• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • lilsis
    Solros skrev 2016-04-07 17:12:11 följande:

Ja, det kan man ju undrar. För oss är det 17dagar efter äggplock när vi ska testa. Kan det vara någon skillnad om det är fryst eller färskt? Vårt var ett färskt på vårt andra försök.

Min klinik har 18 dagar både vid ET och FET och oavsett antal dagar embryot är.
  • lilsis
    Nella79 skrev 2016-04-07 14:37:28 följande:

Håller tummarna ivfbullen . Rvd 9 här, idag har jag huvudvärk och är jätte trött :(

Vi ligger ju på samma RD men min eskimå var lite äldre.

Du har inte tjuvtestat?
  • lilsis
    Nella79 skrev 2016-04-07 18:55:17 följande:

Nej, vågar inte :) , du då?

Plussade i måndags ;)

Jag är kronisk testare och kan inte låta bli.

Men förra vändan blev det missfall i 5+1 så jag väntar nog mest på att komma till VUL iaf. Sista "spontana" graviditeten slutade också i missfall i 5+1, det är lite tufft psykiskt.
  • Nella79

Det är första ivf för oss så nervösa och inte så mycket optimistiska att det lyckas på första försöket

• Solros
    lilsis skrev 2016-04-07 19:11:32 följande:

Plussade i måndags ;)

Jag är kronisk testare och kan inte låta bli.

Men förra vändan blev det missfall i 5+1 så jag väntar nog mest på att komma till VUL iaf. Sista "spontana" graviditeten slutade också i missfall i 5+1, det är lite tufft psykiskt.

Grattis!!!
  • lilsis
    Nella79 skrev 2016-04-07 19:30:04 följande:

Det är första ivf för oss så nervösa och inte så mycket optimistiska att det lyckas på första försöket

Det här är från mitt första äggplock i oktober. 4 ägg, 3 befruktade, fick tillbaka ett (tog sig inte), första eskimån klarade sig till 5+1 och den jag bär på nu är 4+0.

Har problem med äggledarna och nästan inga ägg kvar, så jag hoppas att den här stannar tiden ut.
  • Solros

Det är nog kört denna gång oxå, då jag började blöda nu ikväll. Förra gången började jag också blöda på dag 10 efter äp.

Håller tummarna för er andra!

• ivfbullen
    Solros skrev 2016-04-07 21:00:55 följande:

Det är nog kört denna gång oxå, då jag började blöda nu ikväll. Förra gången började jag också blöda på dag 10 efter äp.

Håller tummarna för er andra!

:( Styrkekramar! <3 
Svar på tråden En tråd för oss ruvare