• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Tina80

ja de 10 dagarna var i måndags. svagt positivt tisdag och idag onsdag starkare positivt. hade det varit sprutan borde dagens test varit svagare :) 

• irrbloss_83

Anmäler mig härmed som ruvare! Fick tillbaka en superfin liten blastocyst idag, som var halvvägs ute ur skalet. Får hoppas den är lika driftig i livmodern som i odlingsskålen. 
    Bonus den här gången var Trombyl och Prednisolon (och så Lutinus förstås...). 

Känns lugnare den här ruvningen, på nåt vis. Är inte alls lika stressad. Skönt!

• Regnbågsdröm
    Tina80 skrev 2016-02-24 20:34:48 följande:

ja de 10 dagarna var i måndags. svagt positivt tisdag och idag onsdag starkare positivt. hade det varit sprutan borde dagens test varit svagare :) 

Okej grattis då! Men du sa att du testade på RD 7, därför jag skrev
  • Tina80
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-25 17:13:56 följande:
    Okej grattis då! Men du sa att du testade på RD 7, därför jag skrev
    Kanske skulle skrivit att jag fick tillbaka en 6 dagars blastocyst som höll på att hatcha vid återförandet så hade det låtit lite mer förståeligt kanske :) 
    idag ruvardag 10 blev det ett fint tydligt plus :) 
    testoman? absolut haha :) 
    irrbloss_83 skrev 2016-02-25 16:56:37 följande:

Anmäler mig härmed som ruvare! Fick tillbaka en superfin liten blastocyst idag, som var halvvägs ute ur skalet. Får hoppas den är lika driftig i livmodern som i odlingsskålen. 
    Bonus den här gången var Trombyl och Prednisolon (och så Lutinus förstås...). 

Känns lugnare den här ruvningen, på nåt vis. Är inte alls lika stressad. Skönt!

Håller tummarna att det går bra :)
    Jag plussade ordentligt på rd 10 (idag) med 6 dagars som höll på att hatcha :) 
    tar Lutinus och Fragminsprutor.
  • Li79

Hej! Idag har jag fått tillbaka en blastocyst, FET, på Carlanderska. Nu väntar några långa dagar... Grattis till er som plussat!

• lilsis

RD 1 igen då.

Den här hade så vitt jag kunde se börjat kläckas. Är inte alls sugen på att köra testningsrace den här gången men får se hur länge det håller i sig.

Testdag 16/4.

• Helena 672

Hej! Är på RD 6, och det är en himla långsam väntan!
    Fick just veta att inga embryon klarade infrysning. Blev så förvånad, då allt lät hoppfullt tidigare på kliniken. Nu hoppas jag verkligen att embryot i magen klarar sig, den 11 april får jag testa. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen :(
    Är det någon som vet varför infrysning inte lyckas?

• Regnbågsdröm
    Helena 672 skrev 2016-03-30 09:23:05 följande:

Hej! Är på RD 6, och det är en himla långsam väntan!
    Fick just veta att inga embryon klarade infrysning. Blev så förvånad, då allt lät hoppfullt tidigare på kliniken. Nu hoppas jag verkligen att embryot i magen klarar sig, den 11 april får jag testa. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen :(
    Är det någon som vet varför infrysning inte lyckas?

Det är nog mer regel än undantag att äggen inte klarar sig till frysen.
  • lilsis

Jag har läst att 50% av alla äggplock ger ägg som klarar sig till frysen.

Det är inte så mycket.

Jag är förvånad över att båda mina gjorde det.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare