• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • cameleon

Jodå, progesteronet kan skjuta upp mensen men inte för alla! Vet flera som gått hela ruvarperioden ut utan mens och utan plus sedan när dom slutar med vagiatorerna kommer mensen efter några dagar.
    Enligt min läkare var det vanligt men jag fick alltid mens fast jag tog dom. Det tycker jag bara var bra, annars hade jag nog levt för mycket på hoppet om att vara gravid iaf..

• Regnbågsdröm

Måste bara skriva och förtydliga en sak. Blödningen man får efter ruvningen är inte mens, utan en bortfallsblödning. Så det är inte samma sak som att "få mens". Cykeln blir generellt rätt annorlunda efter IVF då man inte haft riktig mens på flera månader när man varit under behandling (om man kör långt protokoll tex) Så är absolut inte ovanligt att den förskjuts från vad man brukar ha. Jag kan säga att jag har tappat bort mig helt från när jag brukar ha mens nu. Allt är i en enda röra.

• lilsis

Jag har blödning som vanligt trots progesteron. Och även förra återföringen som blev ett tidigt missfall.

Äl+12 blöder jag, så om inget sker imorgon finns det hopp för den här ruvningen (RD7 imorgon).

• lilsis

Kronisk testare och har haft fina streck på ägglossningstest ett par dagar men blanka hCG-test. Nu på kvällen syns däremot ett svagt streck.

Får hoppas att den stannar kvar, dröjer nog innan jag är glad på riktigt. Nu är jag mest nöjd med att det iaf har börjat bra.

• cameleon
    lilsis skrev 2016-04-04 20:33:13 följande:

Kronisk testare och har haft fina streck på ägglossningstest ett par dagar men blanka hCG-test. Nu på kvällen syns däremot ett svagt streck.

Får hoppas att den stannar kvar, dröjer nog innan jag är glad på riktigt. Nu är jag mest nöjd med att det iaf har börjat bra.

Åh, spännande!
  • Minimasken

Hej, Jag hoppar gärna in i denna tråden, har gjort Ivf via sahlgrenska * korta protokollet* och idag är jag på ruvardag 13, Har ont i magen och huvudet samt känner mig extrem känslig, gråter för minsta lilla. Men på morgonen tog jag ett Gravtest ( som jag inte skulle ha gjort efter läkarens uppmanande ) men gjorde det ändå, och förstår varför läkaren bad mig avvakta.. Inget dubbelstreck här inte utan helt blankt. Kan det vara så att jag kanske har kvar embryot i kroppen men inte tillräckligt med HG i kroppen? För om embryot inte vill vara kvar i mig borde jag väl haft/ha en blödning? 

• lilsis
    Minimasken skrev 2016-04-05 16:36:22 följande:

Hej, Jag hoppar gärna in i denna tråden, har gjort Ivf via sahlgrenska * korta protokollet* och idag är jag på ruvardag 13, Har ont i magen och huvudet samt känner mig extrem känslig, gråter för minsta lilla. Men på morgonen tog jag ett Gravtest ( som jag inte skulle ha gjort efter läkarens uppmanande ) men gjorde det ändå, och förstår varför läkaren bad mig avvakta.. Inget dubbelstreck här inte utan helt blankt. Kan det vara så att jag kanske har kvar embryot i kroppen men inte tillräckligt med HG i kroppen? För om embryot inte vill vara kvar i mig borde jag väl haft/ha en blödning? 

Du tar väl Lutinus eller annat progesteron och det kan förhindra eller skjuta fram blödningen. När är din testdag?
  • Minimasken
    lilsis skrev 2016-04-05 21:33:30 följande:
    Du tar väl Lutinus eller annat progesteron och det kan förhindra eller skjuta fram blödningen. När är din testdag?
    Hej, Jag  tar Lutinus morgon,middag & kväll. Enligt mitt papper är testdagen imorgon då har det gått 15 dagar, testade precis nu 14 dagar efter återinföringen och gravtestat var negativt. Så troligtvis är det ett misslycka försök denna gången. :(
Svar på tråden En tråd för oss ruvare