• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-03-31 18:41:09 följande:
    Ska leta senare.
    Det är lugnt du. Jag behöver egentligen inte läsa statistik. Stämmer aldrig på mig i alla fall. Jag kommer aldrig få något till frysen oavsett, så det kvittar egentligen om någon undersökning skulle visa att många får det. Jag tillhör ändå inte dem.
  • Helena 672
    cameleon skrev 2016-03-31 18:45:33 följande:

Lycka till alla ni som ruvar! Kan inte slita mig från den här tråden, är så spännande att följa er :)

Jag trodde att det var ganska vanligt att man åtminstone får något till frysen.. Jag fick ut 14 ägg och 9 befruktades och hamnade i frysen. Eller 8, ett hamnade ju i mig :)

Wow, 8 till frysen, det var verkligen tur :) Är du gravid?
  • lilsis
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 06:36:37 följande:

Det är lugnt du. Jag behöver egentligen inte läsa statistik. Stämmer aldrig på mig i alla fall. Jag kommer aldrig få något till frysen oavsett, så det kvittar egentligen om någon undersökning skulle visa att många får det. Jag tillhör ändå inte dem.

Statistik säger noll och intet om individen, bara hur det ser ut på gruppnivå.
  • lilsis
    Helena 672 skrev 2016-03-31 21:05:43 följande:

Konstigt nog sa de på kliniken att jag ska testa först den 11/4, dvs 21 dagar efter ägguttaget. Sa de att du ska testa tre veckor efter insättande? Vad betyder FET? Jag har gjort ET :)

Frozen Embryo Transfer.

Min testdag är 18 dagar efter insättning trots 5-dagars embryo (dvs 23 dagsr efter äggplock om det hade varit färskt).
  • cameleon
    Helena 672 skrev 2016-04-01 08:30:23 följande:
    Wow, 8 till frysen, det var verkligen tur :) Är du gravid?
    Ja, jag blev gravid på 3:e återföringen men fick utomkvedshavande. På 4:e blev jag också gravid och är i vecka 24 nu.

Ett embryo dog i upptiningen så nu har vi 3 kvar i frysen. Men går den här graviditeten bra kommer vi inte använda dom.

Mina embryon är alla odlade i 3 dagar.
  • Aliiice
    Helena 672 skrev 2016-03-31 21:05:43 följande:

Konstigt nog sa de på kliniken att jag ska testa först den 11/4, dvs 21 dagar efter ägguttaget. Sa de att du ska testa tre veckor efter insättande? Vad betyder FET? Jag har gjort ET :)

Till mig har dom sagt 14 dagar efter både ET och FET men fick min mens idag så detta blev vårt andra misslyckande :( känner mig helt förkrossad.

FET = fröken embryo transfer vi tog ett från frysen med andra ord :)
  • Helena 672
    Aliiice skrev 2016-04-01 13:32:14 följande:
    Till mig har dom sagt 14 dagar efter både ET och FET men fick min mens idag så detta blev vårt andra misslyckande :( känner mig helt förkrossad.

FET = fröken embryo transfer vi tog ett från frysen med andra ord :)
    Nej vad synd :( Förstår att det är jättetungt för dig nu. 
    Jag befarar att jag också snart ska få mens. 
  • happy15

Hej alla ruvare!
    Uppgiven här, för svaagt test imorse rd 15, TD imorgon. Noll bröstförändring, noll pms & molvärken jag kände för ngra dar sen är borta.

Kvar är noll mens, massa finnar & ett par som bara vill veta ja eller nej. CB plus har kanske gett spökstreck 2 dar i rad men är det rimligt? Så svaga streck..apotekets har varit blanka i samma urin.

Skjuter lutinus upp mensen?

Tacksam för er klokskap..

• ettplusettlikamednoll
    happy15 skrev 2016-04-02 23:29:17 följande:

Hej alla ruvare!
    Uppgiven här, för svaagt test imorse rd 15, TD imorgon. Noll bröstförändring, noll pms & molvärken jag kände för ngra dar sen är borta.

Kvar är noll mens, massa finnar & ett par som bara vill veta ja eller nej. CB plus har kanske gett spökstreck 2 dar i rad men är det rimligt? Så svaga streck..apotekets har varit blanka i samma urin.

Skjuter lutinus upp mensen?

Tacksam för er klokskap..

Jag tycker att du ska åka iväg och köpa ett clear blue digital.Där blir det inte massa tvetydiga svaga streck utan där står det ju klart och tydligt. 

Jag testade med det på rd 9 eller något sånt efter massa svaga test. 

Vet tyvärr inte säkert om lutinus skjuter upp mens, men jag tror inte det.

Håller tummarna!

Svar på tråden En tråd för oss ruvare