• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Solros

Jag lämnar tråden för denna lång då jag sedan i torsdag bara blöder mer och mer. Vi har även bestämt att ta ett längre uppehåll innan nästa försök. Håller tummarna att som ruvar eller är under försök snart får era efterlängtade plus.

• ivfbullen
    Nu är jag livrädd, 5:e ruvardag och jag fick nyss en liten liten rosa flytning. Är livrädd. Har skrivit mer om det på min blogg nu. Någon som haft samma ruvardag 5? Googlar runt för fullt. Är så rädd! Hoppar mellan att känna mig lugn till att plötsligt bli hysterisk rädd och sedan lite positiv för att sen bara bli gråtfärdig.... :( 

• lilsis
    ivfbullen skrev 2016-04-11 22:42:39 följande:

Nu är jag livrädd, 5:e ruvardag och jag fick nyss en liten liten rosa flytning. Är livrädd. Har skrivit mer om det på min blogg nu. Någon som haft samma ruvardag 5? Googlar runt för fullt. Är så rädd! Hoppar mellan att känna mig lugn till att plötsligt bli hysterisk rädd och sedan lite positiv för att sen bara bli gråtfärdig.... :( 

Kan vara nidblödning.
  • Helena 672
    Minimasken skrev 2016-04-11 12:09:31 följande:

Åh jag vet precis din frustration! Men när ska ni sätta igång igen? Jag har insättning av fryst v20 så nu är det bara att vänta, min mens tig slut idag efter miss misslyckade försök

Har inget i frysen så måste börja om med sprutor. Vi kommer att få en läkartid om några veckor, då bestämmer vi hur och när vi ska gå vidare.

Hoppas att ditt FET lyckas!
  • lilsis

Men vafan!

RD18, officiell testdag. Skulle kolla att hCG sjunker som förväntat efter störtblödning.

Istället har det ökat sedan igår.

Så nu får jag invänta ultraljud. Två veckor med hjärnspöken :o

• ivfbullen
    lilsis skrev 2016-04-16 06:07:36 följande:

Men vafan!

RD18, officiell testdag. Skulle kolla att hCG sjunker som förväntat efter störtblödning.

Istället har det ökat sedan igår.

Så nu får jag invänta ultraljud. Två veckor med hjärnspöken :o

Men oj, kan det bli så. Jobbiga långa dagar du har framför dig nu. Önskar man kunde stänga av hjärnan ett tag.
  • ivfbullen

Vet inte vad jag ska tro. Igår kväll på ruvardag 9 tjuvtestade jag och fick svagt plus. Blev ju givetvis överlycklig även om jag vet att mycket kan ju hända fram tills vi är vid mållinjen... Någon timme senare fick jag mensvärk igen (haft det i ca 3 dagar nu) men det avtog. Jag och maken blev busiga och hade samlag, när jag döden går på toa så blöder jag som om det vore mens. Idag blöder jag likadant och hade några levrade klumpar (ursäkta detaljerna). Tror det är kört... Har testdag på tisdag. Det som känns ännu konstigare är att jag fick negativt när jag testade i ruvardag 5 då jag fick en rosa fläck på pappret. Vill bara gräva ner mig, orkar inte detta mer.

• lilsis
    ivfbullen skrev 2016-04-16 06:58:01 följande:

Men oj, kan det bli så. Jobbiga långa dagar du har framför dig nu. Önskar man kunde stänga av hjärnan ett tag.

Man _kan_ blöda ganska mkt och ändå fortsätta vara gravid.

Jag har inte gjort det förut.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare