur högt hcg var och kunde också utesluta att det skulle bli ett missfall snart (för lågt hcg). 

Men å andra sidan så vet man väl aldrig vad som händer dagen efter så det kanske är meningslöst ändå?

• MålaMittHjärta

Lite synd de inte gör blodprov längre, fick ju ett ma sist som inte upptäcktes vid v 8 på vul på kliniken så är lite orolig att behöva gå igenom det igen...

Men som sagt hoppas på att det ska gå hela vägen denna gången!

• Barnlängtan86

Hej,

Jag fick ett embryo återfört den 23/10 på dag 2. Är 30 år och orsak till ivf är slöa simmare hos min man.

Jag har inga som helst symtom så nu känns det som att det inte lyckats. Detta är vår första ivf.

• lilsis
    Mirabell skrev 2015-10-27 08:30:56 följande:

Nu betalar vi för vårt försök men jag känner som du, det är inget att lägga energi på! Var mest förvånad eftersom jag tyckte det var bra med blodprovet, då fick man en siffra på hur högt hcg var och kunde också utesluta att det skulle bli ett missfall snart (för lågt hcg). 

Men å andra sidan så vet man väl aldrig vad som händer dagen efter så det kanske är meningslöst ändå?

Ja blodprov är ju också bara en ögonblicksbild. Sticka plus tidigt VUL är nog för mig :)

Mina två senaste (spontana, haha) har varit utomkveds och då har hCG varit "normalt". Så jag vill ha bild :)
  • Cottiz

Mirabell: Molande värk hade jag, har lugnat sig sedan igår. Prata med kliniken och de sa att sålänge det inte var en svullen buk med mycket vätska, hög temp eller fruktansvärd ihållande värk så får jag helt enkelt avvakta i väntan på resultat. TD är alltså resultat för hur det gått. Men, jag tänker också att symtomen är starkare när man sätter in två embryon. Är dubbelt då ju :P

Men jag hoppas såklart en vill hänga med hela vägen, fast jag gråter ju inte om det blir två små som får hängs med :)

Svar på tråden En tråd för oss ruvare